Teenkö väärin jos tässä tilanteessa suostun miehen vaatimukseen, mutta samalla haen eroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kusipään vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kusipään vaimo

Vieras
Saimme noin viikko sitten tietää että olen raskaana. Lapsi olisi meille neljäs ja vanhinkin on vasta 6-vuotias. Raskaus johtuu todennäköisesti ovulaation aikoihin kärsimästäni migreenikohtauksesta, jolloin oksensin pillerin ulos.

No, lyhyestä virsi kaunis... En ole koskaan ollut mikään varsinainen abortin vastustaja, mutta omalle kohdalle sitä on vaikea kuvitella. Meillä olisi juuri nyt huono aika vauvalle (taloudellisesti ja muutenkin), mutta tavallaan aloin jo uskomaan että saataisiin homma jotenkin toimimaan vaikka tämä puskista tulikin.

Aloin sitten puhumaan asiasta miehelle, joka ensin pari päivää jankutti että ei pysty, ei pysty... Sitten lopulta tuo ilmoitti että hän ei sitä lasta halua eikä aijo jäädä tähän enää yhtään pidemmäksi aikaa vaippoja vaihtamaan... Olen itkenyt koko viikonlopun. Tuntuu kuin tuo ei enää edes olisi mieheni... Se vaikuttaa täysin tunteettomalta mua kohtaan nyt...

Tuntuu että olen tehnyt päätöksen. Suostun miehen vaatimukseen abortista, ihan näiden nykyisten lasten tähden, he tarvitsevat minua kaikista eniten. Mutta samalla pyydän miestä muuttamaan pois... Teenkö väärin? En usko että voin abortin jälkeen edes katsoa miestä silmiin enää! Enkä kyllä varmaan muutenkaan... Kuinka voi tuolla tavalla uhkailla ja asettaa tuollaisia ehtoja??

Teet oikein. En hetkeäkään katselisi tuollaista miestä. Mutta mä en pystyisi aborttiin, eli pitäisin vauvan ja pistäisin miehen pihalle.

Aloita sinäkin siitä, että ukko pellolle ja mieti vielä sitä aborttia.

• Tykkää
Reactions: Uudi ja up&go
nyt sun pitää miettiä omaa jaksamustas , jaksatko entiset muksut plus tämän uuden YH äitinä? siis tietty jätät tuon miehen! mutta nyt sun pitää miettiä että jaksatko itse sitten yhtä vauvaa lisää vai et , älä tee päätöst miehesi painoksen alla

No et todellakaan tee väärin, saat tehdä ihan niin kuin parhaaksi näet. Paha paikka tuo tosiaan on, ymmärrän kyllä, että miestäkin uusi lapsi sitoisi, mutta nuo jättämisuhkailut ja kiukuttelut ovat kuitenkin sen luokan heittoja, että kyllä minäkin loukkaantuisin ja syvästi. Antoiko mies yhtään ajatusta sinun jaksamisellesi vai kilahtiko heti vaan? Kuitenkin yleensä sen huomattavasti raskaamman taakan joutuu nainen kantamaan, sekä fyysisesti että henkisesti.

Sitä en tiedä sitten että ovatko ne abortti tai eroaminen sinulle fiksuja päätöksiä, mutta ihan itse saat ne tehdä. Meillä todennäköisesti päädyttäisiin yhdessä aborttiin, luulen että olen itse enemmän uutta lasta vastaan. Toivottavasti ei tuollaista tilannetta tule kohdalle, kyllä siinä kuitenkin pitäisi puida asia läpi, ilman uhkailuja. Ehkä miehesi vielä pyytää anteeksi reagointiaan ja kykenette keskustelemaan paremmin?

Ja jos tuntuu tosiaan siltä, että jatkat mieluummin yksinäsi joka tapauksessa, niin kannattaa varmaan ottaa selville omista tukiverkoistasi ja kunnan palveluista, miten jaksatte ja miten jaksaisitte jos siinä olisi yksi lisää.

Viimeksi muokattu:
Anna miehellesi vähän aikaa. Hän on varmasti vaan säikähtänyt uutta perheejäsentä, joka tulee vähän yllättäen ja ei ihan parhaaseen mahdolliseen aikaan ?? Miehet usein kantavat paljon huolta taloudellisista asioista ja ehkä miehesi on laskeskellut että rahat eivät tule riittämään kaikkien lasten kaikkiin tarpeisiin?? Uskon kyllä, että alkujärkytyksen jälkeen tulee tilalle vielä ilo uudesta vauvasta.

En tiedä miten pärjäisin neljän kanssa yksin... Mulla ei ole autoa, eikä korttia eikä minkäänlaisia tukiverkkoja lähimaillakaan... Nuorimmainen (1,5v.) nukkuu edelleen huonosti ja mun oli tarkoitus olla vielä vuosi kotona lasten kanssa....

Ja siis, kyllä mä ymmärrän että miestä pelottaisi tämä neljännen tulo, mutta ei mun mielestä noin voi sanoa! Ei tuollaisia ehtoja ja uhkailuita! Ei helvetti että tekisi mieli lyödä koko äijää (ja mieluiten paistinpannulla)... En tiedä kuinka selviäisin abortista... Ajattelisin varmaan loppuikäni että nyt se olisi tämän ja tämän ikäinen... Mutta en pärjäisi neljän kanssa yksin! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja kusipään vaimo;27060158:
Ja siis, kyllä mä ymmärrän että miestä pelottaisi tämä neljännen tulo, mutta ei mun mielestä noin voi sanoa! Ei tuollaisia ehtoja ja uhkailuita! Ei helvetti että tekisi mieli lyödä koko äijää (ja mieluiten paistinpannulla)... En tiedä kuinka selviäisin abortista... Ajattelisin varmaan loppuikäni että nyt se olisi tämän ja tämän ikäinen... Mutta en pärjäisi neljän kanssa yksin! :'(

Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että miehesi ei olisi saanut sanoa sinulle noin! Kuitenkin joskus me kaikki sanotaan typerästi niille kaikkein rakkaimillekin ihmisille. Tunnekuohussa pääsee joskus sammakoita suusta. Ja kun on sanonut tarpeeksi pahasti, niin saattaa miehelle tulla tunne että anteeksipyyntö ei enää riitä... Minä ehkä yrittäisin lähestyä miestä ystävällisesti ja yrittäisin keskustella tilanteesta rauhassa. Jos olet kovin vihamielinen miestäsi kohtaan koko tilanne voi mennä aika hankalaksi.

En tiedä... Kyllä tuo vaikutti olevan aika tosissaan... Eikä tämä kommentti ole ainoa syy eromietintään. Tuntuu ettei mies ole pitkiin aikoihin saanut mitään iloa irti nykyisistäkään lapsista. Aniharvoin jaksaa tehdä mitään lasten kanssa ja heti kun tulee töistä kotiin, pitäisi lapsia alkaa laittamaan nukkumaan...

Alan tulla siihen tulokseen ettei mies itse halua enää kuulua tähän perheeseen...

Minä en ensinnäkään usko tuota että olet tullut raskaaksi yhden ainoan pillerin oksentamisen takia.

Tällä palstallahan kaikki abortin tehneet ovat tulleet raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Minä en ensinnäkään usko tuota että olet tullut raskaaksi yhden ainoan pillerin oksentamisen takia.

Tällä palstallahan kaikki abortin tehneet ovat tulleet raskaaksi ehkäisystä huolimatta.

Tämä meni itse asiassa sillä tavalla että minulla iski migreenikohtaus aika ajoissa aamulla muutama viikko sitten. Kun oksentaminen alkoi, oli pillerin otosta vasta vähän aikaa joten tiesin että se meni siinä. Käytimme miehen kanssa vielä kumia seuraavan viikon (kuten pillereiden ohjeissa neuvottiin), mutta olimme harrastaneet seksiä juuri edellisenä iltana... Usko tai älä, mutta siitä sen on täytynyt tulla!

Alkuperäinen kirjoittaja kusipään vaimo;27060075:
Saimme noin viikko sitten tietää että olen raskaana. Lapsi olisi meille neljäs ja vanhinkin on vasta 6-vuotias. Raskaus johtuu todennäköisesti ovulaation aikoihin kärsimästäni migreenikohtauksesta, jolloin oksensin pillerin ulos.

No, lyhyestä virsi kaunis... En ole koskaan ollut mikään varsinainen abortin vastustaja, mutta omalle kohdalle sitä on vaikea kuvitella. Meillä olisi juuri nyt huono aika vauvalle (taloudellisesti ja muutenkin), mutta tavallaan aloin jo uskomaan että saataisiin homma jotenkin toimimaan vaikka tämä puskista tulikin.

Aloin sitten puhumaan asiasta miehelle, joka ensin pari päivää jankutti että ei pysty, ei pysty... Sitten lopulta tuo ilmoitti että hän ei sitä lasta halua eikä aijo jäädä tähän enää yhtään pidemmäksi aikaa vaippoja vaihtamaan... Olen itkenyt koko viikonlopun. Tuntuu kuin tuo ei enää edes olisi mieheni... Se vaikuttaa täysin tunteettomalta mua kohtaan nyt...

Tuntuu että olen tehnyt päätöksen. Suostun miehen vaatimukseen abortista, ihan näiden nykyisten lasten tähden, he tarvitsevat minua kaikista eniten. Mutta samalla pyydän miestä muuttamaan pois... Teenkö väärin? En usko että voin abortin jälkeen edes katsoa miestä silmiin enää! Enkä kyllä varmaan muutenkaan... Kuinka voi tuolla tavalla uhkailla ja asettaa tuollaisia ehtoja??

Siis eihän sinulla ole ollut ovulaatiota jos olet pillereitä syönyt? Jos olet oksentanut yhden jossain vaiheessa niin on pienen pieni mahdollisuus että munasolu irtoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kusipään vaimo;27060528:
Tämä meni itse asiassa sillä tavalla että minulla iski migreenikohtaus aika ajoissa aamulla muutama viikko sitten. Kun oksentaminen alkoi, oli pillerin otosta vasta vähän aikaa joten tiesin että se meni siinä. Käytimme miehen kanssa vielä kumia seuraavan viikon (kuten pillereiden ohjeissa neuvottiin), mutta olimme harrastaneet seksiä juuri edellisenä iltana... Usko tai älä, mutta siitä sen on täytynyt tulla!

Onpas outoa. Munasolu vaatii kypsyäkseen pari viikkoa. Eli miehesi siittiöiden on täytynyt pysyä elossa ainakin sen ajan. Se on mielestäni jo niin harvinaista että kyllä pitäisin vauvan ilman muuta jos tuon tarinan perusteella on saanut alkunsa. Se on tarkoitettu syntymään!

Tuossa on nyt kaksi eri päätöstä tehtävänä: abortti vai ei ja ero vai ei. Kumpikin pitää ratkaista erikseen eikä pakettina.

Ymmärrän hyvin miestäsi. Meillä on kolme lasta pienellä ikäerolla. Kun lapset olivat pieniä, niin mieheni sanoi, ettei enää yhtään vauvaa. Jos tulee lisää vauvoja, niin hän lähtee. No meille ei tullut lisää vauvoja ja tiedän, että jos olisi ollut tulossa, niin abortti olisi ollut ainut vaihtoehto. Nyt jälkikäteen lukuisia vuosia myöhemmin olen samaa mieltä mieheni kanssa (olin jo kyllä silloinkin) . Kolmessa lapsessa oli meille riittävästi. Voimavarat eivät olisi riittäneet yhtään enempään, sillä ne olivat vähissä muutenkin.

En haluaisi olla sinun tilanteessasi. Miehen puheista loukkaantuisin niin paljon että laittaisin hänet pihalle ilman muuta. Ja pitäisin vauvan. Kyllähän vanhempia lapsia voisi jo sinun tilanteessasi laittaa hoitoon.

Onpas outoa. Munasolu vaatii kypsyäkseen pari viikkoa. Eli miehesi siittiöiden on täytynyt pysyä elossa ainakin sen ajan. Se on mielestäni jo niin harvinaista että kyllä pitäisin vauvan ilman muuta jos tuon tarinan perusteella on saanut alkunsa. Se on tarkoitettu syntymään!

No en minä tiedä kuinka se toimii! Jos näin on, niin sitten sen on täytynyt käydä jossain muussa välissä! Oletin että oli tuosta kerrasta, anteeksi nyt ihan kauheasti täytyy opiskella tätä naisen hedelmällisyyttä hieman tarkemmin.

Tuttavapiirissä kävi just kesällä noin. Vaimonsa teki abortin juteltuaan miehensä kanssa vahinkoraskaudesta (nainen olisi ollut enemmän sillä kannalla, että lapsi pidetään) ja noin kahden kuukauden kuluttua abortista tämä nainen jätti miehensä. Ei pystynyt antamaan itselleen anteeksi sitä, että suostui aborttiin, eikä miehelleen anteeksi sitä, että tämä ylipäänsä ehdotti aborttia ratkaisuksi. Heilläkin siis tilanne se, että neljäs lapsi olisi ollut tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja kusipään vaimo;27060861:
No en minä tiedä kuinka se toimii! Jos näin on, niin sitten sen on täytynyt käydä jossain muussa välissä! Oletin että oli tuosta kerrasta, anteeksi nyt ihan kauheasti täytyy opiskella tätä naisen hedelmällisyyttä hieman tarkemmin.

Siis kolmen lapsen äitinä et tiedä milloin voi tulla raskaaksi? Mun arvaukseni on ettet mitään pillereitä ole edes syönyt.

Mie sain neljännen yksin, eikä mullakaan ole autoa tms. ja niin sitä vain on selvitty :) Erottiin kun olin n. rv 7. Laita vaikka yv jos haluat enemmän jutella. Ymmärrän kyllä jos päädyt aborttiin, mutta on myös mahdollista selvitä hengissä neljän yksinhuoltajana.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27063386:
Mie sain neljännen yksin, eikä mullakaan ole autoa tms. ja niin sitä vain on selvitty :) Erottiin kun olin n. rv 7. Laita vaikka yv jos haluat enemmän jutella. Ymmärrän kyllä jos päädyt aborttiin, mutta on myös mahdollista selvitä hengissä neljän yksinhuoltajana.

Kiitos :flower: Saanko kysyä minkä ikäisiä teidän muut lapset olivat vauvan synnyttyä? Mua huolettaa erityisesti se kun muutkin on vielä alle kouluikäisiä... :(

Ja takaisin biologian tunnille kiitos ennenkuin tulee näitä totuuksia tänne laukomaan...

Joo, munasolu kypsyttelee sen pari viikkoa ennenkuin irtoaa. Ehkäisypillerit ei estä sitä kypsymistä, vaan puhkeamista. Jos se e-pilleri unohtuu kriittisenä ajankohtana, niin se kypsä solu voi päästä irtoamaan ja raskaus alkaa. Joten KYLLÄ, yhdenkin pilleri väliin jääminen voi johtaa raskauteen.

Ap:lle, itse en pystyisi tuon jälkeen itse kunniottamaan miestä niin paljon että yhteiselämä olisi mahdillista. Tulevan vauvan suhteen mieti omat voimavarasi. Kyllä se elämä kantaa, mutta toisaalta äitinä sinun on mietittävä asiaa myös jo olemassa olevien lastesi kannalta eikä vain itsesi.

[QUOTE="Lissu";27063609]Ja takaisin biologian tunnille kiitos ennenkuin tulee näitä totuuksia tänne laukomaan...

Joo, munasolu kypsyttelee sen pari viikkoa ennenkuin irtoaa. Ehkäisypillerit ei estä sitä kypsymistä, vaan puhkeamista. Jos se e-pilleri unohtuu kriittisenä ajankohtana, niin se kypsä solu voi päästä irtoamaan ja raskaus alkaa. Joten KYLLÄ, yhdenkin pilleri väliin jääminen voi johtaa raskauteen.

Ap:lle, itse en pystyisi tuon jälkeen itse kunniottamaan miestä niin paljon että yhteiselämä olisi mahdillista. Tulevan vauvan suhteen mieti omat voimavarasi. Kyllä se elämä kantaa, mutta toisaalta äitinä sinun on mietittävä asiaa myös jo olemassa olevien lastesi kannalta eikä vain itsesi.[/QUOTE]

Kiitos, näin olen yrittänyt tehdäkin. Jos haluan olla vielä miehen kanssa, joutuisin tekemään abortin. Jos otan eron, voin päättää siitä itse, mutta tottakai olisi mietittävä juuri näitä olemassa olevia lapsia. En todella tiedä jaksaisinko yksin vauva-aikaa ja kolmea muuta alle kouluikäistä. Kaikki lapsemme ovat olleet aikamoisia valvottajia ensimmäisen puoli vuotta... En tiedä kuinka selviäisin taloudellisesti... :( Sen tiedän että näiden kolmen kanssa kyllä pärjään siinä missä nykyäänkin (talous varmasti tiukemmalla, mutta muuten).

Miehen kanssa tuskin pystyn enää jäämään... Sellaisen ehdon hän asetti, että päädyin sitten sen asian osalta kumpaan ratkaisuun vain, kunnioitus mieheen on menyt täysin...

Jotenkin suunnitelmasi on ristiriitainen. Et hyväksy miestäsi, koska miehesi vaatii aborttia, mutta itsekin olet valmis tekemään sen. Eli te molemmat olette kuitenkin loppupeleissä abortin kannalla. Eihän tämä ole vain keino vierittää syy miehen niskoille.

Yhteistyössä