Tunnetteko tosi itaria ja pihejä ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mua sitten ärsyttää sellaiset niin helvetisti!. Yksi tuttavani on hyvä esimerkki. Olen monena vuonna vienyt sille sieniä, kun käydään muutenkin lähes päivittäinnsienestämässä . Se on itse pyytänyt että jos tulee paljon sieniä niin tuottekos hänellekin. Eikä ole tullut mieleenkään pyytää sienistä rahaa, eikä ole tarjottukaan!

Nyt sitten tänä vuonna, tuo tuttava oli saanut kaksi muovikassillista punaherukoita ja soitti itse mulle että tarvitteko marjoja, kun hän ei tee niillä mitään eikä tykkää mehustaakaan niitä. Lähdettiin hakemaan ja vasta perillä alkoi sittenntinkaamaan, että jos kympin verran maksaisit.
Siis mitä hittoa! Itse oli saanut ne ilmaiseksi. Mulla meni hermot ja jätin ne marjat sinne.

Eikä siinäkään vielä mitään, mutta kun kehtasi vielä soittaa mulle toissapäivänä ja kysellä taas "ylimääräisiä" sieniä ihan entiseen malliin.
Sanoin että onhan niitä tullut hyvin, mulla on niitä valmiiksi siivottuina ja laitetuina pakastimessa, 4 euroa maksaa kantarellit per iso pussi. Ei tullut kauppoja ja ilmaiseksi en enää anna sille edes roskapussejani!

No jaa, luultavasti mäkään en enää alkaisi moiselle tyypille sieniä kuskaamaan. Mun mielestä ystävyydessä on kyse siitä, että vastavuoroisesti autellaan toista, ei yritetä hyötyä kaverista niin paljon kuin vaan voi.

No mun mies on vähän. Ensinäkin omassa kulutuksessaan saatanan tarkka ja menee esim. toiseen kauppaan toiselle puolelle ostoskeskusta, jos siellä joku tuote on 20cnt halvempi. About.. Kaikessa pitäis säästää ja harkita, punnita 3 päivää ennenkuin voi tehdä niinkin ison hankinnan kuin esim. hansikkaat.

Ja myös tuo että kaikella pitäis tehdä voittoa. Meinas äskenki oikein suuttua, kun en kuulemma aio pyytää tarpeeksi vaatteista, joita menen kirpparille myymään :D
"Jos oot ite maksanu tosta 2e niin voit ihan hyvin pyytää 5e, niin saat hyvän voiton" :kieh:

Joo, järkeväähän on olla tarkkana, ja onhan siitä hyötyä varsinkin kun opiskelija on. Silti pidemmän päälle käy vituttamaan tollanen, varsinki ku itse on vähän impulsiivinen huithapeli :D

On kuitenkin tullut reilusti parannusta siihen kun alettiin seurustelemaan.
Ennen oli 7e ruokaostoksetki pistettävä tasan 50-50, vaikka ite ei ois maksanu mitään mulle takas edellisistä....

No mun mies on vähän. Ensinäkin omassa kulutuksessaan saatanan tarkka ja menee esim. toiseen kauppaan toiselle puolelle ostoskeskusta, jos siellä joku tuote on 20cnt halvempi. About.. Kaikessa pitäis säästää ja harkita, punnita 3 päivää ennenkuin voi tehdä niinkin ison hankinnan kuin esim. hansikkaat.

Ja myös tuo että kaikella pitäis tehdä voittoa. Meinas äskenki oikein suuttua, kun en kuulemma aio pyytää tarpeeksi vaatteista, joita menen kirpparille myymään :D
"Jos oot ite maksanu tosta 2e niin voit ihan hyvin pyytää 5e, niin saat hyvän voiton" :kieh:

Joo, järkeväähän on olla tarkkana, ja onhan siitä hyötyä varsinkin kun opiskelija on. Silti pidemmän päälle käy vituttamaan tollanen, varsinki ku itse on vähän impulsiivinen huithapeli :D

On kuitenkin tullut reilusti parannusta siihen kun alettiin seurustelemaan.
Ennen oli 7e ruokaostoksetki pistettävä tasan 50-50, vaikka ite ei ois maksanu mitään mulle takas edellisistä....

Otan osaa

Kuulostaa aika järkyltä elämänkumppanilta.

[QUOTE="vieras";27159878]Otan osaa

Kuulostaa aika järkyltä elämänkumppanilta.[/QUOTE]

Aluks meinasin ottaa eron ihan oikeasti tällasen vänkäämisen takia. Mut sain taottua aika hyvin tollasia perusjuttuja kalloonsa. Yhdessäasumisemme aikana oppi pikkuhiljaa, että meillä on käytännössä yhteiset rahat. Ei ole sen koommin pyytänyt yhtään osallistumaan vaikka hakisikin 50 eurolla ruokaa kaupasta ja olisi jopa edelliselläkin kerralla maksanut.
Ei myöskään enää ajattele lainana, jos pyydän oman tilin tyhjentyessä 20e kirpputorille.

Silti joitain tollasia on jäänyt.. Laitettiin tänään yksi asuntomme myyntiin, odotan innolla että mikä vänkääminen ja nuohoominen siitä saadaan aikaseks :D

MÄ olen aika pihi. Täytyy myöntää. Mielestäni en kuitenkaan sairaalloisen pihi. En juokse tarjousten perässä mutta katson kyllä hinnat mitä ostan. Ostan mieluummin laatua kuin halpaa. Vältän turhia ostoksia ja vihaan shoppailua. Eli käyn kaupassa hakemassa vain tarpeellisen.

Tuo ap marjajuttu on kyllä jo ahneutta ei pihiyttä.

Tunnen. Kiukuttaaa säälittää eräs vanhus, joka asuu vetoisessa mökissä, johon ei tule edes vettä tahi sähköä. "Juomavesi" haetaan kaivosta (joka sekin roskaista ja likaista) ja tiskiin ja muuhun pesuun sitten käytetään "sadevettä". Tänä kesänä oli kaatunut ja murtanut kätensä ja varmaan jakansakin (oli ainakin sen näköinen), mutta ei lähtenyt "kirveelläkään" sairaalaan, koska se maksaa liikaa! Ennen kaatumistaankin piti muiden kantaa vedet ja puut sisälle ja nyt varsinkin. Ja rahasta ei ole puutetta, sillä mettää on ja jota myy tämän tästä. Ja palvelutalosta on ihan turha edes mainita...

Yhteistyössä