Miksi tavallinen lihava laihduttaja menee heti "säästöliekille", jos kalorit jää alle 1500 mutta nää anorektikot saa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
..rauhassa syödä päivässä 100 kcal ja silti ne vaan laihtuu?

Mua ärsyttää aivan sairaasti koko asia. Mä oon laihiksella, mun päivän kalorit pyörii siinä tuhannen paikkeilla. Tänään niitä on kertynyt 611kcal, eikä mulla ole edes nälkä! Peruskulutus on n.2400kcal ja liikuntaa oon tänään harrastanut n. 800kcal:in edestä.
Jään tänäänkin siis miinukselle noin 2200kcal, suunnilleen sama joka päivä.

Ja mä en voi käsittää, miksei tällä keinolla muka voi laihtua? Miksi hemmetissä mun elimistö menis johonkin "säästöliekille" -eihän nälkäänäkevilläkään semmoista ilmiötä tapahdu ihan heti? Anorektikotkin laihtuu kunnes kuihtuvat, missä niiden säästöliekki on?

Miksi mun pitäis syödä enemmän, kun mulla ei ole nälkä? Mä syön kaksi kertaa päivässä, tasan yhtä monta kertaa kuin mulla on nälkä.

Jotta sä joutuisit säästöliekille, saisit syödä sitä 500-600 kaloria useamman kuukauden.

Mä laihdutin 20+ kiloa syömällä 2-3 kertaa päivässä ja kalorit pyöri siellä 600-1000 kinttaalla, enkä todellakaan ollut säästöliekillä. En lähelläkään.

Mä en ymmärrä miten joku pystyy ylipäätään syömään yli 2000 kaloria päivässä. Mä saan väkisin ahdettua itteeni sen 1000 tai pikkasen yli. (juu, en laihdu)

Niin ja lisätään vielä että koitan syödä enemmän, jos saisin edes sen 1500-1800 olisin enemmän ku tyytyväinen mut ei vaan mee : /

Viimeksi muokattu:
Sun elimistö menee säästöliekille noilla kaloreilla, koska syöt koko ajan hiilihydraattia. Kokeile neljä päivää täysin ilman ja huomaat eron, kun saavutat ketoosin. Olo on hyvä ja paino putoaa, kun eliimistösi ottaa energiaa liikapainostasi.

tässä siis on selityksenä se, että jos normaali/ylipainoinen ihminen laihduttaa liian vähillä kaloreilla, ei paino tipu niin paljon läskistä kuin toivottavaa olisi, vaan lihaksesta. paino siis tippuu kyllä, mutta väärästä kohtaa, jättäen ihmisen löllöksi,pömpöttäväksi ja roikkuvaksi. anorektikoilla ei ole enää läskiä ja paino putoaa kokonaan lihaksesta. anoreksia tappaa siten että elimistö alkaa käyttää sydäntä, joka on lihas, ravinnokseen.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
[QUOTE="laihduttaja";27160019]Sun elimistö menee säästöliekille noilla kaloreilla, koska syöt koko ajan hiilihydraattia. Kokeile neljä päivää täysin ilman ja huomaat eron, kun saavutat ketoosin. Olo on hyvä ja paino putoaa, kun eliimistösi ottaa energiaa liikapainostasi.[/QUOTE]

Mistä ihmeestä sä voit tietää, mistä mun päivän kalorit koostuu?

Ja Chef, kiitos. Just tuon mä halusinkin kuulla. Kauanko sulla meni tuon määrän pudottamiseen?

Liity hyvä ihminen johonkin asiantuntevaan ryhmään, jossa sinut opetetaan arvioimaan syömäsi ruuan kaloripitoisuus. Alkuun voit hommata vaa'an ja käyttää apuna www.kalorilaskuri.fi -sivustoa.

Mä en ymmärrä miten joku pystyy ylipäätään syömään yli 2000 kaloria päivässä. Mä saan väkisin ahdettua itteeni sen 1000 tai pikkasen yli. (juu, en laihdu)

Niin ja lisätään vielä että koitan syödä enemmän, jos saisin edes sen 1500-1800 olisin enemmän ku tyytyväinen mut ei vaan mee : /

Helposti. Ruoka voi olla kaloripitoista, vaikkei määrällisesti paljon söisikään. Esim. öljyä salaattiin, juustoraastetta pastan päälle jne.

Se säästöliekki lihavilla laihduttajilla on sellaista selittelyä jos ne ei laihdu. Tosiasiassa ne huijaa jossain kohtaa tai muuten vaan koittaa vakuutella itselleen, että pitää syödä paljon ja sitten ei myöskään laihduta jne.

Itse olen enemmän ja vähemmän laihdutellut ja parhaita tuloksia saan, kun syön about 800 - 1300 kcal päivässä, pitkään aikaan en ole enää kaloreita laskenut joten nuo ovat omia arvioita. Joinain päivinä syöpöttelen enemmän, mutta päivä silloin tällöin ei haittaa.

Niin ja olen laihtunut semmoisen 10 kiloa ja nuo kilot kerrankin tuntuvat myös pysyvän poissa elämäntaoamuutoksen myötä. Ennen laihdutetut kilot tulivat takaisin, mutta nyt keskityn ylläpitämään terveellisiä elämäntapoja.

Kuulostaa aivan sairaalta syödä 600 kcal päivässä.
Itse syön noin 1700 eikä tee tiukkaakaan. Enkä mitenkään mässäile koko aikaa.
Aamupala klo 8, lounas klo 12, välipalaa klo 14 (esim hedelmä) päivällinen klo 17 ja iltapala klo 20. Noin suunnilleen, riippuu toki siitä mihin aikaan liikunnat sijoittuu tai muut menot esim kampaaja tai kosmetologi.
Elimistö tykkää kun saa ruokaa säännöllisesti ja voin erinomaisesti. Olen entinen läski, nykyinen normaalipainoinen :)

Kuulostaa aivan sairaalta syödä 600 kcal päivässä.
Itse syön noin 1700 eikä tee tiukkaakaan. Enkä mitenkään mässäile koko aikaa.
Aamupala klo 8, lounas klo 12, välipalaa klo 14 (esim hedelmä) päivällinen klo 17 ja iltapala klo 20. Noin suunnilleen, riippuu toki siitä mihin aikaan liikunnat sijoittuu tai muut menot esim kampaaja tai kosmetologi.
Elimistö tykkää kun saa ruokaa säännöllisesti ja voin erinomaisesti. Olen entinen läski, nykyinen normaalipainoinen :)

Joo, mutta kun 1700 kalorilla päivässä ei laihdu, jollei sitten ole todella ylipainoinen.

Tasaiseen painon ylläpitoon se toki sopii oikein hyvin.

[QUOTE="eee";27160391]Joo, mutta kun 1700 kalorilla päivässä ei laihdu, jollei sitten ole todella ylipainoinen.

Tasaiseen painon ylläpitoon se toki sopii oikein hyvin.[/QUOTE]

Kyllä mä laihduin mutta harrastinkin liikuntaa paljon. Ja yhä harrastan. En enää laske kaloreita mutta menee varmaan tuonne samoihin.
Olin 171/90 kun aloitin.

[QUOTE="eee";27160381]Säästöliekki on ihan satua.

Mutta sä olet kyllä tjoko osi lihava tai todella aktiivinen fyysisesti, jos peruskulutuksesi on 2400 kcal. Mulla se on 1400 kcal...[/QUOTE]

Sun täytyy olla todella pieni. Kyllä minunkin peruskulutus laskureiden mukaan on 2000kcal, tosin tuohon 2400 kcal määrään pitää sitten kävellä

600kcal on reilut kolme maitorahkaa. Tai kolme omenaa ja 2 maitorahkaa. Syökö joku todellakin noin vähän päivässä. Ei se kyllä mitään terveellistä ruokavaliota nähnytkään.

1700kcal laihdutus on siis normaali määrä tai vähän alle :D Mulla on BMI 25 tasan ja muutama kilo olisi tarkoitus vähentää :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä