Miksi tavallinen lihava laihduttaja menee heti "säästöliekille", jos kalorit jää alle 1500 mutta nää anorektikot saa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä siihen säästöliekkiin siinä mielessä uskon että elimistö ei taida ihan tykätä jos ei saa kunnolla ravintoaineita. Elimistön hyvä toimiminen on kyllä laihtumisen edellytys. Eikä jollain 600 kcal:lla voi mitenkään saada tarpeeksi ravintoaineita.

Kun aloitin laihduttamisen söin 1400 kcal / pvä.
Syön tällä hetkellä enää 1000 kcal päivässa, eli 4 kertaa 250 kcal.

Paino tippuu kyllä vielä, mutta hirveän hitaasti. Painoa olisi pudotettavaa vielä 2,7kg.

Mistään kulutuksista en tiedä mitään. Mistä niitä pystyy katsomaan?

En jaksanut lukea koko ketjua,
mutta itse anoreksian sairastaneena voin sanoa että olin säästöliekillä ja usein.
100-200 kcal päivässä (käytännössä yksi omena, pari palaa kurkkua ja tomaattia) ja 2-3 tuntia teholiikuntaa päälle eikä paino enää tippunut.
Ja kun painoa oli 180cm pitkänä 50kg niin jo puolen kilon pudotuskin oli isommilla kaloreillakin työn tuskan ja itkujen takana. Se kun ei enää lähde läskistä, vaan elintärkeistä elimistä ja lihaksista.

Tätä sadan kalorin "dieettiä" kun jatkoi tarpeeksi kauan paino jatkoi kyllä lopulta putoamistaan, mutta sydämen rytmihäiriöt, pyörtymiset ja joka paikkaan nukahtelu lopulta "pelästyttivät" nostamaan kalorit yli 1000 . Luojan kiitos, muuten en enää olisi varmasti hengissä.

On se fiksua kadehtia anorektikkoja ja ärsyyntyä siitä että he laihtuvat ja sinä et.
Olisit onnellinen että olet terve.
Anoreksia niinkun mikä tahansa syömishäiriö on sairaus, ja helvetillinen HENGENVAARALLINEN sellainen.

Se on vähän sama kun sanoisi että hitto kun nuo syöpäpotilaat laihtuu ja laihtuu vaan vaikkei liiku eikä mitään....

[QUOTE="eee";27160463]Pieni ja pieni - 176/61, BMI 20 eli varsin normaali. Aika tavallinen peruskulutus tuo 1400 kcal on siistiä sisätyötä tekevälle naisihmiselle.[/QUOTE]
Ei kyllä kiloklubi anna sinun painollasi tuollaisia peruskulutuslukuja vaan 1850kcal. Ja en kyllä googlatessani törmännyt oikein missään noin pieniin lukuihin.

Ängen tähän ketjuun ja kysyn; kuinka paljon mun kannattaa syödä kaloreita päivässä, jos bmi on 34 ja harrastan salilla ja spinningissä käyntiä 4krt/viikko??

Mulla on paino tippunut YHDEN HELVETIN KILON 3 viikossa, vaikka mun liikuntamäärä on varmaan viisinkertaistunut entisiin aikoihin verrattuna.

[QUOTE="vieras";27161269]

Mulla on paino tippunut YHDEN HELVETIN KILON 3 viikossa, vaikka mun liikuntamäärä on varmaan viisinkertaistunut entisiin aikoihin verrattuna.[/QUOTE]
Eihän sen kannatakkaan paljon enempää tippua. Aika monessa paikassa on mainittu, että läskistä pääsee eroon vaan noin puoli kiloa viikossa. Ja läski on kevyempää kuin lihas. Eli hyvä kuntoilu tuo lihasta ja paino ei putoa niin selkeästi. Ja jos paino putoaa paljon, niin ei se ole vain sitä läskiä vaan nestettä ja lihastakin.

Mutta ota joku kiloklubi tms käyttöön. Siellä voi kirjailla kaikki liikunnat ja syömiset ja saada ohjausta laatuun ja määriin.

Yhteistyössä