Teettekö te pullataikinan maitoon vai veteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rollon ketjusta mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rollon ketjusta mieleen

Vieras
Mä olen tehnyt aina veteen ja nolona pitää tunnustaa,et vasta vähä aikaa siten sain tietää,et pullataikina ohjeet on maitoon tehtynä :)
Mä olen oppiut taikinaohjeen äidiltäni ja se kans aina tehnyt veteen.
Miksi se edes maitoon tehdään ohjeiden mukaan?

Mie teen aina kevytmaitoon, en tykkää tehä pullia veteen.

[QUOTE="pullahiiri";27180673]Kyllä veteen tulee ihan hyvää, ja on sitten laktoositontakin, jos käyttää laktoositonta rasvaakin. Ja kevyempiä kuin maitoon tehdyt. :)[/QUOTE]

Jos laktoositonta pitää olla, niin mieluummin tekisin sitten laktoosittomaan maitoon kuin veteen. Mutta jos maidotonta on oltava, sitten toki veteen.

[QUOTE="vieras";27180671]Ai laitatko sä sämpylätaikinaan sokeria saman määrän mitä pullataikinaan?[/QUOTE]
Mä laitan siirappia tai hunajaa sämpylätaikinaan.

[QUOTE="vieras";27180716]Totta kai siinä on eroa. Sama kuin jos keität kaurapuuron veteen tai maitoon.[/QUOTE]

On siinä eroa, olet oikeassa. Veteen tehty on paljon parempaa.

Nyt tulee kyl oksennus, maitoon tehty kaurapuuro :X

Tänään just leivoin pullia. Tein kuivahiivaan, kevytmaitoon ja ilman munaa :D Hyviä tuli. Yleensä käytän tuorehiivaa. Maitoa aina ja koskaan en laita munaa, paitsi voitelussa käytän.

[QUOTE="vieras";27180763]Ai nyt maitoon tehty pulla on sun mielestä pahaa? :D Sähän hassu olet. Vastahan sä sait tietää, että pullat voi edes tehdä maitoon.[/QUOTE]

Tarkoitaako se sitä,että en ole maitoo tehtyä pullaa maistanut. voin kertoa ,että olen ja se ei ole ii hyvää kuin veteen tehty :D
Älä hassuttele itse

Yhteistyössä