Meillä on ollu omien lasten kanssa sama rumba n. 7 vuotta, mutta silti mun mielestä lasten kuuluu saada nukkua päivähoidossa päiväunet, jos niille nukahtavat.
Itse olen ottanut sen kannan illalla, että rauhtotun itse ja lueskelen omaa kirjaa ja samalla rauhoittelen ja nukutan lasta. Kohta lähdenkin tuonne meidän makkariin 5v:n kanssa ja luulisin että lapsi on klo 22 mennessä tainnutettu. Sitten on koululaisen vuoro, jos ei ole nukahtanut itsekeen ennen sitä.
Tuossa 2v:n isässä on varmaanm joku touhuaika, koska silloin meilläkin valvottiin tosi myöhään ja joskus meninkin nukkumaan niin, että laitoin kaikki valot sammuksiin ja menin itse nukkumaan ennen lasta ja mies jäi sitten lapsen kanssa valvomaan.
Me ollaan kyllä kokeiltu sitäkin, että esikoinen herätettiin pk:ssa tunnin unien jälkeen, mutta eipä se auttanut mitään. Myös omassa ok:ssani asiasta on moneen otteeseen juteltu vanhempien kanssa ja lopulta he tyytyivät siihen, että lasta ei meillä pakkonukuteta, mutta ei myöskään pakkoherätetä. Usein miten pakkoherätetyt lapset etsivät itselleen uuden paikan jossa voi nukkua, ja pahimmassa tapauksessa se on sitten vaikka eteisen kylmä lattia muiden lasten leikkien keskellä.
Ja nyt lukemaan omaa kirjaa ja nukuttamaan 5v:tä.