Päiväkoti vs. MINÄ! Me TAAS valvotaan varmaan tonne 12 asti lapsen kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en jaksa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä 3,5 v herää arkisin klo 06.00 ja nukkuu päiväunet päiväkodissa, viikonloppusin heräilee sitten n. klo 8.00 eikä nuku päiväunia. joka ilta menee nukkumaan n. klo 20-20.30 ja simahtaa kyllä hetkessä ! =)

[QUOTE="Jenis";27209679]:D Joo, ja se lapsi pyörii koska se ei ole väsynyt, koska on nukkunut pitkään, kun taas sinä olet väsynyt, koska olet herännyt aikaisin. Eli sun pitää herättää myös lapsi aamulla aikaisemmin, jolloin et sitten ehdi heräillä itseksesi rauhassa kolmea tuntia. Oon ehkä vähän ällistynyt, että tällainen oivallus vaatii kolmen sivun ketjun Kaksplussalla ;)[/QUOTE]

No katse peiliin. Minä olen ällistynyt että sinä neropatti olit vasta kolmaskymmenesyhdeksäs joka moista minulle ehdotti :)

• Tykkää
Reactions: misStar
Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209656:
No otetaan rautalankaa kun ei muuten mee tajuntaan;
EN TARTTE MITÄÄN RAUHALLISIA ILTOJA TAI AAMUJA!
VOIN HERÄTÄ LAPSEN KANSSA ONGELMITTA SAMAAN AIKAAN JA MENNÄ SAMAAN AIKAAN NUKKUMAAN. Kyse oli siitä että itse olen tillin tallin aikaisen aamuherätyksen ja raskaan työpäivän vuoksi jo kymmenen aikaan. Ja lapsi pyörii sängyssä 2 tuntia. huoh!

Ota se lapsi kulta viereesi nukkumaan.
Rauhoittuu heti unille.

"Lapsi tarvitsee unet jos nukahtaa". Ei ole mun 2-vuotiaani ei ole puoleen vuoteen nukkunut päiväunia. Klo 17 saattaa nukahtaa autoon, mutta en todellakaan ala häntä nukuttamaan päivittäin, kun uni ei ilman autoa tule. Kannattaa muistaa, että lapset ovat todella erilaisia ja pakkonukuttamisesta voi tulla tosi hankala kierre. Jossain vaiheessa päivää voi tulla väsymys, mutta siitä voi päästä yli esim. satuhetkellä tai ulkoilulla lapsesta riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa..;27209705:
No katse peiliin. Minä olen ällistynyt että sinä neropatti olit vasta kolmaskymmenesyhdeksäs joka moista minulle ehdotti :)

Kappas kun en hoksannut päivystää ketjua ihan joka sekunti, niin en voinut mitenkään telepaattisesti aavistaa, että joku toinen oli ehtinyt kirjoittaa jo vastauksen monimutkaiseen pähkinääsi :D

[QUOTE="vieras";27209730]Tässä se syy. Rupeet herättää seiskalta, niin lapsi menee kaksi tuntia aikaisemmin nukkumaan.[/QUOTE]

Ihanko totta? Ihan itsekkö keksit?

[QUOTE="...";27209738]KAIKKI lapset nukkuu yönsä hyvin vanhempiensa vieressä ja nukahtavat siihen välittömästi. On se helppoa.[/QUOTE]

Muahhhahhhaaa, joo. Näinhän se menee.

[QUOTE="Vieras";27209807]Miksi on niin vaikeaa ottaa lapsi viereen. Ei se 15v enään tule.[/QUOTE]

Ja tämä on ratkaisu mihin? Mun lapseni juoksee vaan karkuun, jos otan sen meidän sänkyyn. Ei ole koskaan tykännyt vieressä nukkumisesta.

Mun vanhin (2,5v) jätti pvunet kokonaan 2v iässä. Sitä on turha ruveta nukuttaa, ei vaan väsytä. Ja jos sattuu nukahtamaan niin 30min riittää jo siihen että yhteentoista asti menee illalla ennen kuin saa unen päästä kiinni.

Kun ei nukuta pvunia niin poika nukahtaa klo 20 ja herää aamulla klo 7.30. Näin joka yö. Ja ulkona rymytään 2krt päivässä.

[QUOTE="...";27209799]Hei, tuli tässä mieleen, että mitä jos herättäisiin sen lapsen jo seiskalta?![/QUOTE]

No eikä, mä tiedän mitä teet. Herätä se lapsi seiskalta.

[QUOTE="pph";27209884]Mielestäni aika outo rytmi. Herätä lapsi 7-7.30 välillä ja anna nukkua päikkärissä. Ehkä hän ei ole sit niin väsynytkään, kun saa normaalin rytmin.[/QUOTE]

:laugh:

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Pyhä perse. :D (Ja mä luin koko ketjun läpi, joka viestin. Ihan kuin ei ihmisellä parempaa tekemistä olis. :( )

PS: Mutta hei, mulla on ratkaisu AP:n ongelmaan: Se lapsi pitää herättää aamulla aikaisemmin, vaikka seiskalta. Sitten se myös menee illalla aikaisemmin nukkumaan.

Meillä taas on vähän ollu päinvastasta ongelmaa ; Lapsi on pphlla, joka aina välillä kysyy 3-vuotiaalta, että haluaako nukkua päikkärit. Lapsi vastaa tähän tietysti aina että ei. Ja sitten ei nuku.
Ja voi jumankauta mitä tappelua sitten ilta on kotona kun ihan väsynyt lapsi.. Todella ärsyttävää!! Hoitajalle olen nyt sanonut, että ei kysele mitään vaan laittaa lapsen nukkumaan, ja jos ei nukahda niin antaa ainakin levätä rauhassa.

Muut onkin sulle ap jo antaneet hyviä / no ainakin yhden hyvän neuvon, eikun kokeilemaan :) Tuu kertomaan kuinka käy, ei varmaan ihan päivässä näy tulokset mutta jahka..

Meidän 3-vuotias on aivan samantyyppinen, ja minä joudun kyllä herättämään hänet klo 7. Silti hän ne tunnin päiväunet nukuttuaan hilluu yli iltakymmenen, ja taas on riemastuttava aamu edessä. Sänkyyn laitetaan kyllä hyvissä ajoin, eikä sieltä ole asiaa pois, mutta nukkumaan väkisin häntä ei saa. Ja on vielä niin kovaääninen, ettei nuku sitten muutkaan....

Yhteistyössä