Valikoitteko te kauhean tarkkaan että mihin kouluun teidän lapsi menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh sanon mä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palstalla tuntuukin olevan vallitseva meininki, että lapset pidetään tarkasti "omalla reviirillä" ja oliko se joku Yhteishyvä vai Pirkka tässä taannoin, jossa vuosikausia yhdessä ollut pari kertoi, ettei kumpikaan puutu toisen lasten kasvatukseen tms. Meillä hiukan toisin. Lasten etu varmaan se tärkein pitää mielessä. Voisinhan miekii olla tiukasti sitä mieltä, että mie-ja-min-lapset, mutta ois minusta kohtuutonta. Perhe on minulle yhteistoiminnan yksikkö, ei geenien yhteneväisyyden mittari.

Hoitaisin vain biolasteni synttäritarjoilut ja koulun vanhempaintoimikunnan kokoukset, täihoidot, peittelyt, iltalenkit, leffakarkit, aamuherätykset, läksyjen tarkistamiset?? Perheen merkitys sellaisessa tilanteessa?!

Emmie suoraan sanoen ole lainkaan kiinnostunut siitä mitä palstalaiset sanoo tai ajattelee meitin perheestä. Olen itse kasvanut siten, että minulla on ollut useampikin paikka, jota olen voinut kodiksi kutsua. Se on rikkaus, ei vaje.

Eihän nyt siitä ole kyse. Puhut vaan kuin olisit heidän biologinen vanhempi...mutta ihan sama mulle. Kuulostaa vaan tosi tyhmälle.

Minä taas toivoisin kaikkien lasten luokille 10-20% maahanmuuttajataustaisia luokkakavereita ja aika hyvin on onnistunutkin.
Tosin on onnistunut opiskeleminenkin.

:)

Tuo voisi olla hyvä suhde, meidän lasten koulussa on 39% maahanmuuttajataustaisia lapsia, siis äidinkieli muu kuin suomi (tai ruotsi).Välillä mietin, että on siinä opettajilla sumplimista kulttuurien kanssa. Meillä siis oli se viimekeväinen "suvivirsi-hässäkkäkin", joka ylitti uutiskynnyksen ja porisutti palstaakin :D

Eihän nyt siitä ole kyse. Puhut vaan kuin olisit heidän biologinen vanhempi...mutta ihan sama mulle. Kuulostaa vaan tosi tyhmälle.

Minusta näin on paras. Kun puhuu lapsestaan ei erittele heitä biologisiin ja muihin lapsiin. Varsinkin kun olemme naimisissa. Miten heistä sinusta tulisi puhua? Toisaalta miten adoptiolapsi pitäisi puheessa erottaa biologisista?

me muutettiin jo hyvissä ajoin ennen lapsien kouluja, sellaiselle alueelle, jossa on hyvä koulu, eikä yhtään maahanmuuttajia yms.

joo,mekin muutettiin ja tullaan muuttamaan niin että saadaan lapset kansainväliseen kouluun diplomaattilapsien kanssa. Kouluun missä ei oo yhtään kapeakatseisia suomalaisia.. tosin koulua saa odottaa 5v alkavaksi. :kieh: :kieh:

[QUOTE="vieras";27246898]Tuo voisi olla hyvä suhde, meidän lasten koulussa on 39% maahanmuuttajataustaisia lapsia, siis äidinkieli muu kuin suomi (tai ruotsi).Välillä mietin, että on siinä opettajilla sumplimista kulttuurien kanssa. Meillä siis oli se viimekeväinen "suvivirsi-hässäkkäkin", joka ylitti uutiskynnyksen ja porisutti palstaakin :D[/QUOTE]

latokartano?

Ihan niinkuin ne on: Datan nuorin poika...jne..

Miksi? En itsekään erottele vaikkapa sisaruspuoliani, sisaruksia kuin sisaruksia. Mitä väliä sillä on? Tärkeintähän on se kenet perheekseen kokee oli ne nyt biologisia tai osittain biologisia tai naimakauppojen kautta tulleita. Läheisille voi sitten selitellä enemmän, mutta ajattele kun alkaisit jokapaikassa selittämään "adoptiolapseni ja biologiset lapseni" tai jotain muuta yhtä älytöntä.

[QUOTE="vieras";27247624]Miksi? En itsekään erottele vaikkapa sisaruspuoliani, sisaruksia kuin sisaruksia. Mitä väliä sillä on? Tärkeintähän on se kenet perheekseen kokee oli ne nyt biologisia tai osittain biologisia tai naimakauppojen kautta tulleita. Läheisille voi sitten selitellä enemmän, mutta ajattele kun alkaisit jokapaikassa selittämään "adoptiolapseni ja biologiset lapseni" tai jotain muuta yhtä älytöntä.[/QUOTE]

No, mun mielestä on älytöntä kahden kuukauden tuntemisen jälkeen luetella lapset ominaan. Tai oikeastaan päivän tuttavuuden jälkeen...mutta kukin taas tyylillään.

Tällä alueella lapset käyvät kahta koulua ja molemmat vaikuttavat ok paikoilta. Meillä lienee sitten 2v päästä kartotus siitä millaseen oppiin lapsi ylipäätään menee ja onko esim pienryhmää noissa kouluissa. Tavalliseen luokkaan tuskin tulee menemään.
En ymmärrä ap:n kaverin vouhkaamista ja koulun nostoa elämääkin suuremmaksi asiaksi.

Yhteistyössä