Neuvoja rikossyytteen teossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Deee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Deee

Vieras
Olen siis yksi osallinen, jonka potilatietoja luettu ilman syystä, yksi niistä yli sadasta ja lapseni toinen.
No ajattelin rikossyytteen nostaa, eli huomenna soittelen poliisille.

Onko kellään kokemusta miten asia etenee käytännössä, tarviiko käydä poliisilaitoksella vai hoituuko puhelimen välityksellä, olla käräjillä mukana jne?Mitä kaikkea se tuo mukanaan?

Ei mitään hajua mitä tämä homma tuo tullessaan.

Syyttäjän homma tehdä syytteet, tai päättää nostetaanko niitä.
Sä voit tehdä rikosilmoituksen (en tiä onnistuuko netissä tuossa asiassa mutta ainakin ihan vaan menemällä poliisilaitokselle ja kertomalla asian).

Olen siis yksi osallinen, jonka potilatietoja luettu ilman syystä, yksi niistä yli sadasta ja lapseni toinen.
No ajattelin rikossyytteen nostaa, eli huomenna soittelen poliisille.

Onko kellään kokemusta miten asia etenee käytännössä, tarviiko käydä poliisilaitoksella vai hoituuko puhelimen välityksellä, olla käräjillä mukana jne?Mitä kaikkea se tuo mukanaan?

Ei mitään hajua mitä tämä homma tuo tullessaan.
https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/7F1F3397CCE8D274C2256B9700408FDD?opendocument
Rikosilmoituksen voi tehdä lähimmällä poliisilaitoksella, puhelimitse, telefaxilla, lomakkeella Sähköinen rikosilmoitus tai ilmoittamalla asiasta poliisipartiolle.

Edelleen kysyn,että kuka niitä on ilman syytä lukenu?

En mä lähe kaiveleen mitään arkistoja..Voisinhan mäki väittää,että sielt ja sielt löytyy sitä ja sitä..Helppohan se on vinkata,ku on ensin ite kaivanu vähä taustaa maholliselle provolleen...

Olen saanut terveyskeskuksen ylilääkärin allekirjoittaman tiedonannon kyseisestä asiasta ja tietoja lukenut henkilö on töissä kyseisessä terveyskeskuksessa tai oli.

Yhteistyössä