Tsempatkaa mua (vauvan jatkuva karjuminen).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Olkaa kilttejä ja tsempatkaa mua jaksamaan kuunnella tuon vauvan karjuntaa, sillä tuntuu, että pääni kohta vähintäänkin räjähtää.

Vauva, nyt 4kk, on ollut syntymästään saakka todella haasteellinen hoidettava. Kipuitku alkoi jo synnärillä, ja vauvalla "diagnosoitiin" koliikki. Myöhemmin kipujen aihetuttajaksi osoittautui lehmänmaitoallergia, jonka myötä allergiaan liittyvät oireet saatiin kuriin. Kipuitkut ovat kuitenkin jatkuneet, ja vaikka kaikki on tutkittu, mitään ei ole löytynyt, eli on todettu, että allergian lisäksi vauvalla myös koliikki.

Tuntuu vain niin helvetin turhauttavalta kuunnella aina väliä toisen karjuntaa etenkin kun tuo itku on jotain niin läpitunkevaa että tekisi mieli tukkia tyynyjä korviini etten kuulisi tuota. Jotenkin tuntuu etten kohta kestä kuunnella tuota karjumista. Toinen huutaa kurkku suorana ja pää punaisena, enkä osaa yhtään auttaa. Ei auta syli eikä asentojen muuttelu eikä yhtään mikään muukaan, en tiedä, mitä voisin tehdä.

LUULEN, että kyseessä on ummetus, sillä vauvalle on kakkaaminen aina todella hankalaa ja sitä yrittäessään lapsi saa juuri näitä "kipukohtauksia" ja itkee naama punaisena vaikka kuinka pitkään, kunnes sitten saa homman hoidettua. Mikään ei tuohon kuitenkaan auta. Mallasuutteen, Cuplatonit, Disf...mikä se onkaan, on kokeiltu, samoin Rela. D-vitamiinit on jätetty pois, jottei maha kärsisi, koska sekin tuntuu aiheuttavan lisää kipuja.

Vauva söi aluksi perus Tuttelia, mutta vaihdoin sitten Nanniin. Se ei käynyt, joten vaihdoin Nutrilon Omneoon. Sitten saatiin resepti Nutrilon Peptiin ja myöhemmin kokeiltiin Neocadeakin. Kahden jälkimmäisen kohdalla saatiin siis vauvan allergiset oireet jäämään pois, mutta nuo kipuitkut on pysyneet kuitenkin ennallaan, joskin vähemmän niitä kuitenkin on. Lapsi ei siis itke enää yötä päivää, mutta saattaa parkua hyvinkin 3-4 tuntia päivässä.

Tiedän vain, että olen helvetin väsynyt, kyllästynyt ja turhautunut. Tiedän senkin, että aamulla pitäisi nousta touhuilemaan esikoisen kanssa, ettei se vedä alas/hajota koko kämppää tai löydä jotain vaarallista, kätösiinsä vielä sopimatonta, kyseessä on siis puolitoistavuotias lapsi.

Niin ja pyytäisin tietysti miehen avuksi, mutta talossa ei ole miehenpuolikastakaan :)

Tsempatkaa nyt mua jaksamaan tämäkin ilta.

Luepas tarkemmin, vai liekö känneiltäsi osaat? En sanonut, että koliikki todettiin synnärillä. Kirjoitin näin:

Vauva, nyt 4kk, on ollut syntymästään saakka todella haasteellinen hoidettava. Kipuitku alkoi jo synnärillä, ja vauvalla "diagnosoitiin" koliikki. Myöhemmin kipujen aihetuttajaksi osoittautui lehmänmaitoallergia, jonka myötä allergiaan liittyvät oireet saatiin kuriin. Kipuitkut ovat kuitenkin jatkuneet, ja vaikka kaikki on tutkittu, mitään ei ole löytynyt, eli on todettu, että allergian lisäksi vauvalla myös koliikki.

[QUOTE="vieras";27273824]Vitut sitä koliikkia vielä synnärillä todeta. mene kasvamaan apina!![/QUOTE]

Onko sun älykkyysosamääräsi sama, kuin mun kengän numero? Osaatko sä ylipäätänsä lukea? Kommentointityylisikin kyllä kertoo jo kaiken.

Meillä keskimmäinen karjui tuon ikäisenä kaikki illat ja mulla oli tapana tunkea korviin tulpat ja/tai kuuntelin mp3:lta musaa samalla kun keinuttelin vauvaa keinutuolissa.

[QUOTE="Ruisleipä";27273842]Onko sun älykkyysosamääräsi sama, kuin mun kengän numero? Osaatko sä ylipäätänsä lukea? Kommentointityylisikin kyllä kertoo jo kaiken.[/QUOTE]

Ja se sun sanoma oli mikä, aloittaja kysyi jotain ja sinä sotkeennut johonkin vastaukseen. Mikä sua vaivaa? Onko paha olo vai kuka on vienyt tikkarin kädestä?

Paljon voimia sulle! Tiedän mitä koet, olen ollut vastaavassa tilanteessa, myöskin yksin eli ketään ei ollut jakamassa sitä vastuuta. Koita jaksaa!! Se loppuu ihan varmasti jossain vaiheessa. Tuntuu kurjalta, että sun vauvalla on noin huono olla. Itse pidin vauvaani paljon sylissä, en halunnut, että huutaa "yksin". Hän sit huusi ja huusi ja huusi ja mä olin kuoleman väsynyt, en muista niistä ajoista mitään. Eli paljon voimia ja tsemppiä ja kaikkea. Olet tärkeintä mitä vauvallasi on, joten koita jaksaa!

En osaa sanoa muuta kuin että voimia ja halaus <3 vauva-aika menee nopeaa ja kohta se helpottaa. Minullakaa ei esikoisen kanssa vauva-aika herkkua ollut mut loppujenlopuksi se oli äkkiä ohi (ei silloin tuntunut siltä!) ja sen jälkeen osaa nauttia lapsista erilailla. Tsemppiä ja jaksamista sinne

Tiedän ainakin noin suunnilleen, miltä sinusta tuntuu.

Meilläkin pikkuisella on lehmänmaitoallergia, joka todettiin n. 2kk iässä. Itkuisuus alkoi vauvan ollessa n. muutaman vuorokauden ikäinen, ja aluksi mietin koliikkia, kunnes muistin, että eipä se vielä silloin alakaan (kait). Myöhemmin vauvalle tuli muitakin oireita kuin kipuitku, mm. maitorupi ja vihreä uloste. Apu saatiin Nutrilon Peptiin vaihtamalla, ja maitoallergia todettiin myöhemmin maitoaltistuksessa.

Tilanne on rauhoittunut huomattavasti, mutta selittämätöntä, kovaa, kipuun liittyvää (ainakin luulen, että se on sitä, sillä kaikki vauvan tarpeet on käsittääkseni täytetty) itkua on aina välillä. Yleensä aina iltaisin, myöhään. Onneksi ei kuitenkaan joka ilta. Vaikka ainahan se on ikävää kuunnella pienen kärsimystä, jos asialle ei oikein voi tehdä mitään.

[QUOTE="vieras";27273850]Ja se sun sanoma oli mikä, aloittaja kysyi jotain ja sinä sotkeennut johonkin vastaukseen. Mikä sua vaivaa? Onko paha olo vai kuka on vienyt tikkarin kädestä?[/QUOTE]

Mun vastaukseni älykkyysosamäärään liittyen oli siis suunnattu nimim. vieraalle, joka nimitti aapeetä apinaksi ja kehotti menemään kasvamaan. Mielestäni tällainen ei siis ole asiallista, tsemppiähän aapee kai tarvitsee eikä haukkuja.

Jos siis mulle kirjoitit.

[QUOTE="Ruisleipä";27273859]Mun vastaukseni älykkyysosamäärään liittyen oli siis suunnattu nimim. vieraalle, joka nimitti aapeetä apinaksi ja kehotti menemään kasvamaan. Mielestäni tällainen ei siis ole asiallista, tsemppiähän aapee kai tarvitsee eikä haukkuja.

Jos siis mulle kirjoitit.[/QUOTE]

No sinulle sinulle :) Mistä se sinä luulet tietäväs mitä toisilla on ja mitä ei, mene peilin eteen ja tutki itteäs ennen kuin voit muita osoitella kengän numeros arvoiseksi. Loppujen lopuksi ei kiinnosta vitun vertaa mitä sinä olet mieltä kun et vaan tajua niin et tajua.

Meillä keskimmäinen karjui tuon ikäisenä kaikki illat ja mulla oli tapana tunkea korviin tulpat ja/tai kuuntelin mp3:lta musaa samalla kun keinuttelin vauvaa keinutuolissa.

Hitto kun ei ole tulppia :D Pitäisi varmaan hommata sellaiset, kun jotenkin... En tiedä, en vain jotenkin kestä tuota huutoa. Ei siis sillä, että kiehuisin raivosta tms., olen ihan rauhallinen, mutta pelkään että sekoan, kun tuota tarpeeksi kauan kuuntelen. Sen verran turruttavaa se jotenkin on.

Tosin vauva nukahti äskettäin syliin, ja tuo purkautuminen tänne helpotti oloani jotenkin kummasti.

Hitto kun ei ole tulppia :D Pitäisi varmaan hommata sellaiset, kun jotenkin... En tiedä, en vain jotenkin kestä tuota huutoa. Ei siis sillä, että kiehuisin raivosta tms., olen ihan rauhallinen, mutta pelkään että sekoan, kun tuota tarpeeksi kauan kuuntelen. Sen verran turruttavaa se jotenkin on.

Tosin vauva nukahti äskettäin syliin, ja tuo purkautuminen tänne helpotti oloani jotenkin kummasti.

ONko sulla mitään soitintakaan, siis mp3- tai muuta sellasta jonka voisit törkätä korviin ja täysille? Mua helpotti se tosi paljon, samoin kuin korvatulpat. Käy huomenna hakemassa apteekista tulpat vastaisuuden varalle.

[QUOTE="vieras";27273861]No sinulle sinulle :) Mistä se sinä luulet tietäväs mitä toisilla on ja mitä ei, mene peilin eteen ja tutki itteäs ennen kuin voit muita osoitella kengän numeros arvoiseksi. Loppujen lopuksi ei kiinnosta vitun vertaa mitä sinä olet mieltä kun et vaan tajua niin et tajua.[/QUOTE]

Ahaa, sä kirjoitatkin kahdella nimimerkillä. Mua ei millään muotoa kiinnosta tämän keskustelun jatkaminen, sillä käsittääkseni ap aloitti tämän ketjun jostain täysin muusta, mutta sanonpa kuitenkin: sullahan se tuntuu tässä paha olo olevan, kun noin hermostut. Noudattaisit omaa neuvoasi ja katsoisit sinne peiliin, ehkä se vastaus siitä, miksi ihmiset vastailee sun viesteihisi niin kuin vastailee, löytyy sieltä.

[QUOTE="Camilla";27273851]Paljon voimia sulle! Tiedän mitä koet, olen ollut vastaavassa tilanteessa, myöskin yksin eli ketään ei ollut jakamassa sitä vastuuta. Koita jaksaa!! Se loppuu ihan varmasti jossain vaiheessa. Tuntuu kurjalta, että sun vauvalla on noin huono olla. Itse pidin vauvaani paljon sylissä, en halunnut, että huutaa "yksin". Hän sit huusi ja huusi ja huusi ja mä olin kuoleman väsynyt, en muista niistä ajoista mitään. Eli paljon voimia ja tsemppiä ja kaikkea. Olet tärkeintä mitä vauvallasi on, joten koita jaksaa![/QUOTE]

Ihanaa tietää, että en ole ainoa tällaisessa tilanteessa. Tai tokihan sen tiesin muutenkin, mutta jotenkin aina itkujen ollessa pahimmillaan tuntuu siltä, että on maailman ainut ihminen, jonka vauva itkee tällä tavalla.

Vauva tosiaan nukahti hetki sitten syliini, ja tämä purkautuminen palstalle helpotti kummasti :D

En minäkään kykene antaa vauvan huutaa yksin, olen myöskin pitänyt häntä sylissä... Tosin jos sitten lasken sylistä pois esim. käydäkseni vessassa tms. tarpeen vuoksi, vauva huutaa kahta kaueammin, raukkaparka :( Eiköhän nämä hankaluudet tästä lopu, toivottavasti pian, on niin ikävä olo kun ei oikein tiedä, miten tuota vauvaa voisi auttaakaan. :/

ONko sulla mitään soitintakaan, siis mp3- tai muuta sellasta jonka voisit törkätä korviin ja täysille? Mua helpotti se tosi paljon, samoin kuin korvatulpat. Käy huomenna hakemassa apteekista tulpat vastaisuuden varalle.

No ei ole :(

Täytyypä hakea huomenna ne tulpat, jospa ne auttaisivat. Tai jospa löytäisin kaupasta mp3- soittimen, sellainen on muutenkin ollut hankintalistalla jo pidempään... Voin kyllä kuvitella että on ollut helpompi olla niiden kanssa.

Sama meilläkin oli, lehmänmaitoallergia ja kun saatiin nutrilon peptiä, jäi suurimmat oireet pois, mutta vatsavaivoja silti oli. Saimme miehen äidiltä tällaisen kotikonstin. 300ml kiehuvaa vettä, johon lisätään 1rkl aniksen siemeniä. Kun siemenet painuvat pohjaan, vettä voi antaa vauvalle pienen määrän, esim 2,5ml, appelsiinimehuun sekoitettuna. Tietysti omalla vastuulla, jos haluat kokeilla, mutta meillä se oli ainut keino, joka toimi vatsavaivoihin. Ei kysytty koskaan neuvolasta tai lääkäriltä, mitä mieltä he olivat.

mulla myös koliikki ja lehmänmaitoallerginen lapsi.Vauvana huusi 6kk ikään asti illat.Olisiko neuvolantädillä vinnkiä tuohon ummetuksen hoitoon,luulisin että apteekista löytyisi jotain muutakin (levolac?)?Kohtahan vauvasi aloittaa kiinteät,persikkasose ja luumusose auttavat kovaan vatsaan.Meillä tilapäisesti auttoi vyöhyketerapia.Vuorokauden hoidon jälkeen vauva oli rauhallinen ja tyytyväinen(sain nukkua).Joillakin se auttaa pitkävaikutteisemminkin.Musiikin kuuntelu napit korvissa saattaa rauhoittaa sun oloa,jolloin olet itse rauhallinen joka saattaa vaikuttaa vauvaankin..

Sama meilläkin oli, lehmänmaitoallergia ja kun saatiin nutrilon peptiä, jäi suurimmat oireet pois, mutta vatsavaivoja silti oli. Saimme miehen äidiltä tällaisen kotikonstin. 300ml kiehuvaa vettä, johon lisätään 1rkl aniksen siemeniä. Kun siemenet painuvat pohjaan, vettä voi antaa vauvalle pienen määrän, esim 2,5ml, appelsiinimehuun sekoitettuna. Tietysti omalla vastuulla, jos haluat kokeilla, mutta meillä se oli ainut keino, joka toimi vatsavaivoihin. Ei kysytty koskaan neuvolasta tai lääkäriltä, mitä mieltä he olivat.

Kiitos, kokeilen tuota ehdottomasti!

Mistäköhän johtuu, että tuo auttoi teillä, tai siis mikähän siinä on ollut se vaikutin? :)

Kiitos, kokeilen tuota ehdottomasti!

Mistäköhän johtuu, että tuo auttoi teillä, tai siis mikähän siinä on ollut se vaikutin? :)

Googlaa englanniksi anise seeds for babies tms. Googlasin itse juuri, ja yhdellä sivustolla
sanottiin, että anis on vaarallista vauvoille,
esim. Anise For Colic | LIVESTRONG.COM

Eli vieläkin varoitan, että todella omalla vastuulla, ja suurella harkinnalla kokeile. Mutta
mieheni äidin perheessä on tuota käytetty ja ovat turvalliseksi havainneet, kuten mekin.
Mutta varoitan sinua silti. Lisäksi, käytimme todella harvoin, eli jos mikään muu ei
auttanut.

Yhteistyössä