Asuuko kotonasi munaton mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mies";27281694]Valta suhteessa kuuluu eniten miehelle on oma näkemykseni. Nainen miesmäisenä vallankäyttäjänä on luotaantyöntävä konsepti ja itse olen niin vahva luonne, etten ikinä voisi mennä naisen tahdon mukaan useimmin.[/QUOTE]

Minkä maalainen vaimo sulla on? Työelämässä miehillä taitaa harmittavasti olla edelleenkin enemmän valtaa kuin naisilla, mutta perinteisen suomalaisen vaimon nenille eivät äijänretaleet koskaan ole hyppineet.

siiri_angerkoski_justiina.jpg

Mies, joka tuo leivän perheeseen, muttei siltikään saa vaikuttaa oikein mihinkään perheen arjessa. Vaimo päättää asuinpaikan, vaimon perheen kanssa ollaan tekemisissä, miehen ei, vaimo päättää lasten nimet, lapset jäivät/jäisivät äidin luokse, mikäli avioero tulisi. Munaton mies on siis pelkkä naisen pillin mukaan tanssiva orja.

Löytyykö tällaisia perheitä tältä palstalta?

meidän kulttuurissa vaimo ei päätä asuinpaikkaa eikä se ole mahdollista, minun ja miehen perheen kanssa ollaan periaattees yhtä paljon tekemisis minun vaan asuu kauempana, lasten nimet päätetään yhessä ja jos ero tulisi mitä ei tule niin en nyt jaksa täs selittää liian monimutkaista jos ei tunne romanikulttuuria. ei ole mies orja mies on tämän perheen pää. : )

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27281935:
Minkä maalainen vaimo sulla on? Työelämässä miehillä taitaa harmittavasti olla edelleenkin enemmän valtaa kuin naisilla, mutta perinteisen suomalaisen vaimon nenille eivät äijänretaleet koskaan ole hyppineet.

siiri_angerkoski_justiina.jpg

No ei ainakaan se perinteinen suomalaisvaimo :D

Mies, joka tuo leivän perheeseen, muttei siltikään saa vaikuttaa oikein mihinkään perheen arjessa. Vaimo päättää asuinpaikan, vaimon perheen kanssa ollaan tekemisissä, miehen ei, vaimo päättää lasten nimet, lapset jäivät/jäisivät äidin luokse, mikäli avioero tulisi. Munaton mies on siis pelkkä naisen pillin mukaan tanssiva orja.

Meillä asuu mies joka tuo suurimmaksi osaksi leivän perheeseen, jonka mielipidettä kysytään ja huomioidaan lähes kaikissa asioissa.
Asuinpaikka päätettiin yhdessä, (avo)vaimon perheen kanssa ollaan tekemisissä, mies ja lapsi miehen perheen kanssa sillä vaimoke ei ole anopin suosiossa. Vaimoke ehdotti lapselle nimeä jonka mieskin sitten halusi. Eron sattuessa lapsi olis varmaankin vuoroviikkosysteemillä, tai sitten mulla niin että isäänsä tapaisi isän arkivapaina ja viikonloppuisin.
Löytyy kyllä munatonkin puoli miehestä, mutta en onneks oo (vielä) niin natsi että kumpikaan ajattelis miehen olevan tossun alla.

No muuten joo, paitsi että vaimo tuo meillä isomman osan leivästä pöytään.:D
Ja lapset olisivat yhteishuollossa, ainakin jos molemmat ovat hengissä ja järjissään.

[QUOTE="mies";27281989]No ei ainakaan se perinteinen suomalaisvaimo :D[/QUOTE]

No ei, kun sulla ei ole kokemusta edes pitkästä parisuhteesta saati avioliitosta. Miksiköhän...

No ei, kun sulla ei ole kokemusta edes pitkästä parisuhteesta saati avioliitosta. Miksiköhän...

On kyllä kokemusta pitkähköstä parisuhteesta. Mutta avioliitosta ei.

Myönnän kyllä että enemmistö suomalaisista naisista ei herätä kiinnostustani ja torjun aika monen naisen lähestymiset. Lasken että jokaista tapaamaani naista kohti joudun sanomaan ei 4-5 eri naiselle. Naiset ovat olleet tavalla tai toisella liian lähellä miehiä tai liian kaukana tyttömäisestä tai naisellisesta useimmiten ja tällaisesta mentaliteetista tai fyysisestä olemuksesta en vain itse pidä juuri yhtään. Suhteita sinänsä voisin solmia uusia viikottain lähes jos "kaikki kävisi".

[QUOTE="mies";27282326]On kyllä kokemusta pitkähköstä parisuhteesta. Mutta avioliitosta ei.

Myönnän kyllä että enemmistö suomalaisista naisista ei herätä kiinnostustani ja torjun aika monen naisen lähestymiset. Lasken että jokaista tapaamaani naista kohti joudun sanomaan ei 4-5 eri naiselle. Naiset ovat olleet tavalla tai toisella liian lähellä miehiä tai liian kaukana tyttömäisestä tai naisellisesta useimmiten ja tällaisesta mentaliteetista tai fyysisestä olemuksesta en vain itse pidä juuri yhtään. Suhteita sinänsä voisin solmia uusia viikottain lähes jos "kaikki kävisi".[/QUOTE]

On se jännä että vaikka sulla on noin paljon vientiä ja kiihkeä seuraelämä niin silti roikut palstalla joka päivä.
Viikonloputkin 24/7.
Hmm...

Meillä menee nuo jutut ihan päinvastoin. Mä oon näköjään ihan munaton vaimo ;) Ainoa mistä en tiedä, on se, kummalle lapset menisi erotilanteessa. Jos pitää alkaa (lähi)huoltajuudesta taistelemaan, niin uskon että molemmilla on yhtä hyvät mahdollisuudet saada lapset luokseen. Kummallakin heikkoutensa ja vahvuutensa. Niin ja seuraavan lapsen nimen päätän minä, koska mies päätti ensimmäisen.

[QUOTE="vieras";27281600]Ehkä se Marjon miehelle on ok, mutta MIKSI pitäisi? On se kumma, jos ei kerkiä vatteet päällä asioitaan jutella. Ja onko niillä sitten kuitenkaan puhtaat jauhot pussissa, kun pitää järjestää itsensä noinkin "otolliseen" tilanteeseen, sillä selkeästi niillä kahdella vielä jotain tunteita on... Vai onko sekin Marjon miehelle ok, että seillä saunassa sattuu tunteetkin vähän kuumenemaanja... No loput arvaattekin.

Vai onko Marjo narsisti, joka käyttää vain miehensä hyväntahtoisuutta hyväkseen ja kyykyttää sitä mennen tullen, eikä miesparka edes tajua...[/QUOTE]

Tai jospa Ari on masokista ja nauttii kun sitä nöyryytetään. Ei me voida tietää.

Hmm, meillä tuodaan kyllä tasapuolisesti leipää pöytään, tällä hetkellä ehkä minä enemmän... Ehkä jo se tekee miehestä munattoman jonkun mielestä. Asuinpaikka oli molemmille selviö, asunnon ja asuinalueen päätti mies aika pitkälti, koska on meistä se, jonka tarvii kulkea töihin. Jos meille joskus lapsia siunaantuu, niin kyllä mulla on jo nimet valmiina ja lapset saa minun sukunimen.

Mutta tunnustan, monissa pikkuasioissa minä kyllä olen se päättävä osapuoli, koska mulla on yleensä enemmän ideoita tai vaihtoehtoja kuin miehellä. Aika usein tulee sanottua miehelle, että päätä sinä välillä, ei multa tarvi kysyä ja tee niin kuin parhaalta tuntuu.

Meillä minä päätin, että minä ja lapsi muutamme miehen luokse ja hankimme isomman kämpän. Mies on pääasiallinen elättäjä, mutta päättää rahojensa käyttökohteet ja puhumme tasapuolisesti asioista. Minäkin tienaan, mutta huomattavasti vähemmän.

Mies ei tee isoja ostopäätöksiä juttelematta kanssani, kuten minäkään en tee niitä juttelematta hänen kanssaan.