Käsittämätöntä. Itse olen suunnitellut aloittavani tukiopetuksen vasta syysloman jälkeen. Nyt kyllä poikasi opettajalla on suhteellisuudentaju kokonaan kadonnut. Voisiko olla, että hänellä on ollut peräkkäisinä vuosina sellaisia luokkia, jossa kaikki on osanneet lukea? Tai milloin hän ylipäätään on opettanut viimeksi ekaluokkalaisia? Aloin pohtia, että vaikka kerroit hänen olevan kokenut ja jo iäkäskin, se ei tosita yhtään mitään. Jos on esim opettanut viimeiset 5 vuotta ylempiä luokkia, voi olla, että ekaluokan jutut on painuneet unohduksiin. Ja (näin tiskin tältä puolen uskaltanen sanoa), että jos on koulussa vaikutuvaltainen tapaus, saattaa puhua erkankin pään pyörälle ja saada tämän vakuuttuneeksi, että pojallasi olisi muka jotain vaikeuksia. Usko minua, tuo hänen touhunsa on aivan päätöntä!
Nyt otat yhteyttä erityisopettajaan, kerrot ajatuksistasi, kerrot keskustelleesi muiden alkuopettajien kanssa (älä mainitse kaksplussaa

) ja pyydät eo:n todellisen mielipiteen ja näkemyksen asiasta. Ja kerrot myös mielipiteesi siitä, että saat(te) vain moitteita, ei kannustusta tai kehuja. Jos erityisope ei tule yhtään vastaan, ota yhteys rehtoriin ja kerro asiallisesti, mikä mielestäsi mättää.
Sanon vielä kerran, että poikasi opettajan touhu on nyt ihan pielessä. Poikasi osaa jo nyt enemmän kuin tarvisi - ei tarvitse osata vielä kuin ne kirjaimet ja äänteet jotka on käyty läpi, ja niiden yhdistelyn tavuiksi. Ei todellakaan muuta. Nuku rauhassa, ja huomenna yhteys kouluun! Tsemppiä!!