Mitä tekisitte jos töissä ei tarvitsisi käydä rahan takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aapeli"

Vieras
Itselläni tämä tilanne kohta. En missään tapauksessa halua lopettaa työntekoa kokonaan, mutta alaa voisi vaihtaa. Ehkä jonkin aikaa lomailenkin, mutta tiedän kaipaavani päiviin jonkinlaista rytmiä ja ihmissuhteita. Olen 25 vuotta tehnyt ravintola-alan hommia, ja rehellisesti sanottuna niitä en enää jaksa kun ei ole pakko. Olisi kiva tehdä jotain vähän helpompaa. Mitä te tekisitte? Siis itsenänne, en hae neuvoja omaan elämääni ;)

käyn töissä, mutta olemme pidempiä jaksoja sitten "lomallakin" kun huvittaa.
ja jos työ alkaa tympiä voi hyvällä omalla tunnolla väsityä ja antaa homman toiselle ja etsiä itse uusia tuulia

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Jotakin sellaista, jota tehdään päiväaikaan eli mennään nukkumaan viimeistään puoliltaöin. 25v. yötyötä on rankkaa keholle. Jos ei ole selvää syytä herätä aina aikaisin, niin sitä herkästi jatkaa samaa valvomista. Onnea uudesta elämästä! Vaihtoehtoja on varmasti paljon.

tekisin lisää lapsia, jos todella tietäisin, että taloudellisesti mahdollista olla kotona, kunnes ovat koulussa, sitten kun pieninkin ois esim kolmannella, voisin ruveta jotain keikkaitöitä tekemään välillä tai opiskella silleen rauhalliseen tahtiin... ottaisin koiria, harrastaisin liikuntaa... työntekoa ei kyllä varmaan hirveesti tulis ikävä...

Tavalla taikka toisella keskittyisin varmasti vapaaehtoistyöhön, se voisi tarkoittaa myös sitä että ainakin osittain tekisin palkkatyötä ja käyttäisin ansaitsemiani varoja hyväntekeväisyyteen tai esim. kuluihin joita vapaaehtoistyö mahdollisesti aiheuttaa. Nykyistä enemmän pitäisin toki myös itse vapaata ja lomia.

Ratsastaisin, viettäisin aikaa lasten kanssa, teksin käsitöitä, ajelisin moottoripyörällä. Meillä on muutenkin aina joku projekti kesken joten niille jäisi enemmän aikaa. Voisin myös opiskella. Taatusti ei tulisi aika pitkäksi.

Ihan ensimmäisenä soittaisin johonkin pieneen matkatoimistoon ja ottaisin oman concierge-palvelun. Pyytäisin samalla varaamaan lennot ja hotellin vaikkapa Kiinaan. Olisin siellä, kiertelisin ja kun tuntuu siltä että olisi aika vaihtaa maisemaa, niin soittaisin concierge-henkilölle ja pyytäisin tekemään matkavaraukset vaikka Indonesiaan. Sama homma siellä.

Yöpyisin parhaissa hotelleissa ja söisin & joisin hyvin. Ostaisin tuliaisia pitkin maailmaa, jotka concierge-henkilöni hoitaisi Suomeen jollain muotoa.

Vuoden jälkeen tulisin takaisin maailmalta.

[QUOTE="vieras";27304139]Ihan ensimmäisenä soittaisin johonkin pieneen matkatoimistoon ja ottaisin oman concierge-palvelun. Pyytäisin samalla varaamaan lennot ja hotellin vaikkapa Kiinaan. Olisin siellä, kiertelisin ja kun tuntuu siltä että olisi aika vaihtaa maisemaa, niin soittaisin concierge-henkilölle ja pyytäisin tekemään matkavaraukset vaikka Indonesiaan. Sama homma siellä.

Yöpyisin parhaissa hotelleissa ja söisin & joisin hyvin. Ostaisin tuliaisia pitkin maailmaa, jotka concierge-henkilöni hoitaisi Suomeen jollain muotoa.

Vuoden jälkeen tulisin takaisin maailmalta.[/QUOTE]

Sinulla on uusi suosikkisana :D

No itse henk.koht. tuossa tilanteessa ilmoitin olevani vapaaehtoinen irtisanottava yt-neuvotteluissa. Myin nykyisen taloni, aloitan rakentamaan uutta ensi keväänä, muutan pois Vantaalta (ilmeisesti Jyväskylään toistaiseksi), teen töitä sitten taas, kun olen saanut opiskeltua opintoni loppuun. En aio missään vaiheessa heittäytyä vapaalle ennen eläkeikää. Vaikka olen perheetön, en todellakaan aio tuhlata omaisuuttani nyt tai sitten, jos jossain vaiheessa perheen perustan. Mutta eräänlaisena turvakassana omaisuus kyllä toimii, jos on pakko jostakin saada rahaa, ei tarvitse mennä sossunluukulle kitisemään.

Opiskelisin jotain kivaa esim. kieliä ja olisin paljon lasten kanssa. Ehkä vois jonkun sivutoimisen yrityksen perustaa. Jos rahaa olis paljo sijoittaisin ja kävisin paljon erilaisissa hoidoissa (kampaajalla, kosmeotologilla ym.). Matkustelisin myös paljon.

Ottaisin loparit saman tien. Koittaisin kuitenkin varmaan tehdä välillä jotain hyväntekeväisyystyötä, etten ihan täysin jämähtäisi ja voisin jopa harkita jotain opiskelua, kun ei olisi rahasta (eikä siten ajastakaan) kiinni

Yhteistyössä