Mitä tekisitte jos töissä ei tarvitsisi käydä rahan takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiertäisin maailmaa, harrastaisin ( varsinkin eläimiä ) välillä tekisin hyväntekeväisyyshommia ja perustaisin jonkun oikein kivan yrityksen. Mielellään jonkun koiriin liittyvän jutun.

sh tuskin olisin enää päivääkään, vaikka ei työssä mitään vikaa, mutta olisi todella kivaa tehdä sellaista missä olisi säännöllliset ruokatunnit, kahvitauot, vessassakin ehtisi käymään jne.

Viimeksi muokattu:
Minä perustaisin eläinten turvakodin. Sisi hylätyille ja uutta kotia etsiville ekotieläimille niin pitkäksi aikaa kunnes löytyisi uusi koti. Teettäoisin kunnon tarhat ja lämpimät tilat kaikille ja hoitaisin niitä.

[QUOTE="vieras";27304203]Joo löysin sen mustan Amexin (rikkaille tarkoitettu) mainoksesta. Aika helmi palvelu :)[/QUOTE]

Kyllä sen saa platinallakin, ei tarvi olla edes miljonääri :-)

Jatkaisin nykyisessä työssäni, koska tykkään siitä. Ehkä lähtisin kuitenkin pidemmiksi ajoiksi tekemään etätyötä jossain muuallakin kuin Suomessa, jos rahatilanne antaisi periksi. Työt voisi maistua vaikka italialaisen villan puutarhassa.

(Tälläkin hetkellä työ on 100% etätyötä, muutamia työmatkoja lukuunottamatta.)

Varmaan jäisin töistä pois ja tekisin kotoa käsin jotain mistä on oikeasti hyötyä. Vapaaehtoistyötä ja sivussa pyörittäisin pientä nettikauppaa, jossa olis myynnissä käsitöitä yms. Tai sitten vaihtoehtoisesti toteuttaisin pitkäaikaisen haaveeni, kouluttautuisin ratsastuksenohjaajaksi ja perustaisin ratsastustallin :)

Lopettaisin työni, ostaisin itseni johonkin kivaan koulutukseen ja kävisin sen läpi, ostaisin lukuisia asuntoja vuokraamismielessä, rakentaisin ison, ihanan kodin perheelleni. Hankkisimme lisää lapsia, adoptoisimme samantein ja matkustelisimme. Hankkisin ajokortin ja hankittaisiin kaksi autoa (ja varmaan bussi..), kunnostaisin meidän mökin ja ostaisin siihen lisämaata. Uusisin kaikkien meidän vaatevarastot, sisustukset sun muut. Todennäköisesti osallistuihin vapaahtoishommiin jonkun verran mitä perheen pyörittämiseltä ehtisin. Kodinhoitaja oli ja puutarhuri kesällä. Talonmies vuokrakämppiä varten. Mahdollisesti jokin yritystoiminta kiinnostaisi.

No en mä käykään töissä rahan takia, vaan siks kun olen valmistunut vasta vuosi sitten, niin on tärkeä kerätä kunnon työkokemus, koska koskaan ei tiedä mitä tapahtuu (mies kuolee tms). No kyllä mun palkkakin tuo 1900 euroa kuussa meille, mut pärjättäis ilman sitäkin. Mun työ on ihan jees lukuunottamatta että on vuorotöitä (arkisin 21 asti ja viikonloppuja kans). Jos olis päivätöitä niin olisin varmaan tosi tyytyväinen, mutta se ei oo mun alalla kovin todennäköistä.

Tällä hetkellä olisin kotona, koska tuo ekaluokkalaisen koulunkäynti vaatii aikalailla tukea. Olisi ihanaa!
Myöhemmin voisin käydä osapäivätyössä ja/tai opiskella lisää.
Erityisesti keskittyisin myös itseeni, nyt ei ole aikaa. Harrastaisin liikuntaa, tapaisin ystäviä, järjestäisin kutsuja, kävisin kulttuuririennoissa, lukisin paljon ym.

Lopettaisin työni, ostaisin itseni johonkin kivaan koulutukseen ja kävisin sen läpi, ostaisin lukuisia asuntoja vuokraamismielessä, rakentaisin ison, ihanan kodin perheelleni. Hankkisimme lisää lapsia, adoptoisimme samantein ja matkustelisimme. Hankkisin ajokortin ja hankittaisiin kaksi autoa (ja varmaan bussi..), kunnostaisin meidän mökin ja ostaisin siihen lisämaata. Uusisin kaikkien meidän vaatevarastot, sisustukset sun muut. Todennäköisesti osallistuihin vapaahtoishommiin jonkun verran mitä perheen pyörittämiseltä ehtisin. Kodinhoitaja oli ja puutarhuri kesällä. Talonmies vuokrakämppiä varten. Mahdollisesti jokin yritystoiminta kiinnostaisi.

Mitkä rahahanat sinulle oikein aukeaisivat? :) Jos minulle tulisi 5 tonnia kuussa ilman, että kävisin töissä, jäisin heti pois.

Liikkuisin, lukisin ja ensisijaisesti panostaisin enemmän lapsiin. Nyt tuntuu, että ainakin arkena niiden perustarpeista huolehtii, mutta siihen se sitten jääkin :( Lopettaisin työt kokonaan, se on varma.

irtisanoisin itseni nykyisestä työstä.
tekisin vapaaehtoistöitä, ulkoiluttaisin vanhuksia ja pitäisin seuraa heille. lisäksi ilmoittaisin itseni lapsen kouluun vapaaehtoistehtäviin (koululla toivotaan vapaaehtoisia vanhempia/isovanhempia apuun esim saattamaan lapsia koulutaksiin ym).
aloittaisin uudestaan ratsastamisen, ja lisäisin liikuntaa (joka päivä juoksulenkki). lapsen ei tarvitsisi mennä enää iltapäiväkerhoon, vaan olisin kotona iltapäivät :)

*lottovoittoa odotellessa*

Jatkaisin nykyistä yritystyötäni, koska rakastan sitä, mutta tän pakollisen puolipäiväisen palkkatyön jättäisin todellakin! Jos rahasta ei tarttisi välittää alentaisin hintoja ja tekisin maksuttakin hommia vähävaraisille. Hyväntekeväisyyttä muutenkin sydämen kyllyydestä! Olisipa ihanaa! :heart:

No itse henk.koht. tuossa tilanteessa ilmoitin olevani vapaaehtoinen irtisanottava yt-neuvotteluissa. Myin nykyisen taloni, aloitan rakentamaan uutta ensi keväänä, muutan pois Vantaalta (ilmeisesti Jyväskylään toistaiseksi), teen töitä sitten taas, kun olen saanut opiskeltua opintoni loppuun. En aio missään vaiheessa heittäytyä vapaalle ennen eläkeikää. Vaikka olen perheetön, en todellakaan aio tuhlata omaisuuttani nyt tai sitten, jos jossain vaiheessa perheen perustan. Mutta eräänlaisena turvakassana omaisuus kyllä toimii, jos on pakko jostakin saada rahaa, ei tarvitse mennä sossunluukulle kitisemään.

Jyväskylästä ei töitä saakaan, joten voit jo alkaa suunnitella vapauttasi.

Jatkaisin töissä ainakin jonkun aikaa. Jossain vaiheessa voisin pitää pari vuotta opintovapaata ja tehdä väikkärin. Lomia pitäisin kyllä varmaan nykyistä enemmän. Mutta mä tykkään käydä töissä, en mä siellä pelkästään rahan takia käy.

Kävisin osa-aikaisesti töissä, koska ainakin tämänhetkinen työ on niin mielekästä että nautin siitä muutenkin kuin vain rahan takia.

Tai sitten (kun kyllästyiisn) muuttaisin maalle ja pitäisin hevosia ja muita eläimiä, niissä olisi työtä riittämiin.

Loparit ottaisin ihan heti ja pieraisisin vaan perään. Sitten matkalipun tulostus ja kuukausia maailmalla. Sitten vois aloittaa jotain kivaa pikkupuuhastelua jossa olis vähän kurveja ja kuumia tilanteita esim voisin alkaa yksityisetsiväksi tai ryhtyä opettajaksi kansalaisopiston -näin opit vittuilemaan- kurssille.

Olisi ihanne. Mä tekisin osa-aikaisesti töitä ja olisin enemmän juuri koulun aloittaneen lapseni kanssa.

Lisääntyvän vapaa-ajan siis käyttäisin lapseen sekä itseeni, käsitöitä tekemällä. Lottovoittoa odotellessa....

Mä tarttisin n. 200.000 € , sillä saisi asuntovelan pois ja tarvittavan remontin kämpässä niin sitten pärjäisi paljon pienemmällä ja voisi ottaa lopputilin nykyisestä duunista ja mennä osa-aikatöihin.

Antaisin toisten kiivetä sitä urapolkua ylös, mä voin iloisin mielin tulla sieltä alas

Yhteistyössä