Onko täällä muita äitejä, jotka eivät lähde ulkoilemaan lasten kanssa kaatosateessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tämäkin vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tämäkin vielä

Vieras
Mulla ei kyllä tulis mieleenkään lähtee tuon meidän 2 v 3 kk tytön kanssa leikkipuistoon seisomaan kaatosateessa ja tuulessa. Niin, ja tämä siksi, että olen sen verran mukavuudenhaluinen, etten tykkää seistä pihalla silloin, kun vettä tulee ku Esterin hanurista ja tuulee vaakana naamaan. Onko muita? :)

Minä taidan olla jäävi vastaamaan kun lapseni muutenkin pääsääntöisesti ulkoilevat keskenään eivätkä minun kanssani. Mutta JOS minulla olisi kaksivuotais jnka kanssa ulkoilu olisi leikkipuistoon menemistä niin taatusti en lähtisi sinne kaatosadepäivinä.

:)

me ei mennä leikkipuistoon kun lähin on 30km päässä. me hypitään pihalla rapakoissa ja riehutaan muutenkin. kesällä käyttin kaatosateella jopa järvessä uimassa:ashamed:

Sumuisena, tihkusadepäivänä käydään kyllä ulkona, mutta ei se mukavaa ole, ainakaan minusta. Kesällä juostiin lämpimässä sateessa alasti pihalla :D
Mutta nämä syyssateet, juu ei ulkoilla. Tehdään jotain kivaa sisällä.
Sadepäivät ovat mielestäni jopa luksusta välillä, saa rauhassa löhöillä sisällä ja lapset saavat tehdä siskonpetin olohuoneeseen ja hengailla vaikka koko päivän yökamppeissa.
Tuollaisia lepopäiviä on harvoin, koska arki menee töissä ja normaalissa perhe-elämässä, viikonloppuisin tehdään ulkotöitä ja retkeillään kun keli sallii.

• Tykkää
Reactions: Lex
onneks on nuo leikkipuistoajat ohi :) lapset ulkoilee halutessaan säällä kuin säällä (yleensä sadepäivinäkin ainakin kerran päivässä) ja mä osallistun sillon kun haluan :)

Me ei olla tänään vielä ulkoiltu. aamupäivä oltiin avoimessa kerhossa ja nyt ollaan askarreltu. Pitää katsoa jos tuo sade lakkais iltaan mennessä niin vois käydä ulkona. Meillä lapset ei halua sateella ulos, inhoavat kumisaappaita ja sadevaatteita. Jos sataa pari päivää niin sit kyllä mennään ulos vaikka keli ois mikä. yhden päivän voi olla sisällä mut ei useampaa.

Eihän se nyt välttämättä ratkiriemukasta ole sateella ulkona olla, mutta kun tälläkin viikolla on satanut JOKA päivä, niin hulluksihan tässä tulisi niin äiti kuin lapset, jos ei välillä ulkoilisi.
Ja kun vaan päättää lähteä, niin joskus siellä sateessa voi olla ihan hauskaakin.
Juuri tultiin kotiin laulellen "singing in the rainia". Ja lapsi kokeili kuinka korkealle saa veden nousemaan jos hyppää vesilammikkoon "ihan täysillä"

Riippuu miten lapset haluaa, jos sataa kaatamalla ja lapset hyppii seinille mennään ulos hyppimään vesilätäköihin. Jos sitten taas lapset on tyytyväisenä sisällä niin sitten ollaan sisällä. Ei mulla mitään pakottavaa hinkua ole vesisateeseen, mutta naperoista se on välillä kivaa. Jos on kaatosade ja viima kova niin sitten ollaan ehkä vain puolituntia ulkona. Tihku yms ei niin haittaa.

Ei kaatosateessa mutta tavallisessa sateessa voidaan ulkoilla, kohta 2v rakastaa sadetta ja vesilätäköitä. Kesäsateessa olkoilu oli kyllä kivaa mutta syksyn myötä se hauskuus vähenee.

Onneksi energiaa voi purkaa muuallakin kuin leikkipuistossa.

No jos vaikka kaksi päivää peräkkäin sataa kokoa ajan vettä, niin kyllä me yleensä sit toisena päivänä ulkoillaan.Käydään vaikka kävelylenkillä sateenvarjojen kanssa.

Tänään ei kyllä mennä ulos, koska 3v on ulkoillut kerhossa ja vauva nukkuu ulkona nytkin. Ite en oo ollu ulkona ku pakolliset siirtymät..

Ei aina ulkoilla aurinkoisella kelilläkään. Mutta sateella ollaan aika usein pihalla, 3½v lapsi rakastaa pomppia lätäköissä. Eli kurahaalari, kumpparit ja kaikki mahdolliset vedenkestävät vaatteet päälle ja ulos vaan. Itse tosin pysyn katoksen alla aika usein.. :DD

Minulla on 1v ja 4 v ja ei kyllä sadekelillä lähdetä erikseen leikkipuistoon. Kerhoreissun yhteydessä kyllä jäädään pihalle leikkimään toisten kanssa vaikka sataisi, mutta muuten pitäydytään sisällä. Jos olisikin oma piha niin voisimme ulkoillakin sateellakin, mutta tuohon taloyhtiön rapakkoon ei viitsi sateella mennä keskenään.

Minäkin olin ennen kamala hienoperse enkä sateella ulos mennyt jos ei ihan pakko ollut, sitten hankittiin koira ja sana "ulkoiluilma" menetti merkityksensä, kaikki ilmat oli ulkoiluilmoja.

Loppujen lopuksi tosi hyvä juttu, ei vituta kastuminen tai räntäsade, joutui hankkimaan kunnolliset ulkoilukamppeet ja nykyään on pakko päästä ainakin pienelle lenkille kerran päivässä muuten tuntuu että tukehtuu sisälle. :)

Paljon vastauksia tullut, kiitos niistä :) Mä oon ite aika laiska puistoilija muutenkin, en jaksa seisoo siellä tuntitolkulla... Toki joka päivä jossakin käydään: koiraa tietenkin ulkoilutetaan, lähikaupassa käydään melkein päivittäin kävelemällä ja/tai vaunuilla vaikka sataakin. Ja lapsi nukkuu päikkärit aina ulkona, edelleenkin. Mutta joo, mä oon vähän hienoperse :D Tykkään että meikit ja tukka on kondiksessa, enkä tykkää kastua ja palella :D

Pienellä tihkulla voidaan ulkoilla, mutta vähänkin enemmän jos sataa, niin taapero on ensimmäisenä jonottamassa oven edessä sisälle pääsyä. :D

Vesilätäkötkin muksu väistää, korkeintaan heittää niihin kiviä ja hui kauhistus, jos käsiin menee kuraa! Eihän sitä voi pieni hienohelma kestää lainkaan.

Olen itsekin aika mukavuudenhaluinen, joten on minulle hyvä, että lapsi ei viihdy pihalla kaatosateessa.

Yhteistyössä