Onko täällä muita äitejä, jotka eivät lähde ulkoilemaan lasten kanssa kaatosateessa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tämäkin vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on samanikäinen muksu kun ap:lla ja siihen vielä alle vuodenikäinen päälle, ei todellakaan ulkoilla sateella. Ei kiinnosta, ei huvita, ei nappaa..Tosin mä teen perisyntiä jo muutenkin koska ei ulkoilla muutenkaa joka päivä kauppareissua enempää..
 
Täällä moni kertoo ulkoilevansa vaikka vettä sataisi aivan kaatamalla. Onko teillä niin hyvät sadevaatteet että kaatosadekaan ei pääse vaatteidenne sisään? Mitä laitatte päällenne kaatosateeseen? Minusta tuntuu ettei mikään normiulkoiluasu kestä kaatosateessa ulkoilua kastumatta läpi vaikka noita on useampiakin kokeiltu.
 
[QUOTE="Maira";27348861]Mulla on samanikäinen muksu kun ap:lla ja siihen vielä alle vuodenikäinen päälle, ei todellakaan ulkoilla sateella. Ei kiinnosta, ei huvita, ei nappaa..Tosin mä teen perisyntiä jo muutenkin koska ei ulkoilla muutenkaa joka päivä kauppareissua enempää..[/QUOTE]

No sitten meitä syntisiä on kaks :D
 
Minä joudun työni vuoksi olemaan säässä kuin säässä, joten lasten kanssa en missään sateessa enää ulkoile, ei voisi vähempää kiinnostaa. Lapset pääosin ulkoilevat päiväkodissa aamupäivällä ja iltapäivällä saattavat hieman ulkoilla tuossa pihalla tai mun vanhempien pihalla. Saatetaan me sateettomanakin päivänä pitää ihan sisäpäivä, se vähän riippuu fiiliksistä, ei noi lapset seinille hypi, vaikka ei ulos mentäisikään.
Tänään aamupäivällä ei vielä satanut kaatamalla, niin lapset olivat ulkoilleet päiväkodissa, mutta eilen kun tuli aamulla kunnolla vettä, niin ei isompien ryhmäkään ollut ulkoillut, pienempien ryhmä jää herkemmin sadesäässä päiväkodissakin sisälle.
 
[QUOTE="shihtzu";27349486]Minä joudun työni vuoksi olemaan säässä kuin säässä, joten lasten kanssa en missään sateessa enää ulkoile, ei voisi vähempää kiinnostaa. L[/QUOTE]

Mikä sä olet ammatiltasi? Ja kuinka saat pidettyä itsesi kuivana ja lämpimänä jos kaatamalla sataa?
 
Tarhassa totuin ulkoilemaan säässä, kuin säässä.. Mutta jos sää on ihan uskomattoman kurja, ettei lapsikaan halua tehdä siellä mitään, voi sitä ihan hyvin päivän viettää kotona tai tehdä jotain ihan muuta!
 
[QUOTE="vieras";27348594]Minäkin olin ennen kamala hienoperse enkä sateella ulos mennyt jos ei ihan pakko ollut, sitten hankittiin koira ja sana "ulkoiluilma" menetti merkityksensä, kaikki ilmat oli ulkoiluilmoja.

Loppujen lopuksi tosi hyvä juttu, ei vituta kastuminen tai räntäsade, joutui hankkimaan kunnolliset ulkoilukamppeet ja nykyään on pakko päästä ainakin pienelle lenkille kerran päivässä muuten tuntuu että tukehtuu sisälle. :)[/QUOTE]

Mekin oltiin aikoinaan samanlaisia. Kun tuttava sitten lahjoitti koiranpennun meille niin "sää varaus" pikkuhiljaa menetti merkityksensä. Nykyään ulkoillaan arkisin ainakin kerran ja vapaalla sitten kaksi tai kolme kertaa, satoi tai,,,satoi hitosti niin silti ulos mennään.
 
Meillä joka sää on ulkoilu sää, ainakin sen kerran päivässä. Muuten tulisi hulluksi sekä lapsi että äiti. En tiedä onko luonne- vai tottumiskysymys, mutta meidän 2v. osaa jo aika hyvin vaatia ulos (vähän niinkuin koiranpentu). Kaatosade on itseasiassa mielettömän mukava, lapsi tykkää olla pihalla ja katsoa kuinka vettä valuu joka purossa ja rännissä. Itsekin tykkään seisoa sadekamppeissa ja kuunnella ropinaa kun sade piiskaa.

Ei me kaatosateessa tuntikausia kuitenkaan olla, voi olla että pyörähdetään vain se puoli tuntia pihassa, mutta se vähäinenkin on kaikkien perheenjäsenten mieleen.
 
ja mää kun täällä syyllistän itteeni että en mee ulos aamupäivällä ennen päiväunia vaan mennään näin sateella VAAN kerran päivässä iltapäivisin....no en enää syyllistä!
hyvä minä kun jaksan käydä sateessa..ei vaan.se ei oo kivaa,INHOAN!! mutta pienten lasteni vuoksi teen mitä vaan,pitäähän niiden saada iloita sateesta ja saada raitista ilmaa.
Inhoan myös sitä että tehtävä minkä lapseni hoitaa on kylpeminen ja hyppiminen suurissa syvissä lätäköissä!!!niin että mitäänn hienohelmoja ei lapset ole,ja MITKÄÄN sadevarusteet ei suojaa...sais koko aika juosta perässä sanomassa että tehdään muuta,mennään metsään,pyöräileen,käveleen,mutta se on myöhästä ku ekan ulkonaolo minuutin aikana on jo ehditty siihen lätäkköön syvällisesti tutustua.tänä syksynä olen alkanut VIHAAMAAN syksyä ja sadetta,mutta no.....koitetaan keksiä leipomista,kyläilyä,kauppailua,uimista,kerhoilua ja lasten kanssa kivaa puuhaa niin eiköhän se talvi ja kiva lumikin sieltä tule ja niin ihana joulu <3
tsemiä kaikille:)
 
Vähän ot, mutta mites te työssäkäyvät ulkoilette? Itse olen työpäivän jälkeen aika puhki, joten hyvä että hyvällä säällä jaksan lähteä ulos. Sade onkin joksus helpottava, saa "oikean" syyn olla raahautumatta 3v:n kanssa ulos. Ulkoilee siis tarhassa useamman tunnin päivässä, mutta silti itsellä huono omatunto, jos ilta kuluu sisällä. On kyllä aika rauhallinen tapaus, ei hypi seinille turhautuneena tms...
 
No en todellakaan lähde :O

Koirakin on niin 'neiti' että pyörtää häntä koipien välissä portailta, kun huomaa että sataa hiukan enemmän kuin vähän tihuutellen. (Koira joka ui joka lutakossa poutapäivinä, eikä ole moksiskaan suihkuttelusta.)

Lapset voivat ulkoillakin, mutta tasan tarkkaan omasta vapaasta tahdostaan. Minä pysyn sisällä.
 
Jos sattuu sellainen päivä että koko päivän sataa niin kyllä pakko on mennä. Mutta eipä me siellä viivytä kun 15-30min. Senverta että käydään kävelyllä että saa happee. Ei pysty oleen sisällä koko päivää.
 
En kyllä kaatosateessa lähde ulkoilemaan päälle 1 vuotiaan kanssa.
Meillä ei koirakaan lähde kun pakolliset pissilenkit sateessa, ja sillonkin tempoo joka välissä kotia kohti...

Joskus jos on muuten suht lämmin ilma ja sataa tihuttaa hissuksiin niin mennään pihalle.
Tuo tyttö on niin hönttä että rakastaa sadetta.
Istua tönöttää keskellä autiota leikkipuistoa kasvot taivasta kohden
ja nauraa hekottaa kun vettä sataa naamalle :heart:
 
[QUOTE="vieras";27349103]Täällä moni kertoo ulkoilevansa vaikka vettä sataisi aivan kaatamalla. Onko teillä niin hyvät sadevaatteet että kaatosadekaan ei pääse vaatteidenne sisään? Mitä laitatte päällenne kaatosateeseen? Minusta tuntuu ettei mikään normiulkoiluasu kestä kaatosateessa ulkoilua kastumatta läpi vaikka noita on useampiakin kokeiltu.[/QUOTE]


Sadevaatteet, ei mitään -texejä vaan ihan oikeat laadukkaat sadevaatteet ja kumisaappaat. Kaatosateessa ulkoilu kunnolla varustautuneena on aivan upeaa! Kevyemmällä sateella ja reippaammin liikkuessa nuo hengittävät kalvopuvut toimivat kyllä paremmin, mutta kovalla sateella oikea sadeasu on paras. Onhan se mukavaa istua vaikka märälle puistonpenkille - koska sadevaatteet päällä niin voi tehdä! Lasten tai koirien kanssa touhutessa ei sadeasun kuraantuminenkaan haittaa, huuhtaisee puhtaaksi vain.
 

Yhteistyössä