Hyväksytkö Yle-veron?

[QUOTE="vieras";27370518]Eivät siis ole niitä ohjelman nimen perusteella kirjoittaneet, ainakin haluan uskoa niin:D
Tämä oli se pointtini, joka ei auennut.[/QUOTE]

Ja koska tv-ohkäjelmien arvostelijat ovat katsoneet telkkaria pitää ohjelmatietojen lukijoiden makaa yle-veroa.

Saksasa otettu käyttöön 5,52 euron hintaisen kuukausittaisen nettilisenssimaksu. Maksun joutuu maksamaan jokainen kotitalous, jossa on radio- ja tv-ohjelmien vastaanottoon Internetin välityksellä kykenevä tietokone tai matkapuhelin. Summa on sama, mitä kotitaloudet joutuvat maksamaan radion kuuntelusta. Tv-lupa maksaa saksassa hieman yli 17 euroa per kuukausi, mutta osavaltiot halusivat asettaa tietokoneet samalle viivalle radion kanssa, koska netissä on huomattavasti enemmän radiotarjontaa. Saksalaiset yritykset ovat kritisoineet lakia terävästi, sillä tällainen asetus koskee luonnollisesti niitäkin ja asettaa ne eriarvoiseen asemaan muiden maiden yritysten kanssa.

[QUOTE="vieras";27370562]Ja koska tv-ohkäjelmien arvostelijat ovat katsoneet telkkaria pitää ohjelmatietojen lukijoiden makaa yle-veroa.[/QUOTE]

Ei tietenkään<3
Mutta ohjelmatietoja lukemalla ohjelmien sisällön arvostelu ei vakuuta.

[QUOTE="vieras";27370551]Mutta kun tällä hetkellä se toimivan television säilyttäminen asunnossa on riittävä peruste maksun perimiselle. Eikä se, mihin sitä käyttää. Paitsi jos sinulla on analoginen tv eikä digiboksia, silloin saattaisi olla tilanne, ettei tarvitsisi maksaa.[/QUOTE]

Kyllä minä sen tiedän, että TV-lupa pitäisi lain mukaan maksaa jos on televisio. En ole kuitenkaan niin lainkuuliainen, että maksaisin, koska en koe, että saisin rahoille vastinetta. Minä ainakin noudatan tällaisissa asioissa lakia oman mieleni mukaan. En aina liikennevaloissakaan odota, että vaihtuu vihreä valo.

Kyllä minä sen tiedän, että TV-lupa pitäisi lain mukaan maksaa jos on televisio. En ole kuitenkaan niin lainkuuliainen, että maksaisin, koska en koe, että saisin rahoille vastinetta. Minä ainakin noudatan tällaisissa asioissa lakia oman mieleni mukaan. En aina liikennevaloissakaan odota, että vaihtuu vihreä valo.

Se on sitten nähtävästi turha valittaa mistään sossupummeistakaan, jotka huijaavat kelasta ja sossusta rahaa....He toimivat oman mielen mukaan kun siltä tuntuu! :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Saksasa otettu käyttöön 5,52 euron hintaisen kuukausittaisen nettilisenssimaksu. Maksun joutuu maksamaan jokainen kotitalous, jossa on radio- ja tv-ohjelmien vastaanottoon Internetin välityksellä kykenevä tietokone tai matkapuhelin. Summa on sama, mitä kotitaloudet joutuvat maksamaan radion kuuntelusta. Tv-lupa maksaa saksassa hieman yli 17 euroa per kuukausi, mutta osavaltiot halusivat asettaa tietokoneet samalle viivalle radion kanssa, koska netissä on huomattavasti enemmän radiotarjontaa. Saksalaiset yritykset ovat kritisoineet lakia terävästi, sillä tällainen asetus koskee luonnollisesti niitäkin ja asettaa ne eriarvoiseen asemaan muiden maiden yritysten kanssa.

Maailma on muuttumassa kiihtyvää vauhtia orwellimaiseksi...

[QUOTE="Jenis";27370972]Hyväksyn. Pienellä kielialueella tulee olla oma kansallisradioyhtiö.[/QUOTE]

Aivan! Kadotamme muuten vähitellen oman kulttuurimme, se kun ei säily ilman tukea.

[QUOTE="Jenis";27370972]Hyväksyn. Pienellä kielialueella tulee olla oma kansallisradioyhtiö.[/QUOTE]

Totta kai pitää olla, mutta nyt on kyse siitä minkä kokoinen Ylen pitää olla ja miten se rahoitetaan.

[QUOTE="mies";27370979]Akaatti, millainen yhteiskunta olisi, jos jokainen itse päättäisi mitä maksaa ja mistä?[/QUOTE]

Mielestäni olisi vähintäänkin oikein saada itse päättää mihin sen kokonaisveronsa käyttää. Itse ainakin mieluummin haluaisin, että omalla kohdallani tuo Yle-vero annettaisiin ennemmin vanhusten hoitoon.

[QUOTE="mies";27370989]Aivan! Kadotamme muuten vähitellen oman kulttuurimme, se kun ei säily ilman tukea.[/QUOTE]

Sarcasm, I presume? Tällä perusteella esim. mitään alkuperäiskansoja ei pitäisi millään lailla tukea, koska jos eivät muuten pärjää niin kuolkoot... mutta toki, jos kaikki tahtoo katsoa amerikkalaista realityä päivät pitkät niin mikä jottei. Siellähän on reippaasti koneistoa takana, joka mieluusti tuuppaa sitä sontaa minimihinnalla kaikki tuutit täyteen.

[QUOTE="vieras";27370992]Totta kai pitää olla, mutta nyt on kyse siitä minkä kokoinen Ylen pitää olla ja miten se rahoitetaan.[/QUOTE]

No Ylen kokoon en ottanut kantaa, mutta rahoitukseen otin. Minkä kokoinen sen Ylen pitäisi sitten olla?

Mielestäni olisi vähintäänkin oikein saada itse päättää mihin sen kokonaisveronsa käyttää. Itse ainakin mieluummin haluaisin, että omalla kohdallani tuo Yle-vero annettaisiin ennemmin vanhusten hoitoon.

Vanhukset katsovat myös televisiota ja kuuntelevat radiota, jopa Ylen kanavia. Monet oikein mielellään ja varmasti elämänlaatunsa ei siitä kohenisi, jos tämä heiltä pois otettaisiin.

Ei todellakaan niin paljoa kuin mitä tulee ruotsinkielisiä ohjelmia. Suomalaiset on niin MUNATON ja muita mielistelevä kansa, että melkein oksettaa. Ahvenanmaalla kaksikielisyys ei ole rikkaus, mutta täällä Manner-Suomessa on. Ruotsissa ihmiset aina naureskelevat kuinka suomalaiset paapovat ruotsinkielistä vähemmistöä Suomessa. Suomalaisia pidetään tyhminä ihmisinä, kun pakottavat koko kansan opiskelemaan ruotsin kieltä, jota puhuu pieni vähemmistö Suomessa ja joka kaiken lisäksi asuu erittäin pienellä alueella Suomessa.

Mites jos suomenruotsalaisten verorahoilla hoidettaisiin suomenruotsalaisten asiat ja muiden verorahoilla sitten loput. Taitaisi suomenruotsalaiset hyöytä tästä enemmän ja riittäisi helposti rahaa omaan kanavaankin. En ole vakavissani, mutta tämmöisenä vastapopulistisena heittona vaan...

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä