iPad

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt alkoi haaste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt alkoi haaste

Vieras
Mikä tuo iPad on käytännössä, tietokoneko? Voiko sillä käyttää nettiä, voiko tallettaa kuvia. Kertokaa mihin sitä käytetään lähinnä. Kannattaako sitä laittaa? On minulla tietokone mutta eikö tuo iPad olisi helpompi kuljettaa mukana.

se on jotain älykännyn ja läppärin välistä

sillä hoitaa sähköpostit, surffailut ja palstailun sujuvasti mutta pitkiä tekstejä tai isoja exceleitä sillä ei kannata tehdä

kuvien rassaaminen sujuu

No, netissä hengailuun, sähköpostiin ja pelaamiseen mä eniten käytän. (Nytkin just, esimerkiksi.) Välillä katsotaan telkkariohjelmia tai luetaan kirjoja. Meillä oli miehen kanssa ensin yksi yhteinen, mutta oli ostettava toinen, jottei tuu riitaa. ;)

Kuvia voi tallettaa, ja monet appsit on kätsyjä (esim. Facebook, Pinterest, LinkedIn...). Multa ainakin on jäänyt läppärin käyttö täysin iPadin myötä; nyt teen isot jutut pöytäkoneella ja kaiken muun pädillä. Tosin jos haluaisi, voisi pädiinkin ladata Wordin, Excelin etc, jolloin tuskin käyttäisin isoa konetta tuonkaan vertaa. Mutta vielä ei ole tullut tarvetta.

Kiitos ruutiukko. Onko sinulla tällainen? Olisiko parempi "aloittelija" surffailla kännykällä kuin käyttää iPadia? Paitsi, että ei ole kännykässäkään yhteyttä. Tai saattaa olla mutta en sitä osaa käyttää. Pitääkö, jos käyttää kännykällä nettiä, olla virustorjuntaa?

[QUOTE="Lumikki";27397663]No, netissä hengailuun, sähköpostiin ja pelaamiseen mä eniten käytän. (Nytkin just, esimerkiksi.) Välillä katsotaan telkkariohjelmia tai luetaan kirjoja. Meillä oli miehen kanssa ensin yksi yhteinen, mutta oli ostettava toinen, jottei tuu riitaa. ;)

Kuvia voi tallettaa, ja monet appsit on kätsyjä (esim. Facebook, Pinterest, LinkedIn...). Multa ainakin on jäänyt läppärin käyttö täysin iPadin myötä; nyt teen isot jutut pöytäkoneella ja kaiken muun pädillä. Tosin jos haluaisi, voisi pädiinkin ladata Wordin, Excelin etc, jolloin tuskin käyttäisin isoa konetta tuonkaan vertaa. Mutta vielä ei ole tullut tarvetta.[/QUOTE]

Voiko sillä siis katsoa telkkuakin? Oikeasti?

Kiitos ruutiukko. Onko sinulla tällainen? Olisiko parempi "aloittelija" surffailla kännykällä kuin käyttää iPadia? Paitsi, että ei ole kännykässäkään yhteyttä. Tai saattaa olla mutta en sitä osaa käyttää. Pitääkö, jos käyttää kännykällä nettiä, olla virustorjuntaa?

aloittelijan on todella helppo surffailla ipadilla, mulla on ollut ipad2 reilun vuoden enkä ole kiinnittänyt virustorjuntaan mitään huomiota

kaikkien kännyköiden virushommiin en osaa ottaa kantaa

mä pääasiassa surffailen sillä nettiä sohvalla, luen sähköisiä kirjoja ja kattelen nauhoitettuja tv-ohjelmia (TVkaistan kautta) työmatkoilla, joskus käytän ihan puhtaasti työkäytössäkin webbikonferensseihin ja meilien lukuun tai kirjoitteluun kun en jaksa läppäriä kaivaa laukusta

lapset pelaa sillä pelejä, ottavat hassuja valokuvia ja kattelevat youtube-videoita telkkarista Apple TV:n kautta

turhempiinkin olen rahojani laittanut, suosittelen

Ja reissussa oli mukavampi kuskata kuin läppäriä olis ollut. Minulla vain langaton yhteys, ei 3G, Sai suoraan kuvia facebookkiin, sähköpostia luin. Pari kirjaa olin ladannut, kun tykkään lomilla lukea.

pitääkö siihen olla virustorjunta vai meneekö se niin, että kun sellaisen ostan vois sitä vain heti alkaa käyttää, eikä tule kk/maksuja mistään yhteydestä

En oo applen fäniböi kuten tuo siippani, mulka toinen täppäri, mutta hyvä peli on. Oon täysin välttänyt kosketuskännyn hankkimisen ja tää on sopivampi kooltaan. Kaupungilla tutkia ravintoloiden ruokalistat lounaspaikkaa miettiessä, kattoa kartasta sijainti, pelata kun tylsää, sähköposti, koulukirjat kulki sähkösesti mukana reissussa ettei 30 tenttikirjaa täytynyt roudata pohjois-karjalasta viroon jne. Ja kun mies oli jenkeissä, skypepuhelut poisti ikävää.

Yhteistyössä