Voiko vieraasta pankista saada vakuudetonta lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yks"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pankkitäti;27539973:
he heh... ei todellakaan saa. Mutta jos uskot itse että saa - niin kokeile ja pety !

Mites nämä, kun jotkut yritykset tarjoavat vakuudetonta Nordea luottoa jopa 13000 euroon asti. Ei tartte olla edes nordean asiakas.

Alkuperäinen kirjoittaja Viinipyräle;27539983:
Kyllä se kertoo ongelmista omassa pankissa, jos asiakas tulee hakemaan vakuudetonta lainaa, eikä ole muuta asiointia.

Ongelmia ei ole omassa pankissa. Eivät myönnä vakuudetonta luottoa yleensäkään. Takaajat pitäisi olla, mutta kun emme haluaisi ketään muuta tällaiseen pikkulainaan sitouttaa. Kyseessä 3000-4000e jonka arviolta tarvitsisimme isomman auton ostoon välirahaksi. Perheenlisäystä tulossa ja isompi auto pakko hankkia.

[QUOTE="alma";27539991]Onko joku syy, miksi et sitä saa omasta pankistasi? Jos, niin tuskin sitä silloin saa toisestakaan. Jos olet maksukykyinen, niin luultavasti onnistuu.[/QUOTE]

Sanoivat syyksi sen, että nykyisin ei vakuudettomia lainoja pankit juurikaan myönnä.

[QUOTE="alkup.";27540003]Ongelmia ei ole omassa pankissa. Eivät myönnä vakuudetonta luottoa yleensäkään. Takaajat pitäisi olla, mutta kun emme haluaisi ketään muuta tällaiseen pikkulainaan sitouttaa. Kyseessä 3000-4000e jonka arviolta tarvitsisimme isomman auton ostoon välirahaksi. Perheenlisäystä tulossa ja isompi auto pakko hankkia.[/QUOTE]

Ei ole pakko hankkia.
Me pärjättiin 5 hengen autolla vaikka meitä on 6 lähes 2,5vuotta.
Ei se isompi auto mikään välttämättömyys ole kun tulee lisää ihmisiä perheeseen.

TOISAALTA, ei se synnytys teille yllätyksenä tule, tuskin raskauskaan. joten SÄÄSTÄKÄÄ ihan itse.

Ei ole pakko hankkia.
Ei se isompi auto mikään välttämättömyys ole kun tulee lisää ihmisiä perheeseen.

TOISAALTA, ei se synnytys teille yllätyksenä tule, tuskin raskauskaan. joten SÄÄSTÄKÄÄ ihan itse.

Miten te kuljitte koko porukalla esim. mummolaan? Meillä kaikki lapset alla kouluikäisiä, joten ketään muuta kuin toista aikuista ei voi jättää kotiin.

[QUOTE="alkup.";27540003]Ongelmia ei ole omassa pankissa. Eivät myönnä vakuudetonta luottoa yleensäkään. Takaajat pitäisi olla, mutta kun emme haluaisi ketään muuta tällaiseen pikkulainaan sitouttaa. Kyseessä 3000-4000e jonka arviolta tarvitsisimme isomman auton ostoon välirahaksi. Perheenlisäystä tulossa ja isompi auto pakko hankkia.[/QUOTE]

Miten joku autorahoitus? Liikkeillä yleensä tarjouksia. Kannattaa olla tarkkana kokonaiskoron kanssa. Mutta toisaalta jos hakee vakuudetonta lainaa vieraasta pankista, sen saa todennäköisesti normaalia korkeemmalla korolla, jos saa.

Ainakin s-pankista on mielestäni tullut useampi lainantyrkytys-kirje lähiaikoina. Mulla on tosin tili siellä, mutten käytä sitä. Ja kyllähän muutaman tonnin voi nostaa luottokortiltakin, jos raha-asiat on kunnossa.

Ei ole pakko hankkia.

Säästöt meni lähes täysin tämän nykyisen auton huoltoon ja korjauksiin. Tonni kaiken kaikkiaan. Olen opiskelijana ja mies suht matalapalkkaisella alalla, ei tässä juurikaan ehi säästään. Ja kyllä, lapse tovat olleet iloisia yllätyksiä :)

[QUOTE="alma";27540097]Ainakin s-pankista on mielestäni tullut useampi lainantyrkytys-kirje lähiaikoina. Mulla on tosin tili siellä, mutten käytä sitä. Ja kyllähän muutaman tonnin voi nostaa luottokortiltakin, jos raha-asiat on kunnossa.[/QUOTE]

juu, s-tili on, mutta minun nimellä. Miehellä vain rinnakkaiskortti ja opiskelijana en lainaa saa, pakko hakea miehen nimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viinipyräle;27540089:
Miten joku autorahoitus? Liikkeillä yleensä tarjouksia. Kannattaa olla tarkkana kokonaiskoron kanssa. Mutta toisaalta jos hakee vakuudetonta lainaa vieraasta pankista, sen saa todennäköisesti normaalia korkeemmalla korolla, jos saa.

Tätä ollaan mietitty, mutta ei huvittas juuri noiden korkojen takia. Mutta rupenee kohta olemaan ainut vaihtoehto. Toki voitas koittaa vaihtaa auto päikseen johonkin, mutta eipä varmaan moni tuosta innostu.

[QUOTE="alkup.";27540143]Tätä ollaan mietitty, mutta ei huvittas juuri noiden korkojen takia. Mutta rupenee kohta olemaan ainut vaihtoehto. Toki voitas koittaa vaihtaa auto päikseen johonkin, mutta eipä varmaan moni tuosta innostu.[/QUOTE]

Joo tarkkaan kannattaa miettiä sitä omaa tilannetta, koska pieneltäkin tuntuvaa lainaa maksetaan helposti vuosia takaisin. Kestääkö uusi auto sen ajan? Riittääkö rahat kuukausilyhennyksiin (myös tulevaisuudessa)? Entä jos uuteen autoon tulee korjattavaa? Meillä on ollu huonoa tuuria auton kanssa, ja oon kyllä varpaillani ku jatkoa mietitään :)

[QUOTE="alkup.";27540100]Säästöt meni lähes täysin tämän nykyisen auton huoltoon ja korjauksiin. Tonni kaiken kaikkiaan. Olen opiskelijana ja mies suht matalapalkkaisella alalla, ei tässä juurikaan ehi säästään. Ja kyllä, lapse tovat olleet iloisia yllätyksiä :)[/QUOTE]

Millä ihmeellä sitten maksaisitte tuon luoton? Jos nytkään ei ole jäänyt säästöön kuin vain tonni (ja vielä on yksi lisäsuu tulossa!), niin ei teillä ole varaa maksaa 5000 euron lainaa PLUS korkoja PLUS käsittelykuluja. Säästäkää rahaa, kyllä se halvemmaksi tulee kuin lainaraha! Sen aikaa voi olla matkustamatta isolla porukalla jos ette kaikki autoon mahdu.

[QUOTE="alkup.";27540068]Miten te kuljitte koko porukalla esim. mummolaan? Meillä kaikki lapset alla kouluikäisiä, joten ketään muuta kuin toista aikuista ei voi jättää kotiin.[/QUOTE]

Esim siten että toinen aikuisista meni vaikka yhden lapsen kanssa junalla.
Meillä myös paappa haki melko usein (asuvat vajaan 200km päässä).

Junassa esim perhelipulla pääsee aikuinen ja lapsi samalla hinnalla (normaali junalipun hinta) Se raha mitä laittaisi isompaan autoon kustantaa aika monta junamatkaa ja lapsetkin ihan varmasti tykkää. (jos siis junalla on mahdollista kulkea teidän kaupungista sinne mummolaan)
Opiskelijahinnalla ei valitettavasti perhelippua saa.

[QUOTE="alkup.";27540068]Miten te kuljitte koko porukalla esim. mummolaan? Meillä kaikki lapset alla kouluikäisiä, joten ketään muuta kuin toista aikuista ei voi jättää kotiin.[/QUOTE]

Ei palstalaiset mihinkään mummoloihin matkusta. Nämä ovat kaikki autottomia ihmisiä, joiden elinpiiri on kilometrin kanttiinsa.

Siis pankista, jossa ei itse ole tiliasiakkaana. Kyse nyt nordeasta.

Kyllä! Termi "vanha pankkisuhde" kannattaa unohtaa. Sellaisella ei ole enää merkitystä. Pankkeja kiinnostaa lainaa myönnettäessä se, onko hakijalla luottotiedot kunnossa ja arvellaanko hänen pystyvän hoitamaan sovitut kuukausierät. Korko määräytyy usein hakijasta tehdyn luottokartoituksen perusteella. Esim. Bank Norwegian myöntää lainaa ilman vakuuksia ja takaajia 1000-50 000 euroa laina-ajoilla 1-15 vuotta. Todellinen vuosikorko on alk. 4,99%. Hakemuksia kannattaa jättää useisiin pankkeihin, koska hakemus on ilmainen, se ei velvoita mihinkään ja lainatarjoukset saa useimmiten heti.