Voiko ekaluokkalainen tyttö käyttää vaaleanpunaista enää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Voiko tytöt koulussa käyttää vaaleanpunaista ilman että joutuu kiusatuksi ja leimatuksi vauvana? Meillä oli tästä keskustelu naapurin kanssa ja meillä on eri mielipide asiasta.

Kokemuksia? Tietenkään kukaan äiti ei tieten tahtoen halua pukea lasta niin että joutuu kiusatuksi, vai?

Iiiks... meidän 2. luokkalainenkin käyttää :D

Olen aina ihmetellyt mistä nämä se on vauvojen juttu väittämät saa alkunsa... voiko aikuiset olla noin idiootteja...?

[QUOTE="vieras";27556553]Iiiks... meidän 2. luokkalainenkin käyttää :D

Olen aina ihmetellyt mistä nämä se on vauvojen juttu väittämät saa alkunsa... voiko aikuiset olla noin idiootteja...?[/QUOTE]

Kysytkö tällä palstalla ihan tosissasi tuota :O

Se varmaan vähän riippuu, mirä vaaleampunaisella vaatteella tarkoitetaan. Jos peruspaita tai reppu on vaaleanpunainen niin ok, mutta jos on kokonaan tummanvaaleanpunaiset college vaatteet jossa on muumin kuvia niin en näe niitä enääekaluokkalaisen vaatteina.

Mun kolmasluokkalaiseni on siinä tapauksessa vauva.

No joo, jos ihan tosissaan asiaa ajattelee, niin juurikin joku vaaleanpunainen Muumi-collegepuku on sellainen, mitä koululaisella tuskin enää näkee. Mutta esim. mun tytöllä on vaaleanpunaista/pinkkiä tunikassa, eikä häntä koskaan oo vaatteista kiusattu.

Se varmaan vähän riippuu, mirä vaaleampunaisella vaatteella tarkoitetaan. Jos peruspaita tai reppu on vaaleanpunainen niin ok, mutta jos on kokonaan tummanvaaleanpunaiset college vaatteet jossa on muumin kuvia niin en näe niitä enääekaluokkalaisen vaatteina.

Aikoinaan Minnin kuva collegepuserossa 6.luokalla vielä oli ok. Valitettavasti nykyään lapset kasvavat niin nopsasti...

No tuskin joutuu kiusatuksi, mutta kummasti tuon ikäisten maku alkaa muuttumaan ja useampaan otteeseen tuon ikäisten tyttöjen suosikkiväriksi on tullut vaaleansininen. Kai siihen väriin vähitellen kyllästyy.

Meillä on 3.luokkalaisella pinkkiä mut myös lilaa/violettia ja turkoosikin hänelle sopii, kun on vaalea tyttö. Tummat värit ei niinkään sovi, tosin niihin voi yhdistää pinkkiä, lilaa tai roosan punaista.

Ihan tosissani kysyin kun omat lapset menevät vasta vuoden kuluttua ekalle ja tykkäävät kovasti pinkistä. Naapuri kertoi että yhtä tyttöä kiusataan kun pukeutuu paljon vaaleanpunaiseen ja ihmetteli miksi vanhemmat haluavat pukea tytön niin. Toki kiusaamisen takana voi olla muita syitä, en tiedä.

[QUOTE="vieras";27556532]Jaa, onko aikuinen vaaleanpunaiseen vaatteeseen pukeutuva sitten vauva :O Niinku et Johanna Tukiainen on yks iso vauva? :xmas:[/QUOTE]

Vähän huono esimerkki sulla :D. Ensimmäiseen lauseeseen vois vastata, että ei, toiseen taas kyllä :whistle:.

Mun ekaluokkalainen pukeutuu melkein mihin väriin vaan. Vaaleanpunaista on paljon, yksi lempipaidoista on vaaleanpunainen missä on koiranpentujen kuvia. Jonkun mielestä lapsellinen, mutta tyttö tykkää. Ja ihan hyvin vois vielä pistää muumejakin päälle, leirilläkin hänellä oli mukana muumilautanen ja muovinen muumimuki. Toisaalta sillä voi olla päällä pelkkää mustaa, päästä varpaisiin. Voi olla poolopaitaa ja collegehousuja tai hihatonta paitaa ja minihametta. Ainoa mitä hän ei päälleen laita on jotain "poikamaista" tyyliin traktoripaita, lentokonehuppari tms.

Yhteistyössä