Otetaan yh.ilta kaikki tuet pois.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pois vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja liitosta kävelemään lähteneet toiset osapuolet sitten varmaan voisi vaikka laittaa pakkotyöhön? Koska aika moni avioero on lähtenyt lähipiirissä siitä että mies ihastui toiseen ja jätti vaimon sekä lapset. Joten avioerojen tutkinta takaisin, pahoinpitelyistä linnaa, aviorikokseen syyllistyneille julkinen ruoskina. Kannatan!

Aloittaja varmaan tarkoittaa, että jokaisen yh:n pitää antaa lapsensa adoptoivaksi. Sitten, kun perustaa perheen insinöörin kanssa, voi hankkia toisen lapsen. Ja jos vaikka uusi mies olisikin täysi k-pää, ei esim. antaisi rahaa terveyssiteisiin, pitää vaan jatkaa suhteessa ettei päädy yh:ksi, koska sitten pitäisi toinenkin lapsi pistää adoptoivaksi.

[QUOTE="siili";27558728]Ja liitosta kävelemään lähteneet toiset osapuolet sitten varmaan voisi vaikka laittaa pakkotyöhön? Koska aika moni avioero on lähtenyt lähipiirissä siitä että mies ihastui toiseen ja jätti vaimon sekä lapset. Joten avioerojen tutkinta takaisin, pahoinpitelyistä linnaa, aviorikokseen syyllistyneille julkinen ruoskina. Kannatan![/QUOTE]

Ei missään nimessä! Kyllä syy on aina sen joka jää yksin lapsen kanssa, hänen pitää kärsiä, paljon ja pitkään. Sotalesketkin oli syyllisiä leskeyteensä, tartteeko sitä aina hässiä etenkin jos on riski että tulee sota ja mies voi kuolla. Kyllä pitäs kattoo vähän nokkaansa pidemmälle eikä olla aina loisimassa. Ja hävetkää te joiden puoliso on menehtynyt sairauskohtaukseen tai onnettomuudessa, se on teidän vika miks ette katsoneet paremmin niitten perään!

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi!;27558792:
Ei missään nimessä! Kyllä syy on aina sen joka jää yksin lapsen kanssa, hänen pitää kärsiä, paljon ja pitkään. Sotalesketkin oli syyllisiä leskeyteensä, tartteeko sitä aina hässiä etenkin jos on riski että tulee sota ja mies voi kuolla. Kyllä pitäs kattoo vähän nokkaansa pidemmälle eikä olla aina loisimassa. Ja hävetkää te joiden puoliso on menehtynyt sairauskohtaukseen tai onnettomuudessa, se on teidän vika miks ette katsoneet paremmin niitten perään!

Jatketaan nyt vielä vähän.
Otetaan kunnon taleban-meiningit. Kivitetään raiskatut etenkin ne alaikäiset, mitäs käyttäytyivät viettelevästi syntyivät tytöksi ja liikkuivat yksin, menivät sitten harrastamaan avioliiton ulkopuolista seksiä.

Hmm.
Itse olen eronnut ja lapsen kanssa asustelen, yhteishuolto meillä on, mutta kaipa sitä voi sanoa
olevansa yh, en tiedä mikä on oikea termi.

Mutta voisihan ne tuet ottaa pois, itteäni ei hetkauttaisi, kun ainut mitä saan on se lapsilisään laitettu korotus, mutta kyllä sitä pelkällä lapsilisällä ilman sitä korotustakin pärjäisi.

Silloin kun erosin, niin tutut sanoivat, että nyt saat sitten kaikkia tukia, asumisesta lähtien.
Enhän minä sellaisista mitään tiennyt, joten kävin sitten kelassa kysymässä, mitä nyt saan ja mistä.
Kelan täti katsoi tulojani ja nauroi minut sieltä pihalle :(
En saanut mitään.

No ostin sitten asunnon ja nyt palkastani makselen pankille lainan lyhennystä ja lapsen tarhamaksu on melkein sen suuruinen kuin mitä menee kahden ihmisen taloudelta eli melkein täyttä maksua makselen, parisen kymppiä vaajaa siitä on kuukausimaksu.

Mutta hyvin pärjätään, kerran kuussa tulee tili ja jää säästöönkin.

Joten minun puolestani tuet pois vain, mutta on niitä jotka ilman niitä ei pärjäisi, joten sen tähden en tätä yleisesti kannata.

Mutta onneksi sain lapseni silloin aikanaan, yli kolmikymppisenä.
Opiskelin ensin pitkään, sain koulutusta vastaavan työn, jossa oli sen aikaa, että sain jalan tiukasti oven väliin ja palkan korotuksenkin.
Nyt pärjäilen mukavasti ilman miestäkin

[QUOTE="Hanna";27558977]Hmm.
Itse olen eronnut ja lapsen kanssa asustelen, yhteishuolto meillä on, mutta kaipa sitä voi sanoa
olevansa yh, en tiedä mikä on oikea termi.

Mutta voisihan ne tuet ottaa pois, itteäni ei hetkauttaisi, kun ainut mitä saan on se lapsilisään laitettu korotus, mutta kyllä sitä pelkällä lapsilisällä ilman sitä korotustakin pärjäisi.

Silloin kun erosin, niin tutut sanoivat, että nyt saat sitten kaikkia tukia, asumisesta lähtien.
Enhän minä sellaisista mitään tiennyt, joten kävin sitten kelassa kysymässä, mitä nyt saan ja mistä.
Kelan täti katsoi tulojani ja nauroi minut sieltä pihalle :(
En saanut mitään.

No ostin sitten asunnon ja nyt palkastani makselen pankille lainan lyhennystä ja lapsen tarhamaksu on melkein sen suuruinen kuin mitä menee kahden ihmisen taloudelta eli melkein täyttä maksua makselen, parisen kymppiä vaajaa siitä on kuukausimaksu.

Mutta hyvin pärjätään, kerran kuussa tulee tili ja jää säästöönkin.

Joten minun puolestani tuet pois vain, mutta on niitä jotka ilman niitä ei pärjäisi, joten sen tähden en tätä yleisesti kannata.

Mutta onneksi sain lapseni silloin aikanaan, yli kolmikymppisenä.
Opiskelin ensin pitkään, sain koulutusta vastaavan työn, jossa oli sen aikaa, että sain jalan tiukasti oven väliin ja palkan korotuksenkin.
Nyt pärjäilen mukavasti ilman miestäkin[/QUOTE]

Juu sä olet just niitä lloisia joilta pitäisi poistaa lapsilisät ja puolet palkasta, periä takaisin nuoruuden opintotuet. Sinähän et kunnon ihmisten rahoilla juhli, pienistä puroista... häpeäisit kun kehtaat elää ilman aviomiestä!

Listaatko ihan ekana ne huikeet tuet, mitä yksinhuoltajat saa ja mistä niitä voi hakea, mulla on ihan ilmeisesti joku asia jäänyt nyt sisäistämättä...

Mun on omalle kohdalle kamalan vaikea kuvitella, että vajaa 100 euron lapsilisien yksinhuoltajakorotuksen poistaminen olisi saanut mut jatkamaan paskassa avioliitossa yhtään kauempaa... Ja meillä tuokin raha menee mun ja lasten isän yhteiselle tilille josta maksetaan mm. iltapäiväkerho ja päivähoitomaksu, että enpä itse niitä rahoja paljon pääse käyttelemään omaksi ilokseni..

Sillä tavalla varmasti erot vähenisivät ja tulisi säästöjä yhteiskunnalle.

Jos kuvittelet että yh:n tuet toisivat säästöjä veronmaksajille, niin käypäs lukemassa kotikuntasi tilinpäätökset. Kyllä säästökohteita ovat jossain muualla.

Yh:n pienistä tuista ollaan niin helvetin kateellisia ja yh:t kuuluvat tukiensa vuoksi yhteiskunnan alimpaan kastiin. Mites on harmaan talouden verinkiertäjät, kuntien hyväveli porukat ja niiden matka- ja illalliskulut ym., vankeinhoitolaitosten kulut, kansanedustajien palkat ja luontoisedut. Ja sinä jaksat jauhaa yksinhuoltajien tuista. Hohhoijaa!

[QUOTE="veiras";27558768]Aloittaja varmaan tarkoittaa, että jokaisen yh:n pitää antaa lapsensa adoptoivaksi. Sitten, kun perustaa perheen insinöörin kanssa, voi hankkia toisen lapsen. Ja jos vaikka uusi mies olisikin täysi k-pää, ei esim. antaisi rahaa terveyssiteisiin, pitää vaan jatkaa suhteessa ettei päädy yh:ksi, koska sitten pitäisi toinenkin lapsi pistää adoptoivaksi.[/QUOTE]

Ei kannata mennä kimppaan kusipään kanssa.:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Äly hoi!;27558923:
Jatketaan nyt vielä vähän.
Otetaan kunnon taleban-meiningit. Kivitetään raiskatut etenkin ne alaikäiset, mitäs käyttäytyivät viettelevästi syntyivät tytöksi ja liikkuivat yksin, menivät sitten harrastamaan avioliiton ulkopuolista seksiä.

Muslimeilla on paljon hienompi kulttuuri kuin teillä mettäsuomaalaisilla.:)

[QUOTE="vieras";27560116]Yksinhuoltajillahan on varaa tehdä ameriikanmatkoja, niinkuin täällä pari päivää sitten yksi elvisteli.[/QUOTE]

Onko käyny mielessä, että palkkapussi ei ole siviilisäädystä riippuvainen? Yksinhuoltaja - kuten naimisissa olevakin äiti - voi ansaita ihan omaa rahaa niinkin villillä toiminnalla kuin KÄYMÄLLÄ TÖISSÄ!!

Jos hankkii 5000 e/kk ni ei siinä yksi 50 e yh-korotus lapsilisään paljon tuloja nosta ja ei niillä tuilla kyllä jenkeissä matkailla...

[QUOTE="vieras";27560116]Yksinhuoltajillahan on varaa tehdä ameriikanmatkoja, niinkuin täällä pari päivää sitten yksi elvisteli.[/QUOTE]

No se varmaan käykin hyväpalkkaisissa töissä ja saa lisäksi hel..tinmoiset elarit, sillä meikäläisen hoiturin palkalla ei ainakaan tuollasia reissuja tehdä omasta pussista. Eikä siihen auta edes ne n. 150e:n lisätuet (lapsilisän yh-korotus + osa elatuksesta), mitä yhteiskunnalta saan. :( Minäkin haluan tietää, mistä näitä suuria tukia voi hakea!!

[QUOTE="vieras";27560170]No se varmaan käykin hyväpalkkaisissa töissä ja saa lisäksi hel..tinmoiset elarit, sillä meikäläisen hoiturin palkalla ei ainakaan tuollasia reissuja tehdä omasta pussista. Eikä siihen auta edes ne n. 150e:n lisätuet (lapsilisän yh-korotus + osa elatuksesta), mitä yhteiskunnalta saan. :( Minäkin haluan tietää, mistä näitä suuria tukia voi hakea!![/QUOTE]

150€ kuukaudessa tekee 1800€ vuodessa puhtaana käteen. Sillä voit tehdä vaikka kaksi reissua Jenkkilään

[QUOTE="vieras";27560242]150€ kuukaudessa tekee 1800€ vuodessa puhtaana käteen. Sillä voit tehdä vaikka kaksi reissua Jenkkilään[/QUOTE]

No ehkä tolla summalla just ja just saisi lennot, mutta ei se eläminen siellä Jenkkilässä varmaan ilmaista olisi, joten eipä taitaisi 1800€ riittää kahteen matkaan :) Itse olen yh tai no yhteishuoltajuus meillä on, mutta koen olevani yh ja ainoa tuki jonka 2 lapsesta saan on yksinhuoltajakorotus, elikkä tosi suuri summa todellakin.

[QUOTE="vieras";27560242]150€ kuukaudessa tekee 1800€ vuodessa puhtaana käteen. Sillä voit tehdä vaikka kaksi reissua Jenkkilään[/QUOTE]

Tämän kun vielä näytät toteen, että miten! :D Nopen googletuksen tuloksena 900€:lla et saa edes menopaluulentoja + että siellä pitäsi jotenkin sitten elääkin... Yhden reissun vois joten kuten tehdä, mutta eipä siellä sittenkään tarvi olla yötä kauempaa, jos ei saa asua ilmaiseksi jollain tutulla...

[QUOTE="vieras";27560303]No ehkä tolla summalla just ja just saisi lennot, mutta ei se eläminen siellä Jenkkilässä varmaan ilmaista olisi, joten eipä taitaisi 1800€ riittää kahteen matkaan :) Itse olen yh tai no yhteishuoltajuus meillä on, mutta koen olevani yh ja ainoa tuki jonka 2 lapsesta saan on yksinhuoltajakorotus, elikkä tosi suuri summa todellakin.[/QUOTE]

Elämä Jenkkilässä ei ole ilmaista, mutta ei se ole ilmaista Suomessakaan...

[QUOTE="vieras";27560318]No mun tuntemani yksinhuoltaja asui tukien varassa kerrostalokolmiossa kahden lapsensa kanssa. Ja voin kertoa, ettei menoissaan kitsastellut. Eikä halunnut töihin, kun sai tukien avulla itselleen ja lapsilleen kaiken tarvittavan.[/QUOTE]

Ole huoletta, kyllä "paha saa palkkansa" sitten, kun niitä eläkkeitä jaellaan... ;)

Yhteistyössä