[QUOTE="Hanna";27558977]Hmm.
Itse olen eronnut ja lapsen kanssa asustelen, yhteishuolto meillä on, mutta kaipa sitä voi sanoa
olevansa yh, en tiedä mikä on oikea termi.
Mutta voisihan ne tuet ottaa pois, itteäni ei hetkauttaisi, kun ainut mitä saan on se lapsilisään laitettu korotus, mutta kyllä sitä pelkällä lapsilisällä ilman sitä korotustakin pärjäisi.
Silloin kun erosin, niin tutut sanoivat, että nyt saat sitten kaikkia tukia, asumisesta lähtien.
Enhän minä sellaisista mitään tiennyt, joten kävin sitten kelassa kysymässä, mitä nyt saan ja mistä.
Kelan täti katsoi tulojani ja nauroi minut sieltä pihalle

En saanut mitään.
No ostin sitten asunnon ja nyt palkastani makselen pankille lainan lyhennystä ja lapsen tarhamaksu on melkein sen suuruinen kuin mitä menee kahden ihmisen taloudelta eli melkein täyttä maksua makselen, parisen kymppiä vaajaa siitä on kuukausimaksu.
Mutta hyvin pärjätään, kerran kuussa tulee tili ja jää säästöönkin.
Joten minun puolestani tuet pois vain, mutta on niitä jotka ilman niitä ei pärjäisi, joten sen tähden en tätä yleisesti kannata.
Mutta onneksi sain lapseni silloin aikanaan, yli kolmikymppisenä.
Opiskelin ensin pitkään, sain koulutusta vastaavan työn, jossa oli sen aikaa, että sain jalan tiukasti oven väliin ja palkan korotuksenkin.
Nyt pärjäilen mukavasti ilman miestäkin[/QUOTE]
Juu sä olet just niitä lloisia joilta pitäisi poistaa lapsilisät ja puolet palkasta, periä takaisin nuoruuden opintotuet. Sinähän et kunnon ihmisten rahoilla juhli, pienistä puroista... häpeäisit kun kehtaat elää ilman aviomiestä!