Ilmiö kotiäitien ja työssäkäyvien äitien kesken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin se ompi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta sehän kertoo vain jotakin SINUSTA, ei meistä muista :) Mä kyllä huolestuisin jos mun 15-vuotias poikani olisi kaksplussalla ;) Mummot on enemmän kuin tervetulleita elämänkokemuksineen *hal*

Olenko sanonut, että kertoo jotain muista? Tarkoitin vain sitä, että kun joku "tunnistaa" jonkun kirjautumattoman nikin, niin voiko oikeasti olla varma että se nikki on "aito"?

[QUOTE="vieras";27594259]No kieltämättä 15-vuotiaalta jotkut kommenttisi haiskahtavatkin, mutta silti luulen että siellä provosoituu joku katkeroitunut nainen, ja hauskaa ei kyllä keskustelutyylisi ole, vaikka itse luuletkin niin.[/QUOTE]

Mun mielestä nuo heitot on kyllä hauskoja, ei voi mitään :D Erilaiset huumorintajut tjtn... ;)

No aika lailla kyllä kuittailee tuo "no tuota":kin, kun kyselee tolta vieraalta missä sitä säilytetään arkipäivisin ja herjaa, ettei taida olla vaativassa työssä.

Mun mielestä molemmat yhtä dorkia.

No ton ensimmäisen kommentin jälkeen tää nikki kyllä lievensi asiaa sanomalla, että sori, huono vitsi. Niinkuin olikin, ja sen olis voinut jättää yhtä hyvin sanomatta. Ja tuon vieraan vaativasta työstä kommentointi oli tietty ala-arvoinen, mutta eräässä toisessa ketjussa muistaakseni tämä "vieras" ja joku musta nikki olivat haukkuneet "no tuota"-nikin työn täysin maanrakoon, tietämättä mitä hän edes tekee. Puhumattakaan muista solvauksista. Että en ihmettele, jos siitä vähän provosoituu. Tietysti soisin, etteä kukaan tämän "vieraan" kommenteista provosoituisi, vaan tajuaisi jättää ne ihan omaan arvoonsa.

[QUOTE="upu";27594340]No ton ensimmäisen kommentin jälkeen tää nikki kyllä lievensi asiaa sanomalla, että sori, huono vitsi. Niinkuin olikin, ja sen olis voinut jättää yhtä hyvin sanomatta. Ja tuon vieraan vaativasta työstä kommentointi oli tietty ala-arvoinen, mutta eräässä toisessa ketjussa muistaakseni tämä "vieras" ja joku musta nikki olivat haukkuneet "no tuota"-nikin työn täysin maanrakoon, tietämättä mitä hän edes tekee. Puhumattakaan muista solvauksista. Että en ihmettele, jos siitä vähän provosoituu. Tietysti soisin, etteä kukaan tämän "vieraan" kommenteista provosoituisi, vaan tajuaisi jättää ne ihan omaan arvoonsa.[/QUOTE]

Ei ne lievennykset enää sen jälkeen auta, jos solvaavan kommentin heittää. Siis mun mielestä. Ja jos vastakkain sitten sattuu kaksi helposti provosoituvaa tyyppiä, niin noinhan siinä sitten käy. Saadaan me muut viihdettä ;)

[QUOTE="upu";27594340]No ton ensimmäisen kommentin jälkeen tää nikki kyllä lievensi asiaa sanomalla, että sori, huono vitsi. Niinkuin olikin, ja sen olis voinut jättää yhtä hyvin sanomatta. Ja tuon vieraan vaativasta työstä kommentointi oli tietty ala-arvoinen, mutta eräässä toisessa ketjussa muistaakseni tämä "vieras" ja joku musta nikki olivat haukkuneet "no tuota"-nikin työn täysin maanrakoon, tietämättä mitä hän edes tekee. Puhumattakaan muista solvauksista. Että en ihmettele, jos siitä vähän provosoituu. Tietysti soisin, etteä kukaan tämän "vieraan" kommenteista provosoituisi, vaan tajuaisi jättää ne ihan omaan arvoonsa.[/QUOTE]

Ei, en olisi voinut jättää sanomatta, koska halusin todella keventää vakavaksi mennyttä tunnelmaa :D Minua ei haittaa heitot minullepäin, mutta olisi tosi mahtavaa , jos niissä olisi jotakin "ideaa"...? :D

Ei, en olisi voinut jättää sanomatta, koska halusin todella keventää vakavaksi mennyttä tunnelmaa :D Minua ei haittaa heitot minullepäin, mutta olisi tosi mahtavaa , jos niissä olisi jotakin "ideaa"...? :D

Niin, no tässä nettikirjoittelussa onkin se huono puoli, että jos jotkut heitot on siinä ja rajalla onko ne mauttomia vai ei, ja riippuu ihan miten lukija ne tulkitsee. Siis meneekö jonkun huumorin piikkiin vai ei. Mut erikseen on sitten ihan herjaukset, enkä muista että "no tuota" olis sellaisia heitellyt, vaikka tosi selvää kuraa on itse joutunut ottamaan vastaan.

Ei ne lievennykset enää sen jälkeen auta, jos solvaavan kommentin heittää. Siis mun mielestä. Ja jos vastakkain sitten sattuu kaksi helposti provosoituvaa tyyppiä, niin noinhan siinä sitten käy. Saadaan me muut viihdettä ;)

Mun mielestä tässä ei ole mitään viihdyttävää, vaan se on ainoastaan surullinen ilmiö, että aletaan purkamaan pahaa oloa vierasiin ihmisiin netissä.

[QUOTE="upu";27594412]Niin, no tässä nettikirjoittelussa onkin se huono puoli, että jos jotkut heitot on siinä ja rajalla onko ne mauttomia vai ei, ja riippuu ihan miten lukija ne tulkitsee. Siis meneekö jonkun huumorin piikkiin vai ei. Mut erikseen on sitten ihan herjaukset, enkä muista että "no tuota" olis sellaisia heitellyt, vaikka tosi selvää kuraa on itse joutunut ottamaan vastaan.[/QUOTE]

Joo, näinhän se on, mutta mä edelleen allekirjoitan sen lauseen, että sanomiset kertoo kirjoittajastaan (sanojastaan) , ei siitä kelle ne sanotaan :) Jos mun ontuva vitsini jotain kirosanoja viljelevää ...hmmm... ihmistä loukkaa, niin ehkä se vitsi sitten osui ihan oikeaan ja tästähän ei voi sitten enää mua syyttää ;D

[QUOTE="vieras";27594316]Mun mielestä nuo heitot on kyllä hauskoja, ei voi mitään :D Erilaiset huumorintajut tjtn... ;)[/QUOTE]

Tässä taidat kyllä kehua omia heittojasi, samanlainen hymiöiden käyttö yms.

Mutta onnittelut sulle 15-vuotias poika/mummo- vieras, onnistuit pilaamaan tämän ketjun erinomaisesti.
Kumma että siitä saa jotain tyydytystä, kun saa pilattua muiden fiilikset....

Joo, näinhän se on, mutta mä edelleen allekirjoitan sen lauseen, että sanomiset kertoo kirjoittajastaan (sanojastaan) , ei siitä kelle ne sanotaan :) Jos mun ontuva vitsini jotain kirosanoja viljelevää ...hmmm... ihmistä loukkaa, niin ehkä se vitsi sitten osui ihan oikeaan ja tästähän ei voi sitten enää mua syyttää ;D

Niin no en voi sua syyttää jos tekee mieli vähän näpäyttää. Väkisinkin nimittäin tulee mieleen, ettei tuolla ihmisellä ole kaikki kohdallaan, kun vaan tajuaisi sen vielä itsekin. Tai sitten vaan nauttii, kun saa loukata muita. Pahasta olosta kai tollanen kumpuaa...

[QUOTE="upu";27594500]Niin no en voi sua syyttää jos tekee mieli vähän näpäyttää. Väkisinkin nimittäin tulee mieleen, ettei tuolla ihmisellä ole kaikki kohdallaan, kun vaan tajuaisi sen vielä itsekin. Tai sitten vaan nauttii, kun saa loukata muita. Pahasta olosta kai tollanen kumpuaa...[/QUOTE]

Jeps, mutt ei anneta sen vaikuttaa meihin huumorimieltä enempää :)

[QUOTE="vieras";27594435]Tässä taidat kyllä kehua omia heittojasi, samanlainen hymiöiden käyttö yms.[/QUOTE]

Niin kehunkin, minusta ne meni ihan samaan kategoriaan tuon no tuota -nimmarin heittojen kanssa! Ainoa, etten laittanut loppuun, että sori, huono vitsi jne. sepustuksia :)

Hmmm, mä en tunne yhtäkään kotiäitiä..siis naista, joka olisi ollut lasten kanssa 'vain' kotona. Kaikki ystävät ja tutut ovat olleet kotona lapsen kansaa vaihtelevat 1-3 vuotta ja sitten takaisin töihin ja kouluun.

Siis tulivain mieleen...kun niitä kotikotiäitejä on siis pilvin pimein joka niemen ja notkon nurkalla...tai sitten ei?

Hmmm, mä en tunne yhtäkään kotiäitiä..siis naista, joka olisi ollut lasten kanssa 'vain' kotona. Kaikki ystävät ja tutut ovat olleet kotona lapsen kansaa vaihtelevat 1-3 vuotta ja sitten takaisin töihin ja kouluun.

Siis tulivain mieleen...kun niitä kotikotiäitejä on siis pilvin pimein joka niemen ja notkon nurkalla...tai sitten ei?

Niin, pitäisikö määritellä uudestaan, vaikka että lapsiaan hoitavat äidit ja ei-lapsiaan-hoitavat-äidit? Koska tämä kotiäitiyshän ei aina kerro työllisyystilanteesta.

[QUOTE="a p";27583387]Tämä ketju ei koske niitä äitejä jotka OVAT olleet joskus töissä ja joilla on jokin koulutus ja aie palata töihin! Tämä keskustelu koskee vain äitejä, joilla ei ole mitään näköalaa kodin ulkopuolisesta paikasta tai mitään motivaatiota muuhun kuin äitiyteen. Joten keskustelu pysyköön nyt näissä kotiäideissä, jotka usein roikkuvat kotiäiteinä vain lapsilisän ja miehen palkan turvin.[/QUOTE]

Eli tarkoitat niitä ihmisiä jotka käyttävät laajaa tukiverkostoa hyväkseen? Eiväthän he edes usein omista elämäänsä kotiäitiydelle, vaan tekevät lapsia tukien toivossa. Siinä on aikamoinen ero. Suurperheelliset kotiäidit taas usein tekevät lapsia ei tukien toivossa vaan koska raamattu niin määrää, joten nekään eivät oikeastaan kuulu rajaamaasi ryhmään.

Yhteistyössä