Olin treffeillä oikein miellyttävän miehen kanssa, mutta sitten huomasin "Kiitos"- paidan:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vaan pysty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27599390]Minäpäs se vasta "juntti" oonkin, kun on se suomileijona oikein tatuoituna. Voi ei, pitäsiköhän nyt pysyä vain neljän seinän sisälle ettei Ap:n kaltaiset ahdistu :D[/QUOTE]

Saathan sä ulkona liikkua, mutta älä ihmettele jos et ole kaikkia kiinnostavaa treffiseuraa. Siitähän tässä oli alunperin kysymys. Eiköhän jokainen saa itse päättää kenet kelpuuttaa seuralaisekseen ja millä kriteereillä. Suomitatuoinnit, leijonakorut ja kiitospaidat on mullekin totaalinen turn off. Toista kertaa en tapaa myöskään esimerkiksi pahalta haisevia tyyppejä tai sellaisia, jotka puhuu koko ajan mun rinnoille. Ottakoon joku muu ne.

[QUOTE="vieras";27599213]Miten Kiitos-paitaa pitävä mies voi olla "oikein miellyttävä"? Selittäisitkö ap hiukan viestisi ristiriitaa?[/QUOTE]

Varmaan samalla tavalla kuin rasistit on miellyttäviä silloin kun eivät ole potkimassa mamuja.

[QUOTE="vieras";27599390]Minäpäs se vasta "juntti" oonkin, kun on se suomileijona oikein tatuoituna. Voi ei, pitäsiköhän nyt pysyä vain neljän seinän sisälle ettei Ap:n kaltaiset ahdistu :D[/QUOTE]

Ei kai ap ollut ketään neljän seinän sisään pakottamassa, vaan kysymys oli siitä kenen kanssa haluaa tutustua ja harkita seurustelua. Minun mielestäni on ihan hyvä asia, jos on valmis pitämään kiinni itselle tärkeistä asioita.

Suomileijona on viime vuosikymmeninä sen verran politisoitunut symboli, että sen tatuoiminen vaatii kyllä ihan poikkeuksellista rohkeutta tai ajattelemattomuutta. Nimittäin kun ei kukaan tiedä, millaiset ryhmät sitä 20 vuoden päästä omana symbolinaan pitävät.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27599475]Suomileijona on viime vuosikymmeninä sen verran politisoitunut symboli, että sen tatuoiminen vaatii kyllä ihan poikkeuksellista rohkeutta tai ajattelemattomuutta. Nimittäin kun ei kukaan tiedä, millaiset ryhmät sitä 20 vuoden päästä omana symbolinaan pitävät.[/QUOTE]

mulla oli parikymmentä vuotta sitten aivan hilkulla ettei olis käynyt noin

ei se silloin vielä ollut mikään natsisymboli

mulla oli parikymmentä vuotta sitten aivan hilkulla ettei olis käynyt noin

ei se silloin vielä ollut mikään natsisymboli

Tai jos katsoo Saimaa-ilmiötä ja Juicen Suomi-kitaraa. Ei siinä siihen aikaan ollut mitään kummaa, mutta nykyään se varmasti antaisi artistista tietynlaisen mielikuvan.

Välillä harmittaa, kun kansalliset symbolit ovat liukumassa hihhulien omaisuudeksi, näin kärjistetysti sanoen. Hienohan se leijonavaakuna on.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27599475]

Suomileijona on viime vuosikymmeninä sen verran politisoitunut symboli, että sen tatuoiminen vaatii kyllä ihan poikkeuksellista rohkeutta tai ajattelemattomuutta. Nimittäin kun ei kukaan tiedä, millaiset ryhmät sitä 20 vuoden päästä omana symbolinaan pitävät.[/QUOTE]

Niin, mistäs sitä kukaan tietää minkä mitkäkin ryhmät symbolikseet ottavat, vaikka jo heti huomenna. Ajatella..

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27599541]Niin, sinulla on tatuointi, joka edustaa monelle suomalaiselle natsismia. Tulevaisuudessa sen merkitys on voi olla vielä jyrkempi kuin nyt.

Eikö sinua yhtään huolestuta se ajatus?[/QUOTE]

Ei. Miksi pitäisi?

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27599515]Tai jos katsoo Saimaa-ilmiötä ja Juicen Suomi-kitaraa. Ei siinä siihen aikaan ollut mitään kummaa, mutta nykyään se varmasti antaisi artistista tietynlaisen mielikuvan.

Välillä harmittaa, kun kansalliset symbolit ovat liukumassa hihhulien omaisuudeksi, näin kärjistetysti sanoen. Hienohan se leijonavaakuna on.[/QUOTE]

Merkitykset muuttuvat, niin kävi aikoinaan hakaristillekin.

[QUOTE="vieras";27599213]Miten Kiitos-paitaa pitävä mies voi olla "oikein miellyttävä"? Selittäisitkö ap hiukan viestisi ristiriitaa?[/QUOTE]

Mikä ristiriita tuossa nyt muka on?
Itse käytän "Haista vittu"- paitaa, mutta olen oikein miellyttävä ja hyväkäytöksinen ihminen.

Ei. Miksi pitäisi?

No ensimmäisenä tulee mieleen sellainen vaihtoehto, että tatuoinnillaan tulee tahtomattaan "tunnustautuneeksi" rikollisjärjestön jäseneksi. Siitä voi olla jonkin verran haittaa sosiaalisissa tilanteissa työnhausta alkaen. Siinä voi itsensä lisäksi leimata läheisensä.

Ja juu, onhan se toki mahdollista, että 20 vuoden päästä ankkuritatuointi on tunnettu pedofiilien symbolina. Mutta silti sanoisin, että se joka tatuoi ihonsa merkin, jonka tietää yhdistettävän jo nyt jossakin määrin uusnatsismiin, ottaa suuremman riskin.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27599636]No ensimmäisenä tulee mieleen sellainen vaihtoehto, että tatuoinnillaan tulee tahtomattaan "tunnustautuneeksi" rikollisjärjestön jäseneksi. Siitä voi olla jonkin verran haittaa sosiaalisissa tilanteissa työnhausta alkaen. Siinä voi itsensä lisäksi leimata läheisensä.

Ja juu, onhan se toki mahdollista, että 20 vuoden päästä ankkuritatuointi on tunnettu pedofiilien symbolina. Mutta silti sanoisin, että se joka tatuoi ihonsa merkin, jonka tietää yhdistettävän jo nyt jossakin määrin uusnatsismiin, ottaa suuremman riskin.[/QUOTE]

No, ekaksikin mun leijona tatuointi ei ole missään tyyliin otsassa, eli ei sitä kukaan näe jos niin haluan. Tähän saakka ainakaan ei kukaan läheisenikään ole ollut pahoillaan tatuoinnistani.
Ymmärrän toki näkökantasi.

[QUOTE="Entinen Ksantippa S.";27599636]No ensimmäisenä tulee mieleen sellainen vaihtoehto, että tatuoinnillaan tulee tahtomattaan "tunnustautuneeksi" rikollisjärjestön jäseneksi. Siitä voi olla jonkin verran haittaa sosiaalisissa tilanteissa työnhausta alkaen. Siinä voi itsensä lisäksi leimata läheisensä.

Ja juu, onhan se toki mahdollista, että 20 vuoden päästä ankkuritatuointi on tunnettu pedofiilien symbolina. Mutta silti sanoisin, että se joka tatuoi ihonsa merkin, jonka tietää yhdistettävän jo nyt jossakin määrin uusnatsismiin, ottaa suuremman riskin.[/QUOTE]

Suomen valtio on natsistinen sinun logiikkasi mukaan.:D

[QUOTE="vieras";27599699]Suomen valtio on natsistinen sinun logiikkasi mukaan.:D[/QUOTE]

Tiedän, että nykyaika vaatii aika paljon kuvalukutaitoa ja kontekstien ymmärrystä. Joten tyydyn vain lyhyesti vakuuttamaan, että Suomen valtio ei mielestäni ole natsistinen. Ei, vaikka hakaristejäkin piirreltiin täällä paljon ennen kuin kansalla oli edes kirjoitustaitoa.

Mullakin on vahva äklö-reaktio noihin paitoihin ja leijona-koruihin, mutta hei, sehän on vain yksi ennakkoluulon muoto. Kuten se maahanmuuttokriittisyyskin jota ap kritisoi ;). Eli jos miehessä ei muuten mitään vikaa, niin en antaisi tuon pilata asiaa.

Yhteistyössä