Ukkopa sit lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PRKL!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PRKL!!

Vieras
lätkämatsiin ja ylläriylläri,MÄ olen TAAS lapsen kanssa kotona!! Mä en pääse täältä koskaan minnekään yksin,en ees näöntarkastukseen eilen vaan mukula matkaan! Ees kauppaan joskus..Miksi isit saa aina lähtee ja äitien PITÄÄ olla kotona lasten kanssa.
Noh,meillä se vissiin johtuu siitä että kun mies on päivätkin töissä ja mä olen VAAN kotona,niin mies sit tarvii jotain aktiviteettia että unohtaa työt. Mäkin ehkä kaipaan jotain aktiviteettia kun päivät tosiaan VAAN olen kotona. Hohhoijaa.. Mies ei vissiin pärjää lapsen kanssa eikä siksi edes ehdota mulle että menisin jonnekin. Tyttö kun vielä tissiäkin tarvii,on pian 6kk ja kun mä olen monesti hoitanut lapsen syöttö-hommat,mies kun niin väsyneenä tulee töistä että reppanan pitää levätä ja hengähtää :stick: :mad: :headwall: Mä herään yölläkin miljoona kertaa..Millonkahan mä sit saisin hengähtää?
Noh,pitänee nyt sit ruveta tekemään jauhelihakeittoo isille huomiseks töihin :headwall:

Alusta asti olisi miehen pitänyt päästä kiinni siihen isyyteen. Ei se enää puolen vuoden jälkeen auta motkottaa että osallistuisi. Alusta asti isä mukaan. Kyllä sinä voit pari tuntia olla pois, vaikka tissillä vauva olisikin.

Tunnistan alkuperäisen ongelman. Mulla oli ihan sama tilanne. Jotenkin sitä ei "kehdannut" nalkuttaa itsestään selvyyksistä eli mielestäni miehen olisi pitänyt tajuta tarjoutua hoitamaan lasta. Tai ei mitenkään tarjoutua vaan alkaa vaan hoitamaan. Ärsytti myös, että jos minä joskus sitten "pääsin" lähtemään jonnekin, niin siitä piti erikseen sopia. Mies taas voi mennä ja tulla miten haluaa.

Edelleen meillä on niin, että minä nousen viikonloppuna lapsen kanssa ja isä saa nukkua niin pitkään kuin haluaa. Jos otan asian puheeksi, mies nousee seuraavana vapaapäivänä ja murjottaa koko päivän, kun on niin väsynyt. Minulla ei ole sitä luxusta, että voisin murjottaa. Muutoin meillä murjotettaisiin aina.

Joo, sanokaa, että erotkaa ja mä sanon, etten eroo. Taakkani oon ottanut ja ihmettelen edelleen, miksi mies kuvittelee, että kaikki on ok. Niin kauan on ok, kun tällaista siedän. Mutta en pidä tätä nyt eronkaan aiheena.

Tunnistan alkuperäisen ongelman. Mulla oli ihan sama tilanne. Jotenkin sitä ei "kehdannut" nalkuttaa itsestään selvyyksistä eli mielestäni miehen olisi pitänyt tajuta tarjoutua hoitamaan lasta. Tai ei mitenkään tarjoutua vaan alkaa vaan hoitamaan. Ärsytti myös, että jos minä joskus sitten "pääsin" lähtemään jonnekin, niin siitä piti erikseen sopia. Mies taas voi mennä ja tulla miten haluaa.

Juurikin näin!

Hei. Ei ne miehet lue teidän ajatuksia ja ei ne ajattele asioita välttämättä niin kuin te. Niille jotkut asiat ei ole vältämättä itsestään selvyyksiä. Ne voi ajatella, että ette halua mihinkään kun ette sano mitään. Ne voi ajatella, että olette kiinni vauvassa ja hän on ylimääräinen jne jne...puhukaa!!!

Kaaliin ottaa muakin.. Mutta kyrsii eniten se kun sanon että lähden,niin mies ihan tyhmänä kattoo ja sanoo,että "leipääkö tytölle annan kun nälkä tulee" eli heti sille iskee pakokauhu että mitä lapselle suuhun jos alkaa huutaa jne. ja tuolla tavalla mä pyrähdän vaan pikaisesti ja palaan ennenkun mies ees huomaan mun olleenkaan poissa..
Kiva ois lähtee vaikka vähän tyttöjen kanssa pyörähtämään iltaa istumassa,mutta kun tyttö ei juo tuttipullosta eikä mukista!! :( Voih,masentaa tää pimeyskin..

Onko se vika nyt lapsessa (ettei juo siitä ja tästä) vai miehessä vai missä?

No eihän lapsessa ole mitään vikaa. Se nyt vaan liittyi siihen että kun olen lähdössä,niin heti mies älähtää lapsen nälästä eli kun tyttö ei pulloa huoli niin mies on ihan hädissään HETI siitä ettei voi sitä sitten syöttää kun olen poissa ja kuinka pitkään olen poissa jne.

ja tajusit varmaan tuon pointin..

Eipäse mies "opi" eikä yritäkään opetella, jos sitäei pistä tosipaikan eteen ;)

Tuskin lapsi kuolee nälkään tai joutuu makaamaan kakkavaipassa tuntikaupalla, vaikka uskaltautuisitkin jättämään heidät keskenään vaikka päiväksi.

No eihän lapsessa ole mitään vikaa. Se nyt vaan liittyi siihen että kun olen lähdössä,niin heti mies älähtää lapsen nälästä eli kun tyttö ei pulloa huoli niin mies on ihan hädissään HETI siitä ettei voi sitä sitten syöttää kun olen poissa ja kuinka pitkään olen poissa jne.

ja tajusit varmaan tuon pointin..

No jos lapsi ei kerran juo, niin... ymmärrän kyllä miestä... täysin.

- Anna miehen toiseen käteen lusikka ja toiseen käteen purkki sosetta. Kerro, että lapselle voi antaa myös kurkun palan tms. käteen. (tämä siis Ap:lle, jonka lapsi miltei 6 kk)
- Älä pode huonoa omaatuntoa siitä, että kaipaat hengähdystauon arkeen. Yhdessähän (toivon mukaan) olette päättäneet perheen perustaa
- Anna miehelle vastuuta ja mene ovesta ulos.
- Luota siihen, että mies pärjää.
Noin, ongelma ratkaistu! :)

Yhteistyössä