Voi paska! Joulu pilalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua Apua

Vieras
Miehen pomo ilmoitti tänään etteivät pysty maksamaan palkkoja ajallaan , tilipäivä olisi ollut juuri ennen joulua ja kaikki piti hankkia miehen tilistä. Mun palkka meni laskuihin, ja voitte kuvitella miten ottaa pannuun että laskut juuri perjantaina maksoin. Suurinta osaa niistäkin kun olisi voinut siirtää ja hätä päivää ei olisi ollut. Säästöjä ei ole, eikä oikein ketään keltä apua voisi pyytää. Joten kyselempä ideoita mitä helvettiä me tehdään kun tilillä 100e ja se menee jo tän viikon ruokiin ja bensa kuluihin. Lapsia kaksi ja pari vaate lahjaa jemmassa. Lapsilla ikää 4 ja 6v. ja ovat kovasti joulua odottaneet ja juurikin niitä toive lahjojaan. Sydäntä särkee jo valmiiksi. Enpä olisi ikinä uskonut että joudun tänne tälläistä kirjoittelemaan. Itkin jo tuossa silmäni päästäni kun ei ole idean ideaa miten tästä selvitään. Niin ja jos joku Visalla maksua ehdottaa, emme niitä omista. Eli siis ideoita mitä on enää tehtävissä vai onko mitään? :(

Kaipa tuossa tilanteessa voisi ottaa paljon parjatun pikavipin, kun tietää pystyvänsä maksamaan laskun palkasta. Vivus.fi mainostaa ilmaista (eli kororonta) ekaa lainaa.

Miehelle jo suutuspäissäni sanoin että hän voi olla menemättä töihin kun ei ole rahaa maksaa bensoja...vaikkei tämä miehen vika ollekkaan ja varmasti ottaa päähän häntäkin. Joo 200 tulee mutta eipä sillä ihmeitä saa. Pari lahjaa tai ruuat. Mutta onneksi tulee kuitenkin. Jotain apua sentään!

Miehelle jo suutuspäissäni sanoin että hän voi olla menemättä töihin kun ei ole rahaa maksaa bensoja...vaikkei tämä miehen vika ollekkaan ja varmasti ottaa päähän häntäkin. Joo 200 tulee mutta eipä sillä ihmeitä saa. Pari lahjaa tai ruuat. Mutta onneksi tulee kuitenkin. Jotain apua sentään!

Nyt mies ilmoittakoon töihin että sairastaa. Sitten teet pienen budjetin ruokia kotona ennen joulua...

Me lahjoitettiin pariinkin eri joulukeräyksiin rahaa ja sitten yhdelle tuntemattomalle lapselle lahja hankittiin. Olen ymmärtänyt että ne jotka mitään joulu apua saa on päätetty ajoissa esim. neuvoloiden toimesta eli onko mistään mahdollisuuksia edes saada mitään enää apua jouluun? Mä mietin myös tota pika vippiä, mutta kyllä tässä useampia satasia tarvitaan.

Ei voisi tehdä, mutta minkäs voi kun ei firman tilillä ole rahaa? Tiukkaa ollut jo hetkisen mutta ei mieskään tosi tilannetta tiennyt. Pieni firma ja omistajan lisäksi mies töissä ja sitten yksi apu poika.

Diakonityöstä on mahdollista saada rahaa mutta sinne pitää viedä kaikki liput ja lapust. Ruoka-apua antavat myös, niissä pussesissa on näin joulun alla ihan joulu ruokaakin.

Jos kirppareilta löytäisitte jotain kivaa lapsille? Sitten jouluruoaksi jotain yksinkertaista. Viettäkää sitten uutenavuotena toinen joulu kunnon jouluruokineen ja lasten toivelahjoine, eiköhän ne palkat olisi jo tuohon mennessä tulleet.

Pyytäkää sukulaisilta tai ystäviltä lainaksi, vaikka sanoitkin että ei ole oikeen ketään keltä pyytää... kaikilla on JOKU. Nyt on aika niellä ylpeys ja ihan lasten takia sanoa suoraan mikä on tilanne ja kehdata vaan pyytää.

Kyllä mies rahansa jostain saa mutta eipä mitään missään ennen joulua tapahdu. Katsoin kunnan diakonia palveluita , meillä päin jos rahaa vaille pitää olla ensin toimeentulotukea sossusta haettuna mutta siinä kestää väh. 7 arki päivää eli senkin voi pois sulkea. Huomenna soitan kyllä ja kysyn kassia ja varmistan raha jutun. Mutta ei sen varaan voi laskea. Ja jos lehtiä uskominen diakonia toimistotkin vähentäneet apujaan.

Mä kyllä kävisin kaikki kaverit läpi ja varmaan työkaveritkin. Jos vaikka 5 ihmistä pystyy 50e lainaamaan, niin siinähän on jo hyvin. Niele ylpeys. Varmasti ymmärtävät tilanteen, kun kerrot. Mä ainakin lainaisin työkaverille vastaavassa tilanteessa.

Sinuna hakisin jonkun lainan. Joko sen pikavipin ( tosiaan se vivus lainaa 400 e ekan kerran ilman kuluja ), tai joku halenstyyppinen.
En mä näe noissa mitään pahaa tollasessa tilanteessa, kun tiedossa kuitenkin on, että ne pystyy maksamaan pois.

Vaikka yrityksellä menisi heikosti niin palkkoja täytyy maksaa ajallaan tai lähtee korkko siitä päivästä kun palkka ei tullut tilille.
Mies sairaslomalle, ei tarvitse ajatella bensarahaa.
Kummallista kun miehen pomo ei ilmoittanut aikaisemmin tästä miehelles... Tai miehes itse jätti kertomatta...

Mutta jos palkka heille kuitenkin tulee joulun jälkeen, ennen uutta vuotta, niin mikseivät voi viettää jouluansa kunnolla uutena vuotena ?? Hyvähän se on noinkin ja vielä näkee rakettien paukettakin.

Jos nyt yhtenä vuotena joulu menee pienemmissä merkeissä, niin ei kai siinä mitään. Kun todella uusivuosi on tulossa, niin silloin pitää kunnon juhlat.

anteeksi mutta miten on mahdollista että minä järjestin yksinhuoltajana neljälle lapselle joulun useine lahjoineen ja ruokineen parilla satasella mutta teillä se ei onnistu?

[QUOTE="aaaa";27718655]anteeksi mutta miten on mahdollista että minä järjestin yksinhuoltajana neljälle lapselle joulun useine lahjoineen ja ruokineen parilla satasella mutta teillä se ei onnistu?[/QUOTE]

200 eurolla ei välttämättä saa edes yhtä lahjaa...

[QUOTE="aaaa";27718655]anteeksi mutta miten on mahdollista että minä järjestin yksinhuoltajana neljälle lapselle joulun useine lahjoineen ja ruokineen parilla satasella mutta teillä se ei onnistu?[/QUOTE] Järjestit? Ei se joulu vielä ole ohi, ja sä saat 4 lapsesta mm. lapsilisät, elatustuet on tulleet ja saitko veronpalautuksia?

• Tykkää
Reactions: erinys
[QUOTE="aaaa";27718655]anteeksi mutta miten on mahdollista että minä järjestin yksinhuoltajana neljälle lapselle joulun useine lahjoineen ja ruokineen parilla satasella mutta teillä se ei onnistu?[/QUOTE]

Kerropa toki tarkemmin!

Nimim. 150e 2 henk ruokiin, eikä kaikkia ostettu, eikä tuossa ainuttakaan lahjaa.

Yhteistyössä