M
"minttu"
Vieras
mieheni on varakas ja aiomme naimisiin. olen itse tavis työläisperheestä. onko minulla oikeus miehen rahoihin? siis jos haluan käydä ruokakaupassa vai onko minun käytettävä omia roposia?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs tämä;27793320:Voiko puolisoista toinen tehdä yksipuolisesti avioehdon toisen tietämättä, tai voiko toinen osapuoli estää avioehdon tekemisen olemalla suostumatta siihen? Jos siis henkilöt A ja B ovat naimisissa ja vaikka A tietää haluavansa erota, voiko hän sitä ennen suojata omaisuutensa avioehdolla?
Alkuperäinen kirjoittaja mennynnä;27793340:Avioehto on yhteinen sopimus. Siihen ei tarvitse suostua. Useimmiten mies luopuu avioehdosta kun esittää hänelle kysymyksen: "tehdäänkö sitten myös sellainen sopimus, että harrastan seksiä vain yksin?"
Joo mutta tuo tarkoittaa mm sitä, että jostoisella puolisolla on rahaa, niin toinen ei köyhyydessään voi mennä esim sossun luukulle, vaan sillä rahakkaalla on velvollisuus olla maksuihmisenä.
Että on se elatusvelvollisuus ihan tosi asia. Kun siis ollaan naimisissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs tämä;27793422:Niin mutta jos haluaa erota, niin tuskin sillä seksillä on niin suurta väliä. Hei, tuohan on tosi törkeää, ettei saa avioehtoa halutessaan :O Ihan vanhanaikaista! Onpa kiero instituutio tuo avioliitto.
Alkuperäinen kirjoittaja mennynnä;27793340:Avioehto on yhteinen sopimus. Siihen ei tarvitse suostua. Useimmiten mies luopuu avioehdosta kun esittää hänelle kysymyksen: "tehdäänkö sitten myös sellainen sopimus, että harrastan seksiä vain yksin?"
Minuakin kiinnostaisi sama aihe.
Eli jos miehellä on tilillään nyt n. 40 000e ja rahastoissa rahaa 20 000 ja osakkeissa 20 000.
Mennään naimisiin tänään ja erotaan vaikka kolmen vuoden kuluttua.
Rahastoista on otettu avioliiton aikana raha käyttöön ja sijoitettu uudelleen. Onko se silloin yhteistä omaisuutta?
Osakkeetkin on myyty ja uusia ostettu avioliiton aikana. Onko ne uudet silloin yhteistä omaisuutta?
Miten erossa huomioidaan se että miehellä on ollut naimisiin mennessä pankkitilillä se 40 000 ?
Vähennetäänkö se sitten jostain automaattisesti eron tullessa?
Miten erossa huomioidaan se että miehellä on ollut naimisiin mennessä pankkitilillä se 40 000 ?
Vähennetäänkö se sitten jostain automaattisesti eron tullessa?