yöllä tuli verta ihan huylluna? :( minkälainen on keskenmeno:(??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa:/

Vieras
yöllä heräsin kun oikealle puolelle alavatsaan pisti,siis pisti niinkuin joku ois jotain puukkoa viiltäny mahassa:( lähti kipu kun särkylääkettä otin... menin vessaan ja kun pyyhin oli paperi täynä ihan siis ruskeaa vanhaa'? verta... laitoin siteen,siihen oli tullut kuitenkin vain pari tippaa.. nytkin tuli kun oon käyny pari kertaa pissalla niin ruskeaa verta paperiin ja muutama ihan parin millin kokoisia hyytymiä... oon nyt raskaana viikolla n.11... ei oo nyt mitään kipuja, ruskeaa,valkovuosonsekaista verta vaan tulee,ehkä hieman oli punaista verta siteessä...pelottaa:( keskiviikkona ois eka ultra:(

Yleensä toi vanha veri ei keskenmenoa merkkaa, jos tulee paljon kirkasta "tuoretta" verta ois tilanne pahempi. Seuraile tilannetta. TOllasta vanhaa verta voi välillä vuodella ja noi kivut voi olla kaohdun kasvuun liittyviä repimisiä.

Kyllä mun keskenmenot on alkaneet juurikin vanhan veren himpsutteluilla ja vasta km:n kunnolla ollessa käynnissä tullut kirkasta verta.
Raskauden aikana voi muutenkin vuodella mutta jos kipuja ja epäselvä tilanne niin itse lähtisin näytille.

ei kun se ei ollu sellasta kipua,ois viides lapsi eikä koskaan oo ollu tämmöstä...siis mulla kastu paperit kun pyyhin toisenkin kerran niin ihan kokonaan siitä ruskeasta verestä... ei oo edes pahoinvointia ja ei oo edes tunnetta että olis raskaana... :( tullu koko viikon tuota ruskeaa vuotoa...nyt tuli vaan aika paljon yöllä ja se pistävä kipu oli ihan outoa,ennen ollut erilaista kipua muissa raskauksissa...

voisinkohan aamulla soittaa huomenna äitipolille ja pyytää pääsenkö näytille...en malttais ja pysty oottaan keskiviikkoon.. nytkin tulee sillain et siteen saa vaihtaa kun vessassa käy:( oon kyllä ottanu muutaman särkylääkkeen kun kuumeessakin oon,et kipuja ei senkään takia välttämättä tunne jos niitäkin ois...

Niukka vuoto voi johtua keskeytyneestä keskenmenosta, jolloin kohtu ei vielä ole alkanut spontaanisti tyhjentymään tai sitten se voi olla ihan harmitonta, ei auta kuin odotella sinne keskiviikkoon. Tsemppiä.

joo kävin joulukuussa ultrassa ja silloin ei näkyny kuin ruskuaispussi ja meinas lääkäri et saattaa olla tuulimuna:(nyt ois tarkistus 9.päivä kun 3i ihan varma ollu asiasta...

Voi olla lakava keskenmeno tai kystan puhkeaminen tai istukka kohdunsuulla. Jos kova kipu palaa, mene lääkäriin tänään jos onkin kohdunulkoinen ( kun ei sikiötö kohdussa näkynyt)

ok,mulla oli muuten myös hematooma kun kuukausi sitten ultrattiin...nytikun luin neuvolakorttia...siellä luki..voikohan johtua myöd diitä että hematooma vuotaa ulos?soittelen ky+llä kohta sinne synnärille kuitenkin kun sitä punaista verta alko nyt tuleen:(

Minulla kun kohdunulkoisessa alkoi raskaustavara tulemaan itsestään ulos, niin neuvolasta neuvottiin soittamaan terveyskeskuslääkärille, sitten sain ajan heti lääkärille joka laittoi mulle kiireellisen lähetteen naistentautien polille jossa sitten ultrasivat ja totesivat että ei ole tavallinen keskenmeno koska kohdussa ei mitään ole ollutkaan, ja niin löytyikin siikiön rippeet oikeasta munanjohtimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27824758:
Ainahan sinne soittaa voi, ne on tottuneet vastaamaan siellä ihan kaikenlaisiin kysymyksiin. Ennemmin soittaa kuin a) ryntää hysteerisenä paikalle, b) kärsii epätietoisuutta ja neuvottomuutta kotona.
Tai c) kysyy kaksplussalta, jossa aloittaja saa haukut ja riita syntyy jostakin (sekä käsketään jättämään se sika). ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä