Miten raskausviikot lasketaan jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja guesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

guesti

Vieras
...on pitkä kierto, mutta lutelaalivaihe on vakio 14pv.?

Eli jos nyt tulisin raskaaksi ja viimeiset menkat alkaneet 4.joulukuuta, mutta ovis ollut vasta 4.tammikuuta, joten kierron pituus aina 45 päivää. Silloinhan jos laskettais kuten normikierrosta joka on 28pv ekasta menkkapäivästä raskauden pituus. Toisin sanoen 28pv kierrolla oltais rv. 4 kun menkkoja ei tuliskaan ja tehtäis raskaustesti. Mulla taas noi rv. olis ton mukaan 6... jokahan ei mitenkään kuitenkaan pidä paikkaansa kun ovis ollut kuitenkin vasta 2 viikkoa sitten.

Äh, esitinköhän asian liian epäselvästi.. =) Jos joku ymmärsi ja tietää miten toi laskenta menee: helppiä pliis!

No tietysti siitä oviksesta! Se sikiön ikä katsotaan koosta ja kehityksestä ei kierron päivistä. Mä olisin ollut raskaana viikolla 16 jos katottu kuukautisten mukaan, oikea viikko määrä oli 4.

Katsoppa tuolta..laittelet hedelmöitysajankohdaksi sen 4.1
Laskettu aika -raskauslaskuri
..olet sen mukaan(mahdollisesti)rv2+6

Dippailla voisit siis 18.1 tietämillä..ehkä pikkasen aiemminkin.:)

..ja aika sekavasti kyllä kirjoittelit..:O.;)..mutta tuolla vau:n laskurilla se jatkossa selviää jos tarvetta.
..eli, jos tikuttelet ovista on tuo laskuri paikkansa pitävämpi..jos pelkkien "tuntemusten" perusteella mennään voi päivien heittoja olla enemmänkin sitten.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Viima";27853651]No tietysti siitä oviksesta! Se sikiön ikä katsotaan koosta ja kehityksestä ei kierron päivistä. Mä olisin ollut raskaana viikolla 16 jos katottu kuukautisten mukaan, oikea viikko määrä oli 4.[/QUOTE]

Nojoo siis kyllä mä tuon ymmärrän kanssa, että oviksesta se alkion ikä lasketaan.. mutta esim. viime raskauden alussa kun soitin neuvolaan ekan ajan hoitaja kysyi ainoastaan koska mulla on ollut viimeiset kuukautiset eikä mitään montako pv kierto yleensä kestää tai koska on ovis ollut. Jos nyt en tietäisi itse koska ovis on ollut eihän mulla olis muita referenssejä raskauden suhteen kuin juurikin koska mulla viimeksi on ollut menkat.

Katsoppa tuolta..laittelet hedelmöitysajankohdaksi sen 4.1
Laskettu aika -raskauslaskuri
..olet sen mukaan(mahdollisesti)rv2+6

Dippailla voisit siis 18.1 tietämillä..ehkä pikkasen aiemminkin.:)

..ja aika sekavasti kyllä kirjoittelit..:O.;)..mutta tuolla vau:n laskurilla se jatkossa selviää jos tarvetta.
..eli, jos tikuttelet ovista on tuo laskuri paikkansa pitävämpi..jos pelkkien "tuntemusten" perusteella mennään voi päivien heittoja olla enemmänkin sitten.

ISO KIITOS! Tuo oli juurikin sellainen laskuri mitä oikeasti kaipasinkin. Ja oli muuten kivasti laitettu ytimekkäästi faktaa mitä tapahtuu milloinkin. Mahtava sivu!!

Jep - Neuvolassa kysytään vain niitä viimeisiä menkkoja - siitä aina alkuun lasketaan.
Sitten myöhemmin ultra määrittää sen tarkan raskauden keston.

Tänä päivänä moni nainen käyttää ovistestejä, joten raskauden kesto ehkä helpompi määrittää - esim. ensimmäistä ultra aikaa varaillessa se tärkeää.

Itse myöskin O-testejä dippailleena, osasin aikoinaan utra aikaa varailla sitten sopivasti - tiesin tarkkaan ovis ajankohdan(testit, tuntemukset, lämpöjen nousut..)

Mikäli olisi laskettu edellisistä menkoista, olisi muutaman päivän heittoa jo tullut(-2vrk/rv)
..ja juuri ensimmäisessä ultrauksessa se merkkaa jo paljon.

Viimeksi muokattu:
No mä sanoin et mulla ollut menkat tänä vuonna mut en kyllä muista koska :) siks pääsin ar-ultraan. Eli voihan sille terkalle sanoa et mulla on pitkä kierto tai ovis jonka tunsin - tikutin oli vadt sillo ja sillo.

Yhteistyössä