Mitäs tyhmää teiltä on kyselty raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moekoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun varasin kaksosia odottaessani rakenneultraa, multa kysyttiin että "onko ne kotona tehty?" Joo ei ku naapurissa...

No oli toi edes vähäsen nätimmin tiedusteltu, samaa asiaa "kysyttiin" vähän suoremmin mun kummipojan äidiltä. Hänelle työkaveri murjaisi tulossa olevista kaksosista kuultuaan, että "ai, mä en tiennytkään, että te olette joutuneet käymään lapsettomuushoidoissa" - nekin kaksoset oli kyllä kotona tehty.

Tulin ekan raskauden ultrasta, kun anoppi kysyi "no, olikos napanuora kaulan ympäri?" Ei ollut ei. Ja sitten anoppi alkoi kertoa jostain sukulaisestaan jolla oli ollut kaksi kertaa kaulan ympäri. Joo, ei just nyt kiinnosta.

Jossain viikon 25 paikkeilla anoppi sanoi "ei tässä vielä tiedä miten käy, xxxxx:kin joutui synnyttämään kuolleen lapsen viikolla 25." Joo,en halua kuulla lisää aiheesta.

Voin keskustella vaikka mistä kun en ole raskaana, mutta raskausaikana en välittäisi miettiä kaikkia mahdollisia mitä voi tapahtua. Ja näitä "kauhutarinoita" anoppi on jo kolme raskausaikaa viljellyt.

Mä en tossa tapauksessa olis varmaan odotusaikana juurikaan anopin kans tekemisissä!

Alkuperäinen kirjoittaja näin;27864585:
Me käytiin rakenneultra 4d-ultrassa ja seuraavalla neuvolakäynnillä terveydenhoitaja kyseli lapsen sukupuolta. Sanoin että tyttö taitaa olla tulossa. Siihen th lohdutteli, että kyllä se mies siihen ajatukseen tottuu, ettei kannata pettynyt olla. Tämä Tampereella vuonna 2006.

Nää on niin ihmeellisiä juttuja, miten voi joku "rautainen ammattilainen" päästää suustaan moista!

"Etkö sä muka pelkää synnytystä? Tiedätkö sä että siinä voi tulla repeämiä? Siinä voi mennä pidätyskyky lopullisesti! Siinä voi kuolla!" tällainen on jotenkin niin typerää, että tekisi mieli sanoa pahasti. Kyselijänä synnyttämättömät naiset.
"Oliko suunniteltu, koska synnytät" näitä tuli kanssa...

[QUOTE="vieras";27864420]Mahan koko ei tyydytä millään. Ensin sitä taivasteltiin, että missä se on ja miksei se näy. Sitten kun se näkyy, niin anopilla lentää silmät selälleen ja "ohhoh, onpas se kasvanu. Naapurilla sen sijaan......"

Anoppi myös kysäisi vajaa kuukausi ennen laskettua "Oletteko nimiä miettineet?" Ööö. Ei tietenkään.[/QUOTE]

Mua kans ärsyttää tosi paljon toi että sitä mahan kokoa pitää ihmetellä. Mulla siis vielä tosi pieni maha, ei näy yhtikäs mitään, tosin viikkojakin vasta 16, mutta silti saan kuunnella sitä ihmettelyä että miten ei maha näy : /

-Onkos paljonkin jo tullu raskaus arpia? En vastannu mitään tohon kysymykseen.
-Onko sulle tullu pukamia? Vastasin vaan, että ei ole tullu.
-Bussissa joku nainen alko ihastelee mun mahaani, puski iholle koko aika ja silitteli mun mahaa. Alko selittää, että imettäessä saattaa nännit kipeytyä, iho kuivua ja mennä haavaumille, niin hälläkin kuulema kävi. En vastannu mitään, olin ahdistunu ja tuntu, että koko bussi matka kesti ikuisuuden. Ja tää täti vaan lätisee ja hinkaa mun mahaani melki koko aika :mad:. Hitto, pysyköön jokainen tätykkä omalla tontillaan vaikka oliskin raskaan, niin se ei silti tarkota, että pitää iholle puskee koko aika. Noi kysymykset mua ei juurikaan haitannu, vaan eniten ne, joitten oli pakko saada silitellä ja lässytellä sille mahalle.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Soitin terveyskeskukseen kysyäkseni raskaustestin tulosta. Vastaus oli: "voi, kyllä tämä nyt vaan on positiivinen. Mutta tiedäthän, ettei raskauden keskeytys ole mikään häpeä" Vastasin vaan että "kiitos, kyllä me ihan ajateltiin tämä lapsi pitää..." Siihen th: "no siinä tapauksessa.... voimia teille" Olin vähän että WTF :O

Esikoinen oli 8kk ja tein positiivisen raskaustestin. Ekassa ultrassa vielä selvisi että meille tulee kaksoset.. No eräs ihminen sitten oli asiasta erittäin närkästyneen oloinen ja sanoi: "en kyllä ymmärrä miksi noita lapsia pitää tehdä noin pienellä ikäerolla, ja vieläpä 2 kerralla kun esikoinenkin on ihan vauva" Joo-o, ihan suunniteltiin että tehdäänpäs tässä kaksoset :D

Sitte on näitä perus:
"oliko tuplat ihan luomut?", "etkös oo vieläkään synnyttäny?", "kyllä se maha jo nyt niin alhaalla on että kohta tulee lähtö.." (tämä siis esikoistani odottaessa rv 34+?, ja synnytin rv41 :D )
"halusko mieheski ihan oikeesti vauvan?" Näitä riittää....

• Tykkää
Synnyttämättömät tyttökaverit, ikää n. 25v kyselivät silmiään levitellen, miten pystyy seksiä harrastaman tuollaisen mahan kanssa (miten niin ei pystyis, ja mitä se teille edes kuulu?) Sitten alkoivat todella kärkkääseen tyyliin ja todella yksiselitteisen tietävinä puhua kasvatusasioista, ja siitä miten se tasantarkkaan vanhemmista kiinni miten lapset käyttäytyy jne.

Aika monia täällämainittuja asioita on myös itseltä kysytty, mutta en oo loukaantunut tai kokenut outona, esim. aionko imettää, millon syntyy, ohhoh onpa iso masu jne. Töissä eräs tuntematon ukko tokas "Oot sitten rantapallon niellyt!". Kieltämättä maha oli juurikin sen näköinen, eli ihan hauska juttu.

• Tykkää
Eniten mua sieppas ihan vaan se, että anoppi soittaa LA:n lähettyvillä joka päivä että eikö vieläkään ole syntynyt .. Joo no ku se ilmoitetaan hänelle kyllä ensimmäisenä sitten.. Sama toistuu seuraavana, ja seuraavana päivänä.. ja seuraavana.. kunnes lapsi syntyy..

Yhteistyössä