Mitä tehdä Teneriffan Playa de las Americasissa lasten kanssa? Ja pari muuta kysymystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Olemme lähdössä viikon lomalle Playa de las Americasiin 4- ja 1-vuotiaiden lasten kanssa. Ei takuulla tylsää ole vaikkei mitään erikoisempaa tekemistä keksittäisikään mutta kertokaas silti mitä kaikkea siellä voi ehdä lasten kanssa.

Ja sit muutama muu kysymys:

1. Kannattaako vuokrata auto? Ja jos kannattaa niin mistä?
2. Kannattaako käydä Teidellä? Jaksaako lapset?
3. Mikä on paras uimaranta? Vai onko väliä?

Kaikkea mahdollista kannattaa ja saa kertoa. :)

Jos eläintarhaan haluatte lähteä, kannattaa toki vuokrata auto. Bussillakin pääsee, mutta paluumatkalle oman ikataulun mukaan ja omalla porukalla, se on parasta pitkän päivän jälkeen.

Rannoilla vuokrataan aurinkotuoleja, eri ranoilla eri hintaan. Jos ette halua sijoittaa niihin muutamn tunnin takia, ostakaa marketista joku alusta. Laavahiekalla ei kannata istua,se tarttuu joka paikkaan ja suttaa.

Me usein vain kävellään niillä pitkillä rantakaduilla ja välillä pysähdytään leikkipuistoon tai vaikka jätskille. Kaikki uimarannat on ihan ok, oma suosikkini on se iso ranta ennen Los Christianosia. On vähän makuaisa kannattaako vuokrata auto. Meidän perhe on liikkunut paljon kyllä autollakin, jo silloin kun lapset olivat ihan pieniä. Ja ollaan käyty usein Teidelläkin, koska emme mene pelkästään lasten ehdoilla. Siinä alarinteellä on ihan kiva eläintarha, jos ei halua Loro Parqueen asti mennä, enemmän eläimiäkin.

Mistä se auto kannattaa vuokrata? Ja ilmeisesti ei kannata antaa vuokrafirmaan luottokorttia kun voivat käyttää sitä väärin? Kauanko kestää matka Americasista Teidelle tai Loro Parquehin?

Jos siis olette lähdössä tammi-helmikuussa, turha on mitään uimarantoja kysellä. Eihän siellä ole lämmin tähän aikaan vuodesta. Tai en minä ainakaan Suomessa enää lasten kanssa rantsuun mene, jos on 16-17 astetta vaan.

Itselläni on se kokemus, että Kanariansaarilla ei ole mitään järkevää tekemistä huonolla ilmalla. Älä ainakaan lupaile lapsille uimarantaa - altaalla voitte ehkä pärjätä jonkun aikaa.

[QUOTE="Minna";27925863]Jos siis olette lähdössä tammi-helmikuussa, turha on mitään uimarantoja kysellä. Eihän siellä ole lämmin tähän aikaan vuodesta. Tai en minä ainakaan Suomessa enää lasten kanssa rantsuun mene, jos on 16-17 astetta vaan.

Itselläni on se kokemus, että Kanariansaarilla ei ole mitään järkevää tekemistä huonolla ilmalla. Älä ainakaan lupaile lapsille uimarantaa - altaalla voitte ehkä pärjätä jonkun aikaa.[/QUOTE]

Lähdemme maaliskuun alkupuolella. :) Kyselen vaan nyt hyvissä ajoin tietoja, jotta osaa vähän etukäteen miettiä mitä tehdä.

Loro Park on kaukana Americasista, on koko päivän reissu. Voi olla noin pienille melko raskas reissu. Tuon syyn vuoksi "tyydyttiin" Jungle Parkiin ja Aqua Landiin. Olivat oikein hyviä paikkoja ja lähellä. Teide voi olla raskas reissu lapsille, mutta itse tietenkin tiedätte parhaiten.

Olemme lähdössä viikon lomalle Playa de las Americasiin 4- ja 1-vuotiaiden lasten kanssa. Ei takuulla tylsää ole vaikkei mitään erikoisempaa tekemistä keksittäisikään mutta kertokaas silti mitä kaikkea siellä voi ehdä lasten kanssa.

Ja sit muutama muu kysymys:

1. Kannattaako vuokrata auto? Ja jos kannattaa niin mistä?
2. Kannattaako käydä Teidellä? Jaksaako lapset?
3. Mikä on paras uimaranta? Vai onko väliä?

Kaikkea mahdollista kannattaa ja saa kertoa. :)

Varokaa torakoita :(

[QUOTE="Minna";27925863]Jos siis olette lähdössä tammi-helmikuussa, turha on mitään uimarantoja kysellä. Eihän siellä ole lämmin tähän aikaan vuodesta. Tai en minä ainakaan Suomessa enää lasten kanssa rantsuun mene, jos on 16-17 astetta vaan.

Itselläni on se kokemus, että Kanariansaarilla ei ole mitään järkevää tekemistä huonolla ilmalla. Älä ainakaan lupaile lapsille uimarantaa - altaalla voitte ehkä pärjätä jonkun aikaa.[/QUOTE]

No todellakin voi Kanarialla uida meressäkin ihan vuoden ympäri. Vesi on väh. 20- asteista! Ja tuskin on huonot ilmat maaliskuussa.

Kiva pahanilmanlintu :D
teneriffalla on hyvinkin lämmintä ja aurinkovarmaa myös keskellä talvea. Itse olen ollut siellä joulukuusassa ja helmikuussa ja huhtikuussa eikä ilmoissa juurikaan ollut eroa. Kaunis aurinkoinen sää, altaalla viihdyttiin koko ajan.

Muut kanarian saaret sen sijaan voi olla säiden suhteen melkoinen pettymys talvella.

No jaa meillä on ollut aina +25 suurinpiirtein kun ollaan oltu tammi-helmikuussa...

Taksilla kulkeminen on niin halpaa, että jungle parkkiin ja aquqlandiin kannataa mennä taksilla. Ruokakauppoja on monenhintaisia, hotellin pikkukauppa kallein, iso marketti halvin.

[QUOTE="Vieras";27927784]Taksilla kulkeminen on niin halpaa, että jungle parkkiin ja aquqlandiin kannataa mennä taksilla. Ruokakauppoja on monenhintaisia, hotellin pikkukauppa kallein, iso marketti halvin.[/QUOTE]

Meillä oli tarkoitus käydä siellä Loro Parquessa saaren pohjoispuolella mutta mietin, että mennäänkö taksilla (varmaan kallista), vuokra-autolla vai finnmatkojen retkibussilla?

Meillä oli tarkoitus käydä siellä Loro Parquessa saaren pohjoispuolella mutta mietin, että mennäänkö taksilla (varmaan kallista), vuokra-autolla vai finnmatkojen retkibussilla?

Retkibussilla on halvinta ja näppärintä. Jos auton haluatte vuokrata, huomatkaa, ettämturvaistuimista tulee lisämaksu. Eri autovuokraanoilla on erilaiset vakutukset, matkatoimisto suosittelee sellaisia, joissa on hyvä vakuutusturva.

Me olemme menneet vuokra-autolla, olemme pääseet liikkumaan oman aikataulun mukaan. Pienin on väsyneenä (kin ) kovaääninen ja kiukutteleva, isommat kyllä jaksaisivat koko päivän.

Ja jos kannattaa niin sitten kysymys että mistä, onko suosituksia?

Tarkoitus olis ajella parina päivänä, Americasista eka Teidelle ja toisena päivänä Loro Parqueen pohjoiseen.

[QUOTE="Vieras";27927920]Retkibussilla on halvinta ja näppärintä. Jos auton haluatte vuokrata, huomatkaa, ettämturvaistuimista tulee lisämaksu. Eri autovuokraanoilla on erilaiset vakutukset, matkatoimisto suosittelee sellaisia, joissa on hyvä vakuutusturva.

Me olemme menneet vuokra-autolla, olemme pääseet liikkumaan oman aikataulun mukaan. Pienin on väsyneenä (kin ) kovaääninen ja kiukutteleva, isommat kyllä jaksaisivat koko päivän.[/QUOTE]

Ok sinä vastasit jo ihan selvästi. :D Onko siellä helppo ajaa? Että suomalainen mies pärjää autolla sen liikenteen seassa? :) Sitä minäkin mietin, että retkibussi on varmaan helpoin mutta pienten lasten kanssa voi olla viisampaa (vai onko?) vuokrata auto ja ajella oman aikataulun mukaan.

Ja jos kannattaa niin sitten kysymys että mistä, onko suosituksia?

Tarkoitus olis ajella parina päivänä, Americasista eka Teidelle ja toisena päivänä Loro Parqueen pohjoiseen.

Anteeksi nyt, mutta ei tuohon voi suoraan vastata.

Jos haluatte liikkua omalla porukalla, omaan tahtiin, vuokraus kannattaa. Taloudellisesti ei.

Olemme käyttäneet matkatoimiston suosittelemaa vuokraamoa. Joskus opas on varannut, joskus olemme itse varanneet.

Ps. Minä en uskaltaisi ajaa Teidellä, mies uskaltaa.

Nyt puhut mitä sattuu. Itse olen ollut tammikuussa kanarialla ja 25astetta ja ylikin. Suomalaiselle oikein sopiva rantakeli.

Yhteistyössä