periaatteessa olen tyytyväinen ehkäisyyni MUTTA....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karvainen täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karvainen täti

Vieras
Eli olen syönyt pian 2v minipillereitä(mini-pill).. Periaatteessa olen tyytyväinen niihin. Kuukautiskierto pysynyt säännollisenä, kuukautiset tulee normaalisti jne. Mutta niistä on tullut sellainen ikävä sivuvaikutus kuin karvankasvu.. Eli mun ihokarvat esim kasvoissa kasvaa tosi nopeaan tahtiin ja niistä on tullut sellaiset että ne huomaa. Ei mulla ennen ollut noin tuuheat ihokarvat eikä mitään huomattavaa kasvoissakaan. Lisäksi painoa on kertynyt aloituksen jälkeen.

Lisäks joskus toivois että vois kuukautisia joskus siirtää. Sehän ei onnistu minipillereillä.

Lisä tiedoksi tähän vaikka että olen kokeillut mirena kierukkaa, cerazette sekä microluton minipillerit kaikki aiheutti mulle kamalia oireita. Tuo mini-pill on ainoa mikä on sopinut tuota paino ja karvaongelmaa lukuunottamatta.

yhdistelmäpillereitä en ole uskaltanut kokeilla kun en tiedä onko mulla aurallinen migreeni vai ei.

jos ei halua sivuvaikutuksia niin kuparikerukka on paras. minulla monen vuoden kokemus. alussa pidentää kuukautisia parilla päivällä mutta muuta miinusta en ole huomannut !

Mulle ei sopinut cerazette eikä muut minipillerit, ainoa mikä on sopinut hyvin on Yasmin-merkki. Kannattaa kokeilla yhdistelmiäkin, jos vaikka löytyisi sopiva.

Itse kärsin joskus migreenistä myös, pari pv ennen kuukautisia.

Oireesi kuulostavat pco:lta, jonka oireita ovat ylipaino, liikakarvoitus ja epäsäännölliset menkat. Onko munasarjojasi tutkittu ultralla, että ovatko ne monirakkulaiset?

Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS) :: Terveyskirjasto

Ei ole tutkittu ultralla. Epäsäännöllisiä menkkoja ei koskaan ole ollut eikä ole edelleenkään. Kaks lasta saatu. käsittääkseni pco:hon liittyy raskaaksi tulon vaikeus mun ei tartte ku vähän kattoo miestä niin oon paksuna. ylipainoinen en ole mutta paino noussut 2v aikana 4kg.

Nämä oireet alkoi kun aloitin nuo minipillerit. Pakkausselosteessakin on mainittu hirsutismi.

Ei ole tutkittu ultralla. Epäsäännöllisiä menkkoja ei koskaan ole ollut eikä ole edelleenkään. Kaks lasta saatu. käsittääkseni pco:hon liittyy raskaaksi tulon vaikeus mun ei tartte ku vähän kattoo miestä niin oon paksuna. ylipainoinen en ole mutta paino noussut 2v aikana 4kg.

Nämä oireet alkoi kun aloitin nuo minipillerit. Pakkausselosteessakin on mainittu hirsutismi.

Ok :)

Toisaalta mistäpä sitä tietää mitä siellä munasarjoissa on kun ei oo ikään ultrattu... Kuullut sellaisiakin tapauksia missä pco aikalailla oireeton.

Tohtiikohan niitä yhdistelmiä sitten kokeilla jos on mahdollisuus että on aurallinen migreeni??