Mitä mieltä, mies käski kysyä täältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä tuossa eniten ärsyttäisi se, että on sovittu muuta ja sitten aletaan muuttamaan sovittua. Itse inhoan sitä, että säädetään asioita turhan päiten. Jos mies olisi alun perin sanonut lähtevänsä kuudelta, olisi ok.

[QUOTE="jep";27985011]Ja ottaisin minäkin muuten raivarit, jos mies "ei antaisi lupaa" omiin menoihin. Vaikka niistä tietysti molemmin puolin keskustellaan ja noudatetaan toisen toiveita kohtuullisessa määrin.[/QUOTE]

oon jo monta kertaa kirjoittanut että meillä saa mennä kun vaan haluaa, mutta asioista sovitaan (aikatauluista, päivästä jne.) yhdessä. Mä olen monta kertaa sanonut miehelle etten ole hänen äitinsä, multa ei tarvitse kysyä "lupaa", vaan riittää että ilmoittaa ajoissa menonsa. Ajoissa on mulle vaikkapa samana päivänä, mutta kumminkin vähän aiemmin kuin pari tuntia ennen suunniteltua menoa.

[QUOTE="hhh";27985024]joo sama :O meikataan rauhassa, fiilistellään, otetaan lasillinen jos toinenkin, meikataan lisää, kuunnellaan musiikkia, ehkä napostellaan jotain... :)[/QUOTE]

miehet harvemmin meikkaa, mun mies ainakin. Noilla etkot tapahtuu niin, että kundit istuu kattomassa youtube-videoita, tinttaavat kaljaa ja möllöttävät. Eivät todellakaan napostele, tanssi tai varmaan edes kuuntele musaa. Miesten etkojen pääasiallinen tarkoitus on tintata tukeva humala ennen baariin menoa, ei mikään fiilistely.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27985061:
miehet harvemmin meikkaa, mun mies ainakin. Noilla etkot tapahtuu niin, että kundit istuu kattomassa youtube-videoita, tinttaavat kaljaa ja möllöttävät. Eivät todellakaan napostele, tanssi tai varmaan edes kuuntele musaa. Miesten etkojen pääasiallinen tarkoitus on tintata tukeva humala ennen baariin menoa, ei mikään fiilistely.

no mutta mitä sitte??? :O ilman lapsia ja akkaa varsin rentouttavaa!

Ensimmäinen parisuhteen virhe on se, että miehesi kysyy lupaa. Ei aikuinen mitään lupaa tarvitse! Toinen virhe on vasta tuo kellonajasta nipottaminen. Ihan sama lähteekö tunnin tai kaksi aikaisemmin, kun joka tapauksessa konttaa kotiin neljältä yöllä.

Teidän suhteessa on paljon isompia murheita, kuin tämä parin tunnin luvan kanssa kinastelu.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27985051:
oon jo monta kertaa kirjoittanut että meillä saa mennä kun vaan haluaa, mutta asioista sovitaan (aikatauluista, päivästä jne.) yhdessä. Mä olen monta kertaa sanonut miehelle etten ole hänen äitinsä, multa ei tarvitse kysyä "lupaa", vaan riittää että ilmoittaa ajoissa menonsa. Ajoissa on mulle vaikkapa samana päivänä, mutta kumminkin vähän aiemmin kuin pari tuntia ennen suunniteltua menoa.

Eli esim. extemporee-menot eivät teillä onnistuisi? : / Jos mies/sä itse saisit/te viestin kavereilta, että ovat pistäneet pystyyn pikapartyt, niin jäisikö silloin menemättä molemmilta, vaikka mieli tekisi lähteä?

Sä olet nyt kaks ja puol tuntia heruttanut -mies on sika- kommentteja ja aika vähän on niitä tippunut. Voit nyt siis varmaan päästää sen miehes tuntia etuajassa. Vai selviätkö mitenkään? Muista sitten se marttyrimainen iso huokaisu kun mies menee että kai täällä selvitään vaikka mummokin on sairaalassa ja tyynyliinat silittämättä.

Ei multakaan heru nyt sympatiaa ap_lle. Jos mies ei käy joka viikonloppu ryyppäämässä, niin menköön ihan rauhassa sitten pari tuntia aikaisemmin kuin alunperin oli puhe. Mitä se haittaa?
Ei parisuhteen kuulu olla mikään vankila, jossa on tietyt kellonajat jolloin saa poistua kotoa.

[QUOTE="vieras";27985133]päläpäläpälä...

Teidän suhteessa on paljon isompia murheita, kuin tämä parin tunnin luvan kanssa kinastelu.[/QUOTE]

:laugh:

Vai niin, kiitos diagnoosista.

Eli esim. extemporee-menot eivät teillä onnistuisi? : / Jos mies/sä itse saisit/te viestin kavereilta, että ovat pistäneet pystyyn pikapartyt, niin jäisikö silloin menemättä molemmilta, vaikka mieli tekisi lähteä?

En osaa sanoa, me ei oikein olla sellaisia ihmisiä että harrastettais extempore-menoja, niin ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan viiden vuoden aikana.

[QUOTE="nuuh";27985160]Sä olet nyt kaks ja puol tuntia heruttanut -mies on sika- kommentteja ja aika vähän on niitä tippunut. Voit nyt siis varmaan päästää sen miehes tuntia etuajassa. Vai selviätkö mitenkään? Muista sitten se marttyrimainen iso huokaisu kun mies menee että kai täällä selvitään vaikka mummokin on sairaalassa ja tyynyliinat silittämättä.[/QUOTE]

Mähän kirjoitin jo tuossa edellisellä sivulla että saatiin jo riita sovittua. Musta ois ollut epäkohteliasta jättää teidät tänne keskenään tappelemaan, ja itseasiassa miestäkin lähinnä naurattaa suurin osa näistä vastauksista. Se on niin moneen otteeseen täällä todettu että kaksplussan mammat jeesustelee asiassa kuin asiassa olevansa miehen puolella, ihan vaan osoittaakseen kuinka hyviä vaimoja ovat, mutta käytännön elämässä totuus on usein ihan toinen. Sädekehän kiillottelu ei täällä ole ollenkaan uusi ilmiö.

Me tultiin lopputulokseen että molemmat ylireagoivat, mulla ei siis ole mitään tarvetta saada täältä puoltoja toiminnalleni. Ja kuten otsikossakin sanotaan, mies käski tätä asiaa täältä kysymään, eli mun motiivi ei suinkaan ollut saada sympatiaa täältä.

[QUOTE="hhh";27985239]nyt tuli ja huomattiin lopputulos :D :D[/QUOTE]

no enpä tiedä oliko tämä nyt niin extempore kun puolilta päivin alkoi tuota menemoistään puhumaan, ja viime viikonloppuna ois jo mennyt mutta ei sitten itse jaksanutkaan lähteä kun ilta koitti.

Ihme porukkaa täällä, tuleeko sulle hyväkin olo tuosta pään aukomisesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27985260:
no enpä tiedä oliko tämä nyt niin extempore kun puolilta päivin alkoi tuota menemoistään puhumaan, ja viime viikonloppuna ois jo mennyt mutta ei sitten itse jaksanutkaan lähteä kun ilta koitti.

Ihme porukkaa täällä, tuleeko sulle hyväkin olo tuosta pään aukomisesta?

mulla tulee hyvä olo siitä, et tiedän kuinka hyvässä suhteessa itse on. ei tarvitse känistä menoistaan kenenkää kanssa, saadaan lähtee extemporee vaikka laivalle jos siltä tuntuu.

Se mies malttaa nyt hetken odottaa. Itsestäni ainakin illan vikat tunnit välil pitkiä ja raskaita. On mukavampi kun kumpikin paikalla. Ja voihan hän vaikjuoda sen thden kaljansa jo kotona. Meillä pyritään olemaan illat kotona yhdes. Lapsi kaipaa iltarutiineitaan.

No en olis ite alkanut nipottamaan muutamasta tunnista, kun sitä miestä ei oikeasti siellä kotona tarvita vaan kyse on jostain pikkumaisesta periaatteesta. Ja itse myös suuttuisin aika paljon, jos mies alkaisi vastaavassa tilanteessa analysoida juomisieni määrää ja muutenkin illan kulua baariinmenoajoista yms. Että mun mielestä tässä ap oli nipo ja miehen reaktiota en ihmettele ollenkaan.

p.s saako siitä toisen ketjun aikaan jos alkaa kysellä mitä se 2,5veen nukuttaminen sitten pitää sisällään, jos se ei kerran ole iltapesut ja iltasatu....

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27985225:
En osaa sanoa, me ei oikein olla sellaisia ihmisiä että harrastettais extempore-menoja, niin ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan viiden vuoden aikana.

Voihan sellainen tilanne tulla, joten tehkää säännöt rakkaudelle =) Itse katselen tilannettanne näin 26 yhteisen vuoden jälkeen, ja sen perusteella mä puhun aina toisen kunnioittamisen ja hänen hyvinvointinsa ajattelemisen puolesta.

Ei täällä minun mielestäni niinkään olla miehen puolella oltu ja hyvän vaimon sädekehää kiillotettu. Aika moni on todennut, että jos menijä olisi nainen (tai itse), niin pitäisi miehen nipotusta epäreiluna.

Tämä ketju on taas oiva esimerkki palstan luetunymmärtämisen tasosta. Välillä ap ei ole päästämässä miestään koskaanikinämilloinkaan yhtään mihinkään ja pirttihirmuna pitää ukkoa suurin piirtein kahlittuna seinään, välillä taas on uusavuton, joka ei saa lastaan nukkumaan yksinään. Niin, ja tietysti vonkaa täältä vaan sympatiaa omalle pirttihirmuudelleen.

Kaikki ap:n selitykset aloituksen jälkeen on turhia, koska viiltävät tilanne- ja henkilöanalyysit laukkaa jo universumin tuolla puolen - ja jatkuu onnellisena vielä senkin jälkeen, kun ap on jo selvittänyt, kuinka tilanne ratkesi.

Hyvä palsta, well done!

Minkä takia pidät miestäsi vankina omassa kodissaan? Kai nyt aikuiset ihmiset voivat sopia menemisistään niin ettei tarvitse ruinata mitään helvetin "lupia" poistua omasta kodistaan.

Eli se ap olis voinut yhtä hyvin sanoa "hei, mun tekiskin mieli lähtee kavereiden kans" ja se sais mennä, muuten se olis vanki omassa kodissaan?
Haloo, ei se ihan noin mustavalkoista ole että tullaan ja mennään silloin kun huvittaa. On se lapsikin kuvioissa että jonkun siellä kotona pitää aina "vankina" olla, kumpi se vanki sit on, siitähän voi kiistellä :)

Aloittaja on kohtuuton.

Puliso haluaa lähteä paikkaan A, sovitaan kellonaika.
Puoliso haluaisikin lhteä hiukan sikaisemmin paikkaan A, tiedustelee kohteliaasti sopiihan.
Toinen puoliso taas ottaa nokkiinsa, kieltää aikuista ihmistä vaikka mitään syytä ei ole.

Ei näin. Manipulointisuhde.

TUo tilanne olisi ollut järkevintä hoitaa niin että aloittaja olisi sanonut toki voit mennä, pidä hauskaa jamies olisi luvannut, ei en tule umpikännissä kotiin.

Ja kaikki olisi ollut hyvin.

Yhteistyössä