Mitä mieltä, mies käski kysyä täältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ämmä(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27984640]Voi pönttö suakin. Ai ei ole puhunut, että naisen pitää joustaa? Mitä se sitten on jos tässä tapauksessa naisen olisi pitänyt suostua siihen, että mies aikaistaa menoaan? Mitä se on jos ei joustamista?
Ei sitä suoraan sanottukaan, että jousta nainen ja anna miehesi mennä, mutta kyllä sitä siinä tarkoitettiin.
Mitäs tämä sitten kertoo ajatusmaailmastani? Hä?[/QUOTE]

Turhaan siinä pöntöttelet, rauhoitu.

Olen eri vieras kuin tuo, jolle vastasit, mutta vastaan kuitenkin.

On puhuttu siitä, että naisen pitäisi tässä kyseisessä tapauksessa joustaa. Kukaan ei kuitenkaan ole sanonut, että yleisesti ottaen olisi jotenkin naisen tehtävä olla aina se joustava osapuoli. Joustoa pitää löytyä molemmilta vuorotellen. Kirjoittaja vastasi nimenomaan viestiin, jossa kysyttiin, miksi naisen AINA pitää joustaa ja sellaista vaatimustahan kukaan ei ole esittänyt.

[QUOTE="vieras";27984640]Voi pönttö suakin. Ai ei ole puhunut, että naisen pitää joustaa? Mitä se sitten on jos tässä tapauksessa naisen olisi pitänyt suostua siihen, että mies aikaistaa menoaan? Mitä se on jos ei joustamista?
Ei sitä suoraan sanottukaan, että jousta nainen ja anna miehesi mennä, mutta kyllä sitä siinä tarkoitettiin.
Mitäs tämä sitten kertoo ajatusmaailmastani? Hä?[/QUOTE]

Kyllä tämä sukupuolikysymys on nyt ihan vain sun omassa päässäsi. Ei kukaan edes tarkoita, että jousta nainen ja annan miehen mennä vaan jousta kotiin jäävä osapuoli ja anna puolison mennä.

Meillä mennään ja tullaan, lähinnä ilmoitusluontoisesti, että toinen voi reagoida jos jo on suunnitellut jotain muuta.

Ja voidaan sovituistakin muuttaa kyllä, kunhan siitä ei kauheasti haittaa aiheudu.

Mä mietin tämän toisinpäin...jos mulla olisi menoa sovittu illaksi ja tarvitsisinkin lähteä aiemmin.
Hmmmm...ei tulisi mieleenkään, että mies vaatisi mua pyörimään kotona sen pari tuntia, jota yritin iltalomasta pihistää :confused:

[QUOTE="vieras";27984677]Meillä ainakin ihan toimiva parisuhde. Meillä olisi samanlaisessa tilanteessa mies ollut hiljaa ja mennyt niinkuin aluksi sovittiin. Elikäs kun lapsi nukkumassa n.klo 20.00 niin mies olisi halannut ja pussannut ja lähtenyt viihteelle. Ei noin typerää selitystä olisi kehdannut suusta sylkeäkään, että haluaa säästää. Säästäisi sitten niin, että jättää yhden kaljan baarissa ostamatta.
Kuten joku ehdotti niin saattaa tosiaan olla että kaverit peruivat ja mies kiukkuaa vaimolleen ja sitten muka sen riidan takia ei lähdekään.[/QUOTE]

Syy oli todellakin idioottimainen minunkin mielestäni. Ap kuitenkin itse aiemmin kirjoitti, että haluaa miehensä olevan tekemässä iltatoimia, koska hän on väsynyt ja hänellä on ollut rankka viikko takana. Hän ei sanonut, että syy eväämiselle olisi ollut miehen typerä motiivi aikasemmalle lähdölle. Jos syy tosiaan on vain tuo tarve saada apua iltatoimiin ja yleinen sopimuksista kiinni pitäminen, on mielestäni turhaa joustamattomuutta kieltää miestä sen takia lähtemästä. Ei ne iltatoimet kuitenkaan kovin työläät ole ja sopimuksista ainakin meidän parisuhteessa voidaan neuvotella uudestaankin.

[QUOTE="vieras";27984696]Kyllä tämä sukupuolikysymys on nyt ihan vain sun omassa päässäsi. Ei kukaan edes tarkoita, että jousta nainen ja annan miehen mennä vaan jousta kotiin jäävä osapuoli ja anna puolison mennä.[/QUOTE]
Niin, tässä katsotaan, että naisen "menot" eivät ole niin tärkeitä, joten hänen pitää joustaa ja mies saa mennä aikaisemmin, koska hänellä on ihan "oikea" meno.
Tuollaista en hyväksy.

Eikö aikuinen ihminen saa yksikseen yhtä lasta ilta-unille...? En ole itse koskaan ymmärtänyt mihin siinä nukuttamisessa ja iltapesuissa varsinkin yhden lapsen kanssa tarvitaan 2 aikuista. Yksi ihminen nyt suoriutuu ihan sujuvasti useammankin lapsen nukkumaanlaitosta.

Jos on koko päivän ollut pienen vauvan kanssa kaksin, niin sitä pientä "lepohetkeä" kun mies kylvettää lapsen, todella tarvitsee. Jos mies on ollut muuten koko päivän osaltaan hoitamassa lasta, niin voi lähteä aiemmin.

Mulla tekee jotenkin pahaa lukee näitä "mies makaa koko päivän krapulassa" -juttuja. Tunnen piston sydämessäni ja vaikkei lapsia vielä olekaan, niin jos jotain heille lupaan, niin se on se, etten tule kotona päiviä krapuloissani viettämään.

[QUOTE="mies";27984756]Mulla tekee jotenkin pahaa lukee näitä "mies makaa koko päivän krapulassa" -juttuja. Tunnen piston sydämessäni ja vaikkei lapsia vielä olekaan, niin jos jotain heille lupaan, niin se on se, etten tule kotona päiviä krapuloissani viettämään.[/QUOTE]
Hienoa =)

[QUOTE="vieras";27984734]Niin, tässä katsotaan, että naisen "menot" eivät ole niin tärkeitä, joten hänen pitää joustaa ja mies saa mennä aikaisemmin, koska hänellä on ihan "oikea" meno.
Tuollaista en hyväksy.[/QUOTE]

Ei. Kyse on siitä, että lähtijä nyt on mies ja siksi naisen pitäisi joustaa tässä tilanteessa. Jos viihteelle olisi lähdössä nainen, pitäisi miehen siinä tilanteessa joustaa. Kyse ei siis ole todellakaan sukupuolesta, vaan siitä, kumpi on lähdössä.

Pitäsköhän meilläkin ottaa käyttöön aina riidellessä palstaraati? Jotenkin kun tätäkin paisunutta ketjua lukee tulee mieleen ettei omat asiat ole mitenkään huonosti :D

Koetin samastua tilanteeseen (pahoittelut, en lukenut koko ketjua), ja tulin seuraavaan tulokseen:

- jos mies olisi lähdössä, ja kyse olisi esim. meidän kahdesta peruskoheltajalapsesta, saisi tottakai mennä. Iltatoimet hoituvat yksinkin, vaikka välillä vähän sählätenkin. Mieluummin itse asiassa toivoisin hänen lähtevän ennen iltatoimia, niin voisin lasten mentyä sänkyyn rauhassa nettailla tai katsoa telkkaria, eikä tarvitsisi katsoa yhden lähtötohinaa tai vastailla tyhmiin kysymyksiin ;).

- jos minä olisin lähdössä ja olisi vastaava tilanne, minua ärsyttäisi ihan törkeästi miehen muka-avuttomuus iltatoimien suhteen, ja pitäisin sitä pomottamisena ja kiusantekona, toki sitten jäisin niitä hampeja pesemään miehen kaveriksi, mutta kyllä ärsyttäisi.

Tässä siis poislukien tosiaan tilanteet, joita lapsia on hurjan monta, lapsi on aivan äärihankala (tuskin puhuttaisiin optimistisesti kahdeksasta uniaikana, jos olisi), tai hänellä olisi joku Vaihe, jossa se poislähtevä vanhempi saisi lapsen unikuntoon viidessä minuutissa, mutta sille kotiinjäävälle pööpöiltäisiin ihan urakalla.

• Tykkää
Reactions: nokkimus
Ihan hyvin mies voi lähteä vasta sitten kun lapsi on saatu sänkyyn.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä.
Ei olen niin väliä montako minuuttia ennen pubiin menoa kavereiden kanssa istu.
Mutta on väliä sillä, että osallistuu perheensä arkeen ja viikonloppuun olemalla paikalla.!

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä(kö?);27984474:
vai niin. No ajattelin vastata kun joku kysyi miksen voi/jaksa itse sitä lasta laittaa nukkumaan. Mun mies käy parin kk välein viihteellä, lapsi on ihan normaali ja minä en käytä alkoholia lainkaan joten tapaan ystäviäni yleensä päiväsaikaan.

No jos mies käy parin kuun välein, niin minusta olis ihan kohtuullista, että lähtee sitten ajoissa sinne. Se taas on eri asia, jos sillä on tapana vetää jotku änkyräkännit, sellaiset on ällöttävää sama lähtiskö aamukaheksalta tai iltakaheksalta, ei väliä.

:O

mä olisin yyhoo jos olisin tollanen tolvana :O

ei meistä kumpikaan jää seuraneidiksi siihen asti et on lapset saatu nukkumaan, mä tykkään relata muualla ILMAN lapsia ennen kun lähen paariin. jo on aikoihin eletty! :O

miehet on kuin pikku kakaroita :laugh:
heti otetaan itkupotku raivarit jos mamma ei anna johonkin lupaa ja ei voi pitää sovituista kiinne.
Ikuisia kakaroita ne on ja kuri niille on oltava sama kuin lapsille, et anna karkkia ennen ruokaa kun nän on sovittu, et vaikka kuinka kiukuttaa ;)

Mutta on väliä sillä, että osallistuu perheensä arkeen ja viikonloppuun olemalla paikalla.!

Jos se yksi nukkumaanmeno tosiaan on se miehen osallistuminen, niin sitten. Mutta tänäänkin lienee ollut perheen kanssa koko päivän?

Toisaalta ymmärrän siinä mielessä aloittajan ärtymystä, että JOS miehellä on tapana vetää kauheat lärvit ja olla seuraava päivä pois pelistä, tuo perustelu kyllä jurppisi. Yhdet iltatoimet ja pari tuntia sinne tai tänne, mutta sunnuntain makaaminen krapulassa kyllä ärsyttäisi itseänikin.

jos likkakaveri soittais et pääsisiks pitkästä aikaa mun kans radalle, totta mooses ja hippulat vinkuen!

mut mä vetäisin HIRVEET kilarit jos ukko alkais rutiseen et "ensin laitetaan lapset nukkuun ennenku saat lähtee mihinkään..." :O

• Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Ja ottaisin minäkin muuten raivarit, jos mies "ei antaisi lupaa" omiin menoihin. Vaikka niistä tietysti molemmin puolin keskustellaan ja noudatetaan toisen toiveita kohtuullisessa määrin.

[QUOTE="vieras";27984717]Miten ap teillä asia ratkaistiin? =)
Vastauksia olet ainakin saanut ja monen monta riitaa aikaiseksi. Heh...[/QUOTE]

Rauhoituttiin molemmat, juteltiin asiasta, ja mies myönsi ettei ollenkaan ajatellut millainen viikko mulla on ollut. Mä myönsin ylireagoineeni kun asiasta keskusteltiin, ja sovittiin nyt että mies lähtee sitten kun kaverit soittavat, oli se sitten vartin päästä tai kahdeksan jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Birgitte
[QUOTE="eee";27985015]Ja mun kaveripiirissä etkoilut aloitetaan kyllä hyvinkin jo kuuden-seitsemän maissa illalla, ei se ole mitenkään poikkeuksellisen aikaista.[/QUOTE]

joo sama :O meikataan rauhassa, fiilistellään, otetaan lasillinen jos toinenkin, meikataan lisää, kuunnellaan musiikkia, ehkä napostellaan jotain... :)

[QUOTE="vieras";27984394]Eikö sopimuksia voi muuttaa myöhemmin? Ois kamala elää niin joustamattomassa parisuhteessa, että kaikki pitää tehdä tismalleen just niin kun on etukäteen sovittu vaikka ei mitään syytä ole sille miksi ei voisi muuttaa suunnitelmia.[/QUOTE]

No ei tossa nyt ole mitään painavaa syytä muuttaakaan sovittua, kuin vain oma mieliteko! Vai onko niin lapsellinen, ettei kehtaa pojille sanoa, että hän ensin nukuttaa lapsen ja vasta sitten tulee? Kovin aikuismaiselta ei kuulosta tuokaan, että pohjia pitäisi älyttömästi vetää. Jos menosta on vasta tänään sovittu, voisi olla tyytyväinen siihen, että lupa omille menoille on myönnetty.

Ap istuu yksin kotona ja hoitaa mahdolliset yöheräämiset kun mies hummaa. Tältä kantilta ei vissiin paljon vaadittu, että hoitaa osansa, laittaa oman pojan nukkumaan ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Yhteistyössä