miten usein annatte lapsille karkkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammuttisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lauantaina on karkkipäivä 2 vuotiaalla ja meillä isommilla =) mutta välillä ostetaan laku tai tikkari viikollaki :O mutta harjataan hampaita sit sitäki ahkerammin ;)

Meillä 6- ja 4-vuotiaat pojat. Ei oo karkkipäivää, mutta kyllä nameja viikonloppusin yleensä saavat. Aika paljonkin välillä. Ja joulukuussa tuli kyllä annettua tosi paljon nameja, etenkin piparkakkuja. Mutta nyt arkena on tosi vähissä karkit. Paitsi että mummo kyllä antaa ihan holtittomasti. Ja eniten mua ärsyttää se, että se aina sanoo kun ollaan syömässä ja ruoka ei maistu, että "sitten kun syöt saat hyvää namia". Tuo on mielestäni juuri väärä tapa, mutta ei vaan mee perille.

Lapseni eivät edes erityisesti ole karkin perään.

Karkkia meillä syödään aika vähän, silloin tällöin tikkari, lakupötkö tms. Eikä ole karkkipäivää, ostetaan joskus kauppareissulla ihan muuten vaan, mutta ei välttämättä edes kerran viikossa. Jätskiä ja pullaa/keksiä saatetaan sitten syödä vähän useammin.Mm kyläilyillä, kahviloissa ja joskus ostetaan pullaa tms ja varsinkin jätskiä kotiinkin

meillä ollaan kyl kaikki yksiä karkkirohmuja. :D lapset ja mies hoikkia, minä pääsin juuri normaalipainon puolelle. lapsilla karkkipäivä lauantaisin mut namuja saavat kyl välillä viikollakin, tosin harvoin kotona, vaan yleensä kyläpaikoissa, mummolassa tms. Sitten jos rupee joku muukin kun minä lihomaan, niin ruetaan rajoittamaan tarkemmin. :) (tosin minä lihoin osittain tupakoinnin lopettamisen takia)

Meillä lapset 12v, 10v ja 6v. Karkkipäivä lauantaisin ja se pitää tosi hyvin. Tietysti juhlapäivät ovat asia erikseen, mutta niitä ei kovin montaa vuodessa ole. Joulunpyhinä saavat syödä enemmän karkkia, mutta muuten on aika rauhallista. Kaikki lapset ovat urheilevia ja isommat jo ymmärtävät itsekin, miksi karkkia ei ole hyvä syödä paljon. Tää on meidän linja ja tää on hyvä meille :)

Meillä ei ole ollu karkkipäivää oikeastaan ennen kuin nyt viime aikoina, kun lapset on itse alkaneet hoksata karkkia tai jotain namia pyytää. Mummi on antanu namia joskus viikonloppuisin ja oon antanu siihen luvan. Tikkareita en lapsille osta ikinä koska ne kestää niin kauan suussa.

Karkkia ehkä kerran viikossa, mutta joka päivä saavat jälkiruuaksi jotain makeaa. Omassa lapsuudessa rajoitettiin herkkuja todella tiukasti, ja nyt mä sitten voisin elää sokerilla... joten omien lasten kohdalla kokeilen kohtuutta, en täysrajoitusta :)

Meidän 3 v. syö karkkia ehkä n. 1-4 kertaa päivässä. Isänsä napsii suklaata ja karkkia ja lapsi ruinaa siinä vieressä. Niin päivinä kun minä olen kotona lapsen kanssa ja mies enemmän menossa, ei välttämättä saa ollenkaan karkkia. En pidä tästä, mutta minkäs teet. Ratkaisu olisi minusta se, että mieskään ei söisi karkkia lapsen nähden, mutta kun syö.

4v. saa perjantaisin saunan jälkeen kinder-munan (tai pienen suklaapatukan) ja pillimehun. Lauantaina jälkkäriksi yleensä jäätelöä,keksiä tms. Muuten ei useinkaan saa.

[QUOTE="Jenis";27995392]Karkkia ehkä kerran viikossa, mutta joka päivä saavat jälkiruuaksi jotain makeaa. Omassa lapsuudessa rajoitettiin herkkuja todella tiukasti, ja nyt mä sitten voisin elää sokerilla... joten omien lasten kohdalla kokeilen kohtuutta, en täysrajoitusta :)[/QUOTE]

Toivottavasti tuo päivittäinen makea on jotain luonnollista makeaa, hedelmiä ym.
Ei lapset joka päivä herkkuja tarvitse.

[QUOTE="vieras";27995403]Toivottavasti tuo päivittäinen makea on jotain luonnollista makeaa, hedelmiä ym.
Ei lapset joka päivä herkkuja tarvitse.[/QUOTE]

No itse asiassa herkkuja ei tarvitse kukaan, lapset sen enempää kuin aikuisetkaan :) Hampaiden kannalta on aivan sama, onko sokeri valkoista sokeria vai fruktoosia, mutta meillä syödään herkut jälkiruokina, ei napostella, ja ruuan jälkeen napataan xylitolia aina. Kellään ei ole reikiä eikä ylipainoa.

Hmm, meillä 3 ja 4 vuotiaat saavat pieniä määriä jos me vanhemmatkin syömme heidän nähtensä eli n. 3 kertaa viikossa. Kyse tosiaan ihan pienistä määristä. Kerran kuussa saavat pienen kulhollisen kun katsomme lastenleffaa isommalla lapsiporukalla.

Uusimmat

Yhteistyössä