Mun maha on ihan sekaisin! Oon viime aikoina yrittäny syödä Elivo rautatabletteja,

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HippuTAR

Vieras
pitäis olla vatsaystävällisiä mutta jo muutaman päivän jälkeen mä oon ihan vesiripulilla. Oisko olemas mitään oikeesti vatsaystävällisiä rautatabuja?

Mä en kestä tota ruikkuumista! Oon muutenkin kärsiny vuosia mahavaivoista ja nyt muutaman kuukauden on ollu parempi ku oon syöny Escitalopramia. En todellakaan jaksa nyt sitte tätä.

Mitkä ois sellasia ruokia joissa on paljo rautaa? Jos rupeis urakalla popsimaan sellasia.
 
Nokkostippoja jotkut kehuneet. Itse kittaan tasasin väliajoin Floravital ravintolisää (rautapitoinen vitaaminimehuvalmiste). Jälkimmäistä myydään ihan ruokakaupoissakin, nokkostipoista en tiedä, jostain luontaistuotekaupasta ehkä. Välillä kyllä ihmettelee miksi niitä tabuja yhä valmistetaan kun en ole törmännyt vielä yhteenkään joka olisi niitä voinut syödä ilman ongelmia...
 
Noista ehdotetuista ruuista vain näkkileipä on sellanen mitä pystyisin enempi syömään.

Apteekista nimenomaan tota elivoa suositeltiin mahavaivaiselle joten tuskin sieltä mitään hellempää löytyy. Lääkäri itseasiassa käski syödä tota maltoferiä ku se on joku kolmitehoinen tai jotain mutta en edes kuvittele kokeilevani. Pitää kokeilla noita juomia josko ne ois parempia.
 
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2160&fuclass=all&specdiet=none&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi

Maksa ja veriruoat, liha, sopivasti C-vitamiinin kera. Maito taisi haitata imeytymistä.
 
Mä oon kaikkien raskauksien aikana yrittänyt syödä rautaa, kaikkia mahdollisia luontaistuotekaupasta sekä apteekista. Hb on aina vaan laskenut kun maha on mennyt sekaisin, kun jätin raudat pois niin hb pysyi siinä sadan paikkeilla. Ei mulle ainakaan ole sopivaa rautaa olemassa.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä