16-vuotias Keravalaisnuori viideksi vuodeksi vankilaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28020415]Sitten on ihan turha mölistä mitään kun asioista ei voi puhua. Pelkkiä olettamuksia sinulta nuo höpinät. Niin on minullakin kokemusta lapsuuden pahoinpitelyistä, kumma kyllä se ei vaan ole siirtynyt jälkikasvuun. Tiedän montakin tapusta ja ei ole niissäkään siirtynyt. Sen taas tiedän että ne joilla ei ole ollut kuria lapsena on tänä päivänäkin väkivaltaisia.[/QUOTE]

Usko mua, kyseessä on todella läheinen ihminen. En mä muuten asiasta mainitsisi jos en tietäisi mitään.

Ja sinä siis vaadit mua kertomaan asiasta täällä julkisessa paikassa plussalla?!

Usko mua, kyseessä on todella läheinen ihminen. En mä muuten asiasta mainitsisi jos en tietäisi mitään.

Ja sinä siis vaadit mua kertomaan asiasta täällä julkisessa paikassa plussalla?!

Usko että minä olen itse väkivallan uhri, ja tiedän hyvin monta muutakin tapausta. Aloitukseen viitaten niin jätkä kertoo vetäneensä lääkkeitä ja viinaa jo hyvin nuorena. Ei siinä paljoa ole kuria pidetty, juteltu ovelta lapsen huoneeseen ja ehkä kielletty. Tukkapölkly ja kotiaresti olisi tod.näk. estänyt nämäkin teot.
Miksi et kertoisi kun kerrot muutenkin hyvin avoimesti omat kokemuksesi milloin mistäkin??!!

Miksi tämä ketju meni naurettavaksi väittelyksi siitä kuka on kokenut kurjimman lapsuuden ja selvinnyt siitä silti fiksuksi aikuiseksi? Onhan näitä tapauksia, onneksi paljonkin. Mutta kyllähän se näin on että väkivaltaa käyttävät (nyt puhutaan muusta kuin satunnaisista tukkapöllyistä) vanhemmat, ja muutenkin elämänhallintaa hakevat vanhemmat nyt vaan yleensä siirtävät sitä käytöstä jälkeläisiinsä. Eihän esim. WT-käsitettä olisi ikinä syntynyt jos näin ei olisi...

Kyllä se on niin että pelolla saatu auktoriteetti ei kyllä lastan kasvata kovin pitkälle. Rajat pitää lapsella olla, joskus hyvinkin tiukat. Mutta vanhempiensa väkivaltaa pelkäävät lapset eivät kasva kuuliaisiksi kansalaisiksi vaan se uhma jää sinne taustalle muhimaan aina (ja joskus sitten rähjähtää käsiin).

Kuten aina niin kultainen keskitie on paras. Lapsi oppii erittäin nopeasti silloin kun ymmärtää miksi häntä kohdellaan huonosti. Minkäänlaista pahaa oloa tai uhmaa ei esiinny jos rajat ovat perusteltuja.

[QUOTE="vieras";28020492]Kuten aina niin kultainen keskitie on paras. Lapsi oppii erittäin nopeasti silloin kun ymmärtää miksi häntä kohdellaan huonosti. Minkäänlaista pahaa oloa tai uhmaa ei esiinny jos rajat ovat perusteltuja.[/QUOTE]

Toivottavasti tuo oli vain iso lapsus sinulta eikä muuta... :O

Ihan turha koittaa selittää väkivallalla kasvattaville parempia keinoja, koska he ovat niin sisällä väkivallassa.

Tod.näk ovat sosioekonomisesti alempana, duunareita siis. Lapsilla on adhd ja meandit. Pesunkestävä wt. Tämä on myös heidän lapsien tulevaisuus, koska ylemmäs eivät tuolla kasvatuksella pääse.

Alkuperäinen kirjoittaja väärä otsikko;28020533:
Otsikko on perseestä. Poika on korkeintaan vuoden kiven sisällä, sitten muutama kuukausi avo"vankilassa" ja ennen kuin täyttää 18 vee on siviilissä.

1/3 osan taitaa paskakasa istua tuosta, katsokaas kun tässä maassa paapotaan rikollisia.

Olisipa tuo mitätön ressukka käynyt minun kimppuuni, niin olisin löylyttänyt pennun ja vienyt hänet hänen huoltajiensa luo ja löylyttänyt vielä heidätkin.

Alkuperäinen kirjoittaja että näinnnnn;28020607:
1/3 osan taitaa paskakasa istua tuosta, katsokaas kun tässä maassa paapotaan rikollisia.

Olisipa tuo mitätön ressukka käynyt minun kimppuuni, niin olisin löylyttänyt pennun ja vienyt hänet hänen huoltajiensa luo ja löylyttänyt vielä heidätkin.

Korkeintaa 20 kuukautta istuu ja sentään yritti tappaa kaksi ihmistä jotka selvisivät vain hyvän tuurin ansiosta.

[QUOTE="vieras";28020602]Ihan turha koittaa selittää väkivallalla kasvattaville parempia keinoja, koska he ovat niin sisällä väkivallassa.

Tod.näk ovat sosioekonomisesti alempana, duunareita siis. Lapsilla on adhd ja meandit. Pesunkestävä wt. Tämä on myös heidän lapsien tulevaisuus, koska ylemmäs eivät tuolla kasvatuksella pääse.[/QUOTE]

Duunariperheiden kurilla kasvatetuilla lapsilla on sentään työpaikat. Vapaan kasvatuksen hedelmät päätyvät täällaisten ketjujen otsikkoihin, jonka jälkeen ura jatkuu laitoskierteen kautta työkyvyttömyyseläkkeelle.

Niin että tässäkö on sitten ihan puhtaasti kyse siitä, että tuota tekijää on lapsena pahoinpidelty joko liikaa tai liian vähän. Mitään muuta syytä ei voi olla kuin kotiolot. Kai te nyt sen tajuatte, että samasta perheestä ja samojen kasvatusmetodien tuloksena voi syntyä sekä noita väkivaltaisia hulluja että ihan kunnon ihmisiä.

Niin että tässäkö on sitten ihan puhtaasti kyse siitä, että tuota tekijää on lapsena pahoinpidelty joko liikaa tai liian vähän. Mitään muuta syytä ei voi olla kuin kotiolot. Kai te nyt sen tajuatte, että samasta perheestä ja samojen kasvatusmetodien tuloksena voi syntyä sekä noita väkivaltaisia hulluja että ihan kunnon ihmisiä.

Ei se lasten kavasvattaminen voi olla ihan sattuman kauppaakaan... Että "ei me oikein tolle Pertille voida mitään, tommoinen se on aina ollut, sen sisko kyllä on ihan kiva ja kunnollinen".

[QUOTE="vieras";28020627]Duunariperheiden kurilla kasvatetuilla lapsilla on sentään työpaikat. Vapaan kasvatuksen hedelmät päätyvät täällaisten ketjujen otsikkoihin, jonka jälkeen ura jatkuu laitoskierteen kautta työkyvyttömyyseläkkeelle.[/QUOTE]

Tässä nyt selkeästi on pientä käsitteellistä ongelmaa. On hyviä tavallisia "duunari"perheitä (kuten esim. minun perheeni) jotka kasvattavat lapsensa hyvin ja kurilla, ja ilman väkivaltaa.

Sitten on perheitä, joilla on elämänhallinta hukassa, lasten kasvattaminen on päivittäistä hakkaamista, on päihdeongelmaa yms yms.

Sitten on perheitä jossa lapset ovat ns. vapaalla kasvatuksella, jolloin vanhemmat eivät ota mitään vastuuta heistä tai heidän tekemisistään.

Nämä samat esimerkit löytyvät jokaisesta yhteiskuntaluokasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Jätkä
Ei se lasten kavasvattaminen voi olla ihan sattuman kauppaakaan... Että "ei me oikein tolle Pertille voida mitään, tommoinen se on aina ollut, sen sisko kyllä on ihan kiva ja kunnollinen".

Kyllä se on rajansa silläkin mitä vanhemmat voi tehdä. Voihan olla niin, että Pertti on ollu lapsesta asti hankala ja siinä vaiheessa kun oli vielä pieni ja vanhempien kontrolloitavissa niin asiat vielä jotenkin sujui, mutta kun alkaa vähän itsenäistymään niin sit repee ja kunnolla. Musta on typerää tässäkin tapauksessa syyttää heti ekaks vanhempia vaikka ei oo mitään tietoa asiasta.

Kyllä se on rajansa silläkin mitä vanhemmat voi tehdä. Voihan olla niin, että Pertti on ollu lapsesta asti hankala ja siinä vaiheessa kun oli vielä pieni ja vanhempien kontrolloitavissa niin asiat vielä jotenkin sujui, mutta kun alkaa vähän itsenäistymään niin sit repee ja kunnolla. Musta on typerää tässäkin tapauksessa syyttää heti ekaks vanhempia vaikka ei oo mitään tietoa asiasta.

Jos Pertti on sitten täysin pitelemättömissä (yhteiskuntakevoton) niin vanhemmilla on vastuu pitää Pertti poissa, tavalla tai toisella, niin että moisia konflikteja ei pääse syntymään...

Arvaa mitä minä tekisin kun Pertin äiti tulisi minulle sanomaan että "anteeksi kun Pertti puukotti teidän lapsen kuoliaaksi, mutta Pertti nyt vaan on sellainen..."??!!

Täysi-ikäisetkin ovat täysin huostaanotettavissa jos ovat kelvottomia pärjäämään yhteiskunnassa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kovastihan sitä puhuttiin oliko Auvinen kotona kovastikin pieksetty lapsi vaan ei kuulemma ollut. Miten se nyt niin, luulisi että väkivaltaa kokeva on automaattisesti hullu.

[QUOTE="vieras";28020698]Kovastihan sitä puhuttiin oliko Auvinen kotona kovastikin pieksetty lapsi vaan ei kuulemma ollut. Miten se nyt niin, luulisi että väkivaltaa kokeva on automaattisesti hullu.[/QUOTE]

Mikä tässä maailmassa on sellaista että aina automaattisesti asia on näin?? AINA löytyy niitä poikkeuksia, ihan joka asiasta. Eiköhän se ole ne todistetut todennäköisyysprosentit jotka kertovat enemmän kuin yksittäiset tapaukset. Jos yksi tapaus menee jollain lailla niin siitä ei voi vielä lähteä tekemään sääntöä...

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Tässä nyt selkeästi on pientä käsitteellistä ongelmaa. On hyviä tavallisia "duunari"perheitä (kuten esim. minun perheeni) jotka kasvattavat lapsensa hyvin ja kurilla, ja ilman väkivaltaa.

Kuri on yhtä kuin sopivasti annosteltua ja hyvin perusteltua väkivaltaa. Kyllä. Lapsi kokee kaikki uudet rajat vähintään henkisenä väkivaltana, mutta perustelun myötä viha ja uhma katoaa ja tilanteesta seuraa oivallus, uuden säännön omaksuminen ja itsetunnon vahvistuminen.

Ehdottomalla kurilla kasvatettu lapsi tuntee pelkästään rakkautta ja kunnioitusta välittäviä ja oikeudenmukaisia vanhempia kohtaan.

"Hän kertoi olleensa surullinen, koska oli riidellyt veljensä kanssa. Hän myös kertoi vaikeasta nuoruudestaan, johon kuului alkoholia, lääkkeitä ja huumeita sekä luokallejäämisiä."

Eli kaikkien tälläisten nuorten vanhemmat ovat velvollisia lukitsemaan lapsensa pois? Millaisia keinoja voisit ehdottaa. Näitä kuitenkin on aika surullisen paljon, ja joistain ihmisistä joilla on tosi rauhaton nuoruus kasvaa ihan tolkkuja aikuisia.

Lisäksi 16-vuotias on rikosoikeudellisesti vastuussa ja siihen on varmasti syynsä.

Mikä tässä maailmassa on sellaista että aina automaattisesti asia on näin?? AINA löytyy niitä poikkeuksia, ihan joka asiasta. Eiköhän se ole ne todistetut todennäköisyysprosentit jotka kertovat enemmän kuin yksittäiset tapaukset. Jos yksi tapaus menee jollain lailla niin siitä ei voi vielä lähteä tekemään sääntöä...

Siinäpä on hyvä aassinsilta siihen kun suomessa tapahtuneet surmaajat ei ole olleet mistään väkivaltaisista perheistä lähtöisin. Sun prosentit nyt valuu jotenkin hukkaan.

[QUOTE="vieras";28020720]Kuri on yhtä kuin sopivasti annosteltua ja hyvin perusteltua väkivaltaa. Kyllä. Lapsi kokee kaikki uudet rajat vähintään henkisenä väkivaltana, mutta perustelun myötä viha ja uhma katoaa ja tilanteesta seuraa oivallus, uuden säännön omaksuminen ja itsetunnon vahvistuminen.

Ehdottomalla kurilla kasvatettu lapsi tuntee pelkästään rakkautta ja kunnioitusta välittäviä ja oikeudenmukaisia vanhempia kohtaan.[/QUOTE]

Ehdoton kuri, mitä se on? Lisäksi sanat perusteltu väkivalta eivät kuulu lastenkasvatukseen. Se on kielletty ihan lakia myöten, koska jotkut vanhemmat eivät tajua sitä että siinä samassa missä nostavat syytteet siitä että jokulyö heitä nakkikioskilla, he tulevat kotiin ja lyövät lastaan joka on myöhästynyt kotiintuloajasta, eivätkä näe mitään hassua siinä.

"Hän kertoi olleensa surullinen, koska oli riidellyt veljensä kanssa. Hän myös kertoi vaikeasta nuoruudestaan, johon kuului alkoholia, lääkkeitä ja huumeita sekä luokallejäämisiä."

Eli kaikkien tälläisten nuorten vanhemmat ovat velvollisia lukitsemaan lapsensa pois? Millaisia keinoja voisit ehdottaa. Näitä kuitenkin on aika surullisen paljon, ja joistain ihmisistä joilla on tosi rauhaton nuoruus kasvaa ihan tolkkuja aikuisia.

Lisäksi 16-vuotias on rikosoikeudellisesti vastuussa ja siihen on varmasti syynsä.

Että tosiaanko tälläisen lapsen vanhemmat eivät voi muuta kuin nostaa kätensä ylös ja sanoa että "ei me mitään sille voida"?? Heillä ei ole velvollisuutta hakea lapselleen tukitoimenpiteitä (vaikka sitten huostaanoton avulla jos ei muuten) niin paljon että toisten ihmisten pahoinpitely loppuu?

Uusimmat

Yhteistyössä