16-vuotias Keravalaisnuori viideksi vuodeksi vankilaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28021001]Jotain vikaahan se on pakko olla jos ainoa kuri on mielestäsi puhe. Oli teko mikä tahansa niin sinä vaan puhut. Sinä et kyllä ole oikeutettu tuohon mielipiteeseesi millään muotoa.[/QUOTE]

Joo, noinhan mä olenkin sanonut jokaisessa kirjoittamassani kommentissa! Upeasti olet osannut lukea. :)

[QUOTE="vieras";28021034]Lue itse omat kommenttis. Tuomitset tukistamisen väkivaltana ja mitä muuta se tarvitsee.[/QUOTE]

Eli muita kurinpitotoimia ei ole kuin tukistaminen (tai muu väkivalta, niin kuin sinä olet sanonut) tai puhe?

Selvä!

Ja hei, ota huomioon että vaikka en hakkaa lapsiani niin mulla ei ole niitä ongelmia kurinpidon kanssa.

Eli muita kurinpitotoimia ei ole kuin tukistaminen (tai muu väkivalta, niin kuin sinä olet sanonut) tai puhe?

Selvä!

Ja hei, ota huomioon että vaikka en hakkaa lapsiani niin mulla ei ole niitä ongelmia kurinpidon kanssa.

No on tietenkin, miksi vedät aina ne ääripäät. Tajuatko että välimuotojakin on? Miksi et ymmäärrä kerrasta sitä vaan jankkaat vaan ääripäitä? Jotain vikaa pääkopassa??!
Ei ole minullakaan mitään ongelmia lasten kanssa, tukkapöllyä on joskus saaneet ja eivät ole rikollisia tai väkivaltaisia. Miten sen selität? Sinun mukaan niiden pitäisi olla äärimmäisen väkivaltaisia.

[QUOTE="vieras";28021058]No on tietenkin, miksi vedät aina ne ääripäät. Tajuatko että välimuotojakin on? Miksi et ymmäärrä kerrasta sitä vaan jankkaat vaan ääripäitä? Jotain vikaa pääkopassa??!
Ei ole minullakaan mitään ongelmia lasten kanssa, tukkapöllyä on joskus saaneet ja eivät ole rikollisia tai väkivaltaisia. Miten sen selität? Sinun mukaan niiden pitäisi olla äärimmäisen väkivaltaisia.[/QUOTE]

Okei, mukavaa päiväjatkoa.

[QUOTE="vieras";28021067]Joko loppui puhuminen ja selitykset? Kerro vielä miten puhumalla parannat ne kriminaalit jotka koko lapsuutensa on lasten kodista käsin tehtailleet rikoksia?[/QUOTE]

En mä lähde tuon tyylisen ihmisen kanssa mielipiteitä vaihtamaan. Jos et muuta osaa kuin haukkua niin lopetan tähän. Ja joo, voidaan sopia että selitykset loppui kun kerran sulle on niin tärkeää että voitat, vaikka sitten kyseenalaisin keinoin ja ilman faktoja. :)

En mä lähde tuon tyylisen ihmisen kanssa mielipiteitä vaihtamaan. Jos et muuta osaa kuin haukkua niin lopetan tähän. Ja joo, voidaan sopia että selitykset loppui kun kerran sulle on niin tärkeää että voitat, vaikka sitten kyseenalaisin keinoin ja ilman faktoja. :)

Et tietenkään kun sinulla ei ole mitään todisteita omista väitteistäsi. Olet vaan puskista huutelija. Saska Saarikallion tyyppinen mölisijä, mitään asiaa ei tule kunhan vaan jotain mölisee. Faktoja löytyy omasta elämästä enemmän kuin osaat kuvitella.

[QUOTE="vieras";28021095]Et tietenkään kun sinulla ei ole mitään todisteita omista väitteistäsi. Olet vaan puskista huutelija. Saska Saarikallion tyyppinen mölisijä, mitään asiaa ei tule kunhan vaan jotain mölisee. Faktoja löytyy omasta elämästä enemmän kuin osaat kuvitella.[/QUOTE]

Ahaa, sä olet tää huutelija! No ei ihme että oli niin sekopäistä juttua. :D

Joo, jatka vaan ihan rauhassa.

Ahaa, sä olet tää huutelija! No ei ihme että oli niin sekopäistä juttua. :D

Joo, jatka vaan ihan rauhassa.

En mä mikään huutelija ole. Kerro nyt kun kysytään, älä lopeta kun aloitit. Taidat muuten itse olla huutelija, aloitat jotain kertomaan ja sitten kun argumentit loppuu niin tulee ne perus jutut, "olet huutelija, ei sinun kanssa voi keskustella, olet väärässä jne." :)

[QUOTE="vieras";28021034]Lue itse omat kommenttis. Tuomitset tukistamisen väkivaltana ja mitä muuta se tarvitsee.[/QUOTE]

Tukistaminen on väkivaltaa ja kaiken lisäksi rikos. En ymmärrä miten lapsi voisi sisäistää säännöt, jos teon seuraamus on, että satutetaan? Eikö parempi olisi aina johdonmukaisesti selittää miksi ei saa tehdä jotakin? Lapsen ymmärrys ja älykkyys kasvaa kun sille puhutaan asioista. Eikä vaan nopeasti ratkaista tilanne "nippaamalla".

Väkivalta voi pahimmassa tapauksessa hidastaa lapsen kehitystä ja vähentää hänen loppuelämän mahdollisuuksia. Ja nyt en yhtään liioittele, nippaaminen, tukistaminen, läimäisy, kaikki tuo on juuri sitä väkivaltaa. Vaikka itsellenne koitattekin selittää, ettei se sitä olisi. Miksi lapsia, pieniä heikompia, saa satuttaa, mutta aikuisia ei?

[QUOTE="vieras";28021067]Joko loppui puhuminen ja selitykset? Kerro vielä miten puhumalla parannat ne kriminaalit jotka koko lapsuutensa on lasten kodista käsin tehtailleet rikoksia?[/QUOTE]

Ei ainakaan nippailemalla, tukistamalla, läimäisemällä, piiskalla. Hyvällä saa aikaan hyvää, pahalla pelkästään pahaa. Lapsirikollisen historia on varmaan täynnä huonoa kohtelua, siksi ovat vinoon kasvaneet. Miten sinun mielestä heidät parannetaan?

[QUOTE="vieras";28021246]Tukistaminen on väkivaltaa ja kaiken lisäksi rikos. En ymmärrä miten lapsi voisi sisäistää säännöt, jos teon seuraamus on, että satutetaan? Eikö parempi olisi aina johdonmukaisesti selittää miksi ei saa tehdä jotakin? Lapsen ymmärrys ja älykkyys kasvaa kun sille puhutaan asioista. Eikä vaan nopeasti ratkaista tilanne "nippaamalla".

Väkivalta voi pahimmassa tapauksessa hidastaa lapsen kehitystä ja vähentää hänen loppuelämän mahdollisuuksia. Ja nyt en yhtään liioittele, nippaaminen, tukistaminen, läimäisy, kaikki tuo on juuri sitä väkivaltaa. Vaikka itsellenne koitattekin selittää, ettei se sitä olisi. Miksi lapsia, pieniä heikompia, saa satuttaa, mutta aikuisia ei?[/QUOTE]

Joo, se nyt taas unohtui että ei kaikista virheistä lapsia tarvi tukistaa. Siis ei aina tukisteta lapsia, ei kun lapsi kaataa maitoa lattialle. Siis ei tukisteta silloin kun lapsi kaataa maitoa lattialle. Vielä kerran, ei tukisteta kun lapsella kaatuu maitoa lattialle. Jos teko edellyttää sitä että se on pahempi ja tahallinen kuin vahingossa maidon lkaatuminen lattialle niin tukistus on aiheellinen. Huomaatko nyt tuon eron. Otetaan vielä kerran, kun lapsella kaatuu matioa lattialle ei ole syytä tukistaa. Kielletään poliiseilta saman tien alistaminen ja vartijoilta nippuun laittaminen, eikö se olisi sitten ihan kohtuullinen pyyntö.

[QUOTE="vieras";28021275]Ei ainakaan nippailemalla, tukistamalla, läimäisemällä, piiskalla. Hyvällä saa aikaan hyvää, pahalla pelkästään pahaa. Lapsirikollisen historia on varmaan täynnä huonoa kohtelua, siksi ovat vinoon kasvaneet. Miten sinun mielestä heidät parannetaan?[/QUOTE]

Lasten kodithan on täynnä näitä vapaan kasvatuksen tuloksia.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28020254:
Oho, joku ihan uusi ja aikaisemmista poikkeava tutkimus! mistä löysit?

Elämänkokemuksella sanon minäkin tämän vastauksen että ei hyssyttelemällä tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Itse kuulun siihen sukupolveen joka on saanut perinteisen kotikasvatuksen tukkapöllyn ja koivuherran kera ja eipä ole rikollista taustaa minulla tai sisaruksillanikaan, kuten ei meidän ystäväpiireissäkään.
Vaan nyt ihmetellään kun nykylapset ja nuoret tekee mitä sattuu, niin nämä nykynuoret on nyt se ensimmäinen skupolvi mikä alkaa olemaan kun ei enään edes luunappia saanut lapselle antaa ja lapsia valistettiinkin siihen että heti jos aikuinen vähän kurittaa voit tehdä ilmoituksen ja nostaa syytteen vanhempiasi vastaan jne.

Itse en kasvata väkivallalla, mutta sen vaan sanon jos minun muksu pöllisi kokeilumielessä vaikka karkkia kaupasta niin tukkapölly ja saarna olisi ihan varma. Vaan eihän niin saa tehdä, lasta pitää paijata päähän ja lässyttää kuinka näin ei saa tehdä ja kun lapsi tekee sen toisen kolmannen kerran jatketaan vaan sitä lässyttämistä ettei vaan tule traumoja.

[QUOTE="harmaa";28021335]Elämänkokemuksella sanon minäkin tämän vastauksen että ei hyssyttelemällä tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Itse kuulun siihen sukupolveen joka on saanut perinteisen kotikasvatuksen tukkapöllyn ja koivuherran kera ja eipä ole rikollista taustaa minulla tai sisaruksillanikaan, kuten ei meidän ystäväpiireissäkään.
Vaan nyt ihmetellään kun nykylapset ja nuoret tekee mitä sattuu, niin nämä nykynuoret on nyt se ensimmäinen skupolvi mikä alkaa olemaan kun ei enään edes luunappia saanut lapselle antaa ja lapsia valistettiinkin siihen että heti jos aikuinen vähän kurittaa voit tehdä ilmoituksen ja nostaa syytteen vanhempiasi vastaan jne.

Itse en kasvata väkivallalla, mutta sen vaan sanon jos minun muksu pöllisi kokeilumielessä vaikka karkkia kaupasta niin tukkapölly ja saarna olisi ihan varma. Vaan eihän niin saa tehdä, lasta pitää paijata päähän ja lässyttää kuinka näin ei saa tehdä ja kun lapsi tekee sen toisen kolmannen kerran jatketaan vaan sitä lässyttämistä ettei vaan tule traumoja.[/QUOTE]

Et kasvata väkivallalla jos lapsi tottelee, mutta jos ei niin kasvattaisit. On muitakin keinoja kuin pään silittely ja tukkapöllö. Tukkapöllö on helppo sinulle, mutta ei erityisen tehokas.

Et kasvata väkivallalla jos lapsi tottelee, mutta jos ei niin kasvattaisit. On muitakin keinoja kuin pään silittely ja tukkapöllö. Tukkapöllö on helppo sinulle, mutta ei erityisen tehokas.

Kyllä olen huomannut että se yksi kerta riittää kun tukistaa oikein kunnolla ja jättää kotiarestiin viikoksi. Loppuu se hölmöily, huonossa valossa on ne joita ei kotona rangaista muutenkuin viikko rahan pienentämiselä ja keskustelulla kotona. Ihan kokemuksesta puhun.

[QUOTE="vieras";28021294]Joo, se nyt taas unohtui että ei kaikista virheistä lapsia tarvi tukistaa. Siis ei aina tukisteta lapsia, ei kun lapsi kaataa maitoa lattialle. Siis ei tukisteta silloin kun lapsi kaataa maitoa lattialle. Vielä kerran, ei tukisteta kun lapsella kaatuu maitoa lattialle. Jos teko edellyttää sitä että se on pahempi ja tahallinen kuin vahingossa maidon lkaatuminen lattialle niin tukistus on aiheellinen. Huomaatko nyt tuon eron. Otetaan vielä kerran, kun lapsella kaatuu matioa lattialle ei ole syytä tukistaa. Kielletään poliiseilta saman tien alistaminen ja vartijoilta nippuun laittaminen, eikö se olisi sitten ihan kohtuullinen pyyntö.[/QUOTE]

Sulla tais jäädä levy päälle. Kerroppas nyt sitten missä tilanteessa sinun mielestäsi saa tukistaa? Ihan konkreettinen esimerkki.

Te, jotka hyväksytte tukkapöllyt ja läpsimisen, olette aivopestyjä ihmisiä.
Henkinen kehityksenne on jäänyt kesken.
No, onneksi lapsistanne tulee kunnon kansalaisia.

[QUOTE="vieras";28021401]Sulla tais jäädä levy päälle. Kerroppas nyt sitten missä tilanteessa sinun mielestäsi saa tukistaa? Ihan konkreettinen esimerkki.[/QUOTE]

Lapsi naarmutti autoa, useasti vaikka kielsin.

[QUOTE="vieras";28021302]Lasten kodithan on täynnä näitä vapaan kasvatuksen tuloksia.[/QUOTE]

Ei, vaan välinpitämättömyyden, rakkaudettomuuden ja väkivallan tuloksia.

Ei väkivaltaisen kurinpidon vastakohta ole vapaa kasvatus vaan väkivallaton kurinpito.

[QUOTE="Tiksu";28021437]Te, jotka hyväksytte tukkapöllyt ja läpsimisen, olette aivopestyjä ihmisiä.
Henkinen kehityksenne on jäänyt kesken.
No, onneksi lapsistanne tulee kunnon kansalaisia.[/QUOTE]

Onneksi. Toista se on nyky ajan viiskymppiset jotka on saaneet selkäänsä vähästäkin. Kaikki kulkee psykiatrilla jaon elämänsä menettäneitä.

[QUOTE="vieras";28021438]Lapsi naarmutti autoa, useasti vaikka kielsin.[/QUOTE]

Tuossa tilanteessa poliisi alkaisi mätkimään syyllistä? Ettei vaan olisi uhmaa kun rangaistaan väkivallalla. Lapsi tulisi kasvattaa vastuulliseksi ja mitä vastuullisen tulisi tuossa tehdä?

Kuumimmat

Yhteistyössä