Pelottaa, että mies saa kuulla menneisyydestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulililja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tulililja

Uusi jäsen
12.02.2013
1
0
1
Opiskelijana mulla oli hyvin tiukkaa rahallisesti, en kuitenkaan halunnut ottaa lainaa ja vanhemmiltani en tukea saanut. Töissä kyllä kävin, mutta niillä palkoilla ei kyllä mitenkään leveästi tarvinnut elää.
Päädyin usein baarista jonkun miehen matkaan, puuhien jälkeen varastin miesten lompakosta usein rahaa. Kerran eräs mies kysyi otanko häneltä suihin rahaa vastaan ja minä otin. Siitä koko ajatus oikeastaan lähti. Mulla oli pari-kolme ''vakioasiakasta'', joita näin säännöllisesti tiettyä raha summaa vastaan. Jatkoin toimintaani lähemmäs viisi vuotta, lopetin sen kuitenkin tavattuani mieheni.

Olemme seurustelleet vasta vähän aikaa, mutta pelottaa mitä hän ajattelee jos hän saa tietää menneisyydestäni.

Tuo on aika varmasti miehelle kova pala, mutta onko tämä ns.yleisessä tiedossa eli tietääkö tästä muut kuin sinä ja nämä miehet eli voisiko miehesi kuulla tästä joltain.

Menneisyys meillä jokaisella on, myöskin miehelläsi ja se mitä on ennen suhdetta tehnyt ei kuulu tälle uudelle kumppanille, paitsi jos tämä entinen elämä on ollut rikollisuutta, johon on liittynyt toisen ihmisen vahingoittamista.

Mutta jos on aiheellinen pelko, että miehesi kuulee tästä jutusta niin kannattaisi kertoa itse, voi olla, että mies pystyy tämän hyväksymään paremmin kun kuulee sen sinulta, kuin joltain tutulta.
Mutta jos miehesi ei voi tätä saada mistään selville, niin älä puhu siitä mitään

Mä kertoisin, tulee vähemmän vahinkoa nyt kun sitten kun joku kaveri kertoo et "ai sä seurustelet sen Liisan kanssa, sehän oli ennen yleinen nainen ...". Anteeksi ruma sana, mutta näinhän se juttu saattaisi mennä. Maailma on pieni ja ellet itse kerro saat aina olla pienessä pelossa että asia tulee julki.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Jos kumppanini olisi toiminut seksityöläisenä vaikka ennen suhteemme alkua, haluaisin tietää siitä. Ei siksi, että jättäisin häntä tai edes tuomitsisin häntä sen takia, vaan ihan sen takia, että sellainen luottamus ja avoimuus suhteessa on tärkeää. Uskon, että mies, jolla on sydän paikoillaan ja aivot päässä, arvostaa enemmän rehellisyyttä kuin nykynäkökulmasta ajatellen arkaaisia "siveyskäsityksiä".

P.S.Kun luen tuota tekstiäsi, ihmettelen sitä, että pidät seksityötä jotenkin leimaavana, mutta varastelusta et usko saavasi "tuomiota".

Jos kumppanini olisi toiminut seksityöläisenä vaikka ennen suhteemme alkua, haluaisin tietää siitä. Ei siksi, että jättäisin häntä tai edes tuomitsisin häntä sen takia, vaan ihan sen takia, että sellainen luottamus ja avoimuus suhteessa on tärkeää. Uskon, että mies, jolla on sydän paikoillaan ja aivot päässä, arvostaa enemmän rehellisyyttä kuin nykynäkökulmasta ajatellen arkaaisia "siveyskäsityksiä".

P.S.Kun luen tuota tekstiäsi, ihmettelen sitä, että pidät seksityötä jotenkin leimaavana, mutta varastelusta et usko saavasi "tuomiota".

Minusta tuo ei ole valehtelua. Jos mies kysyisi ja sitten kieltäisi, se olisi valehtelua.

Silloin kun tapasin mieheni minulla oli muutama kumppani, rahaa en ottanut vaan pidin hauskaa "sinkkuna" samojen kanssa. Onko tuossa nyt paljonkaan eroa?

Mä en paljonkaan tiedä mieheni historiaa, ei oikeastaan ole mun juttuni. Jos ilmenisi, että mies olisi vehdannut rahasta parin naisen kanssa, niin sama se minulle.

[QUOTE="vieras";28039868]Minusta tuo ei ole valehtelua. Jos mies kysyisi ja sitten kieltäisi, se olisi valehtelua.[/QUOTE]

Kertomatta jättäminen on yhtä kuin valehtelu koska tarkoitus on pitää puolisoa pimennossa ja antaa valheellisen kuvan todellisuudesta.

[QUOTE="vieras";28039947]Kertomatta jättäminen on yhtä kuin valehtelu koska tarkoitus on pitää puolisoa pimennossa ja antaa valheellisen kuvan todellisuudesta.[/QUOTE]

Todellisuudesta. Eihän ap sitä enää tee?
Se on apn historiaa ja kertominen ihan hänen päätettävissään oleva asia. Jokaisella on jotain, ja veikkaan että suurin osa historiasta jätetään kertomatta. Ketään ei kuitenkaan ole satutettu tai pakotettu.

Kyllä on päänsilittelyä kerrakseen... Entä jos tilanne olisi toisinpäin?

Itse en haluaisi olla ihmisen kanssa joka on myynyt ruumistaan rahasta. E ikä kyseessä ole siveys vaan minua ällöttäisi olla sellaisen ihmisen kanssa. Kertoo jotakin itsenä arvostksesta jos lutkuttaa kullia parista eurosta.

Kyllä on päänsilittelyä kerrakseen... Entä jos tilanne olisi toisinpäin?

Itse en haluaisi olla ihmisen kanssa joka on myynyt ruumistaan rahasta. E ikä kyseessä ole siveys vaan minua ällöttäisi olla sellaisen ihmisen kanssa. Kertoo jotakin itsenä arvostksesta jos lutkuttaa kullia parista eurosta.

Ap kertoi että hänellä oli pari kolme vakkaria. Siis ei satoja. Minusta tää on se seikka miksi ap voisi halutessaan olla kertomatta.
Jotenkin tuo pari-kolme ei kuulosta kovin raskauttavalta.
Toisinpäin ihan sama.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28040159:
Kyllä miehelläsi on oikeus tietää minkälaisen naisen kanssa on.
Tekopyhää paskaa ettei oma menneisyys kuulu puolisolle.

No mun miehen menneisyys ei kuulu mulle. Kertokoot mitä haluaa tai olkoot kertomatta. Jos ketään ei ole vahingoitettu.

[QUOTE="vieras";28040038]Todellisuudesta. Eihän ap sitä enää tee?
Se on apn historiaa ja kertominen ihan hänen päätettävissään oleva asia. Jokaisella on jotain, ja veikkaan että suurin osa historiasta jätetään kertomatta.[/QUOTE]

On valehtelua kun tarkoituksella jättää asioita kertomatta esim. koska ne saattaisi muttaa toisen käsitystä siitä millainen ihminen todellisuudessa on.

Tässä tapauksessa nainen antaa valheellisen kuvan itsestään kun antaa miehen elää siinä käsityksessä että hän ei ole entinen huora (todennäköinen oletus).

Implisiittisen valheen seurauksia ovat mm. kiinnijäämispelko sekä miehen negatiivinen reaktio mikäli totuus paljastuu.

[QUOTE="vieras";28040298]On valehtelua kun tarkoituksella jättää asioita kertomatta esim. koska ne saattaisi muttaa toisen käsitystä siitä millainen ihminen todellisuudessa on.

Tässä tapauksessa nainen antaa valheellisen kuvan itsestään kun antaa miehen elää siinä käsityksessä että hän ei ole entinen huora (todennäköinen oletus).

Implisiittisen valheen seurauksia ovat mm. kiinnijäämispelko sekä miehen negatiivinen reaktio mikäli totuus paljastuu.[/QUOTE]

Mä en näe että ap on huora. Sä näet. Minusta sä et ole oikeutettu haukkumaan ketään huoraksi.
Mä näen että toiminta on ollut niin pientä, että kyse on jostain harhautumisesta josta on tullut tapa noiden muutaman kanssa. Ja anteeksiannettavaa itselleen, siinä ei muiden anteeksiantoa tarvita.

Saattaa olla, että mieheni käsitys minusta muuttuisi jonkin verran, jos hän saisi tietää minun harrastaneen ryhmäseksiä luokkakavereideni kanssa ja naineeni yli sataa ihmistä. Mene ja tiedä, asiat eivät kuitenkaan hänelle kuulu eikä hän ole koskaan kysynyt esim. seksikumppaneideni määrää. Vaikuttaa siltä, ettei asia kiinnosta. Miksi siis kertoisin? En kerro salaisimmista seksifantasioistani, joissa nussin omaa veljeäni, koska asia on hyvin yksityinen kuten ihmisen seksuaalisuus on tavallaan aina.

Kertomatta jättäminen ei ole valehtelua, tai meistä joka ainoa valehtelee parisuhteessaan enemmän tai vähemmän.

[QUOTE="vieras";28040311]Mä en näe että ap on huora. Sä näet. Minusta sä et ole oikeutettu haukkumaan ketään huoraksi.
Mä näen että toiminta on ollut niin pientä, että kyse on jostain harhautumisesta josta on tullut tapa noiden muutaman kanssa. Ja anteeksiannettavaa itselleen, siinä ei muiden anteeksiantoa tarvita.[/QUOTE]

Emme tiedä mitä apn mies ajattelee seksin myymisestä. Tiedämme vain että ap antaa miehensä elää siinä uskossa että ap ei ole myynyt seksiä ja pelkää että totuus paljastuu.

Miehen mielestä vaimon taipumus salata asioita menneisyydestään saattaa olla ikävämpi yllätys kuin se että vaimo on joskus ottanut rahaa seksistä. Huoraaminen on menneisyydessä, salailu (eli valahtelu) nykyhetkeä.

[QUOTE="vieras";28040351]Emme tiedä mitä apn mies ajattelee seksin myymisestä. Tiedämme vain että ap antaa miehensä elää siinä uskossa että ap ei ole myynyt seksiä ja pelkää että totuus paljastuu.

Miehen mielestä vaimon taipumus salata asioita menneisyydestään saattaa olla ikävämpi yllätys kuin se että vaimo on joskus ottanut rahaa seksistä. Huoraaminen on menneisyydessä, salailu (eli valahtelu) nykyhetkeä.[/QUOTE]

Mutta mikä ikävä yllätys se on kenellekkään että ihminen ei kerro kaikkea menneisyydestään? Oletus enemmänkin kai on, että kaikkea ei kerrota, eikä kaikkea ole soveliasta alkaa tenttaamaan.
Tai jos itsellä on hirvittävän tiukat kriteerit, niin sitten vaan siveyslistaa "pöytään", toinen vastaa tai ei.
Jokainen aikuinen ihminen jolla on elämää takana, varmaan käsittää sen että näin voi olla että mitään valoitusta toisen historiasta ei tule. Ei me olla tilivelvollisia kaikista tekemisistämme toisille.

[QUOTE="sarkkis";28040390]Mies voisi olla iloinen jos aloittaisit nuo bisnekset uudelleen. Näin voisit esim. auttaa miehen harrastua- ja automenoissa ja huorissakäyntimenoissa.[/QUOTE]

Lievää patoutumaa kenties?

Yhteistyössä