Mitä vikaa pilttiruoassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maiju"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysymystä ei esitetty minulle, mutta oma lapseni on kasvanut erinomaisesti ilman mangososetta. Muistaakseni joskus katsoin tuoteselosteen ja totesin, että aika kallista suurustettua vettä.

Omasta puolestani voin sanoa, että kotiruokaan on ollut tosi helppoa siirtyä, kun lapsi on tottunut pienestä saakka karkeisiin soseisiin ja mausteisiin. Ne lihapiltit ovat mielestäni tosi kamalia, mutta jokaisella on toki oma makunsa.

no eipä meilläkään ongelmaa ollut kotiruokaan siirtymisessä vaikka saivatkin ruokansa purkista 1v asti.On niissäkin eri karkeuseroja niissä soseissa,osassa on ihan kunnon perunan ja lihanpaloja.

Ei kai siinä mitään oikeaa vikaa edes ole. Mutta tuskinpa lapsesta tulee kovin innokasta maistamaan uusia pöperöitä jos jokaikinen ateria on ollut vaikkapa koko ensimmäisen vuoden prikulleen samaan tapaan maustettua. Kotiruoassa on enemmän vaihtelua.

Minä en osaisi tehdä edes niin montaa ruokaa itse, mitä pilteissä on vaihtoehtoja. On myös eksoottisempiakin juttuja. Isompien lasten soseet on jo karkeampia ja ei ne 1-vuotiaiden soseet oikeastaan ole edes soseita :D Todella paljon pilteillä saa vaihtelua ruokaan, paljon enemmän kuin jos ite olisin tehnyt.

[QUOTE="julia";28059174]kerroppa mulle miten teet esim mangososeen vauvalle itse?[/QUOTE]

Ööö, pilko tuore mango ja soseuta? Tilkka esin omppu-, appelsiini-, tai ananastuoremehua nesteeksi/"sokeriksi"

Meillä ei tosiaan ole ikinä ollut nirsoilun suhteen mitään ongelmaa. Purkkiruokiakin on monia eri makuja, joten ei ne kaikki samalta maistu. Ja poika on syönyt hyvällä ruokahalulla myös ihan oikeitakin soseita sekä puuroa ym. Eli ei ainakaan meillä purkkiruokien syömisellä ole ollut mitään vaikutusta siihen, että muut ruoat ei maistuisi.

Yhteistyössä