Onko 104 tässä tapauksessa oikea koko? (Reimatecin haalari)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hituvirta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hituvirta

Vieras
Eli haalari tulee ensi syksyksi pojalle, joka täyttää elokuussa 3v.

Joulukuussa hän oli 94 cm ja oletan että elokuussa hän olisi n. 98 cm (ehkä jopa 100 cm, mutta tuskin sitä pitempi).

Reimatecin haalarit ovat reilun kokoisia, mutta ko. haalaria on tarkoitus käyttää myös keväällä 2014 eli ajattelin että 104 olisi oikea koko, joka menisi kaksi kautta. 98 on varmasti ihan ok syksyllä, mutta se varmaan on jo keväällä liian pieni?

Jos poika on elokuussa 98 cm niin onko se 104-kokoinen Reimatec silloin aivan liian suuri?

[QUOTE="vieras";28062716]Veikkaan, että on. Ne ovat aina menneet hyvin siihen saakka, että on seuraavan pituuden pituinen.[/QUOTE]

Eli siis että se 104 on ihan liian iso ensi syksynä?

Ennenkuin kukaan ehtii kysyä, niin voisin kyllä muuten odottaa haalarin ostamisen kanssa kesäaleen, mutta pelkään että haluaamani haalaria ei sitten enää saa.

Mun pojalla on nyt 104 Reimatec. Oli vuosi sitten neuvolassa n. 100cm, nyt lähemmäs 110cm, täyttää 4v. Veikkaanpa minäkin että 104 saattaa olla sun pojalle iso.

Iso syksyllä. 104 menee 104-110cm pituiselle.

Ok. Eli 98 olisi sittenkin se oikea koko (ja alle mahtuu tarvittaessa fleecehaalari?)

Siinä tapauksessa minulla onkin enemmän valinnanvaraa ;)

(Pojalla oli vauvana Reimatecin 80 cm haalari, jota pidettiin n. 84 cm pituuteen asti. En muista kuinka pieni/iso se haalari siinä vaiheessa pojalle oli, mutta käyttö loppui koska siirryttiin talvihaalariin)

tota mä ottasin isomman. Poikani täyttää keväällä kolme ja on 102 cm kun mittasin vim. Ja 2v tarastuksessa oli 92 cm....joten jos haluat että mahtuu keväällä niin isompi joo. En itse uskalla ostaa vaikka halvalla saiskin kun lapsidta ei tiedä millon tulee isoja kasvupyrähdyksiä. Meillä nut käytössä noin 110+ koko. Olen pihi joten ostan aina numeroa tai kahta isommat. Nyt on 116 toppahousut ostettu, ne voi muutta henkselihousuista normi toppiksiksi. Tosi pitää sanoa että esikoiseni on jykevää tekoa, hartiaa ja lihasta löytyy. Tulee veljeeni. Juniori on pillikinttu, kämmenet ja hartiat kookkaat :-) eli millanen roppa on, mut väljyys ei ole pahaksi.

[QUOTE="vieras";28062764]Mun pojalla on nyt 104 Reimatec. Oli vuosi sitten neuvolassa n. 100cm, nyt lähemmäs 110cm, täyttää 4v. Veikkaanpa minäkin että 104 saattaa olla sun pojalle iso.[/QUOTE]

Ok. Kiitos tiedosta!

[QUOTE="viekku";28062777]tota mä ottasin isomman. Poikani täyttää keväällä kolme ja on 102 cm kun mittasin vim. Ja 2v tarastuksessa oli 92 cm....joten jos haluat että mahtuu keväällä niin isompi joo. En itse uskalla ostaa vaikka halvalla saiskin kun lapsidta ei tiedä millon tulee isoja kasvupyrähdyksiä. Meillä nut käytössä noin 110+ koko. Olen pihi joten ostan aina numeroa tai kahta isommat. Nyt on 116 toppahousut ostettu, ne voi muutta henkselihousuista normi toppiksiksi. Tosi pitää sanoa että esikoiseni on jykevää tekoa, hartiaa ja lihasta löytyy. Tulee veljeeni. Juniori on pillikinttu, kämmenet ja hartiat kookkaat :-) eli millanen roppa on, mut väljyys ei ole pahaksi.[/QUOTE]

ainahan voi ostaa vaikka 116 senttiset:D. Mun ISOLLA4v pojalla on 116 toppahousut. Lapsi 115cm ja 22kg.

Osaako joku sanoa, onko Reiman haalareissa sama mitoitus kuin 2-osaisissa puvuissa?

Muistin juuri että mulla on pojalle jemmassa Reimatecin 2-osainen puku 98 cm ja sitä sovittamalla saan osviittaa ensi syksyn vaatekoosta MIKÄLI haalareissa on sama mitoitus kuin 2-osaisissa puvuissa.

Minä ostin Reimatecin 98 cm vuosi sitten tytölle, jolla silloin mittaa noin 92 cm. Nyt pituutta metri ja vielä menee ihan hyvin talven loppuun asti. Samoin käytettynä (ohkaisempana siis) takki-henkselihousu-yhdistelmä on vielä vallan sopiva. Tyttöni on sirorakenteinen eikä toistaiseksi ole mitään tavattomia kasvupyrähdyksiä kehittänyt.

Hituvirralle tulikin jo vastaus (tietämättäni tosin kun kirjoittelin ajan kanssa...) että saman kokoisia ovat ainakin nämä minulla olevat haalari & takki/housut -yhdistelmä.

[QUOTE="vieras";28062904]Hituvirralle tulikin jo vastaus (tietämättäni tosin kun kirjoittelin ajan kanssa...) että saman kokoisia ovat ainakin nämä minulla olevat haalari & takki/housut -yhdistelmä.[/QUOTE]

Ok, hyvä tietää. Sovittelen sitä 2-osaista pukua lapselle ja sittenpä näen kuinka reilu se 98 cm on nyt ja myöhemmin keväällä/kesällä.

Välikausivaatteiden sesonkimyyntiaika taitaa olla maaliskuussa (?), onkohan mitään alennusmyyntejä tulossa ennen juhannuksen jälkeistä alennusmyyntiä?

meijän tyttö täytti syyskuussa 3v. Neuvolassa tuolloin pituutta hieman vajaa metri. Tytöllä oli viime talvena reimatecin haalari kokoa 98 ja tänä talvena reimatec 104. Molemmat sopii, mutta isompi on aktiivisemmassa käytössä. Oisko tytöllä sitten pitkä selkä..mene ja tiedä. Hyvin hoikka on. En tykkää jos haalari on yhtään liian kittana tai edes just sopiva, hieman reilu saa olla jotta on kunnolla tilaa välikerroksille ja helppo liikkua. Liian isokaan ei ole hyvä kuitenkaan.

Yhteistyössä