Miten pääsee veloista eroon? NÄIN SE ONNISTUU!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huojentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huojentunut

Vieras
Olen ollut pitkään heikossa taloudellisessa hapessa, kaikki mikä on tullut on mennytkin. Olen sortunut typeriin kulutusluottoihin ja luottokortteihin, joita on tullut lompsittua yhteensä 17 000 euroa. Lisäksi tietysti asuntolaina, joka on omalta osaltani noin 130 000.

Olen pähkäillyt ja menettänyt yöuneni. Vaikka lisälainaa en ole ottanut pitkään aikaan, on noissakin ollut kestämistä. Tänään kuitenkin päätin, että teen excelillä järkevän suunnitelman ja pääsen noista helvetin veroistani eroon.

Tekniikkana seuraava:

- Listaa kaikki lainat pienimmästä suurimpaan. Huomio myös mikä on kallein velka ja missä korot ym. ovat pienimmät.
- Maksa edullisimmista ja suurimmista veloista aluksi vain pienintä mahdollista kuukausisummaa ja vähennä niiden kustannuksella niitä pieniä/ kalliita velkoja. Käytä maalaisjärkeä siinä, mikä kannattaa maksaa ensin – esim. Klarnan kuukausimaksu on pieni, mutta Ellos-tilin ihan järkyttävän suuri.
- Aina kun saat yhden pienen lainan maksettua pois siirrä vastaava summa suuremman lainan maksuun siten, että saat lopulta kaikki lainat veks.
- Muista myös siirtää pahan päivän varalle aina edes vähän rahaa (ja kun velat helpottavat hieman enemmän). Sitten et joudu heti kuseen, jos vaikka pesukone menee rikki tmvs. Eli et joudu ottamaan lisää lainaa.

Itselläni tilanne on nyt se, että olen tuon 17 000 velkaa eri paikkoihin ja laskin, että vuoden aikana saan nollattua kaikki ja saan vielä säästöön about 2 000. Minulla jää palkasta käteen 1900 euroa kuussa ja asumislainaan noin 700 euroa. Joka kuukausi ruoka ym. kuluihin jää 500 euroa, mikä minulla riittääkin hyvin.

[QUOTE="vieras";28113166]Toimii jos on mahdollisuus vielä neuvotella laskujapienemmiksi, ei siinä tapauksessa enää voi kun niitä laskuja on kertynyt pari-kolme kuukautta.[/QUOTE]

En ole edes neuvotellut niitä maksuja pienemmiksi – okei yhden kerran joudun siirtämään Kelan takaisinmaksua, mutta muuten koko vuosi sujuu niin kuin pitääkin. Sinäkin saat taatusti asiat kondikseen, kun vähän setvit ja istut alas ja lasket, miten ne kannattaisi maksaa.

Jos tuntuu ahdistavalta niin ota yhteyttä vaikka velkaneuvontaan. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JÄTÄ NIITÄ MAKSAMATTA, koska se on ehdottomasti pahin virhe minkä voit tehdä!

Katso jo heti palkkapäivänä (tai mielellään nyt heti) minkä verran sulla on menossa laskuihin ja paljonko jäis rahaa käteen. Jos ei jää mitään, niin ota lisätöitä tai myy omaisuuttas tmvs. niin, että saat enemmän rahaa hetkellisesti.

Tsemppiä! Ihan varmasti pääset pois sieltä ahdingosta.

En ole edes neuvotellut niitä maksuja pienemmiksi – okei yhden kerran joudun siirtämään Kelan takaisinmaksua, mutta muuten koko vuosi sujuu niin kuin pitääkin. Sinäkin saat taatusti asiat kondikseen, kun vähän setvit ja istut alas ja lasket, miten ne kannattaisi maksaa.

Jos tuntuu ahdistavalta niin ota yhteyttä vaikka velkaneuvontaan. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ JÄTÄ NIITÄ MAKSAMATTA, koska se on ehdottomasti pahin virhe minkä voit tehdä!

Katso jo heti palkkapäivänä (tai mielellään nyt heti) minkä verran sulla on menossa laskuihin ja paljonko jäis rahaa käteen. Jos ei jää mitään, niin ota lisätöitä tai myy omaisuuttas tmvs. niin, että saat enemmän rahaa hetkellisesti.

No kiitos tsempistä-

No kiitos tsempistä. Itsellä ei ole velkoja nyt erääntyneinä mihinkään, joskus oli ja ei ole enään. :)

Yhteistyössä