Pikkuisen harmittaa, mutta eihän se kaverin vika ole =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos työn piti olla valmis huomenna ja sun oma osuutesikaan ei ole täysin valmis, niin..... hmmm... todellista paneutumista koko projektiin juu.
Ehkä ihan hyvä, että ette esitä työtänne vielä muille.

Jos työn piti olla valmis huomenna ja sun oma osuutesikaan ei ole täysin valmis, niin..... hmmm... todellista paneutumista koko projektiin juu.
Ehkä ihan hyvä, että ette esitä työtänne vielä muille.

no se olis olut valmis, jos kaveri ei olisi eilen aamulla alittanut viestiä että on sairaslomalla. mulla on niin vähästä kinni että on valmis iahn vaikka parissa tunnisa. Nyt sen tekemisellä ei oel kire koska kaverikaan ei omaa osuutaan voi vielä tehdä. Me saamme sen tehdä myöhemmin, mutta ei se sitä tarkoita ettei mu osus olisi olut valmis.

Miten se mittaa yksilön osaamista ja oppimista jos tehdään pareina / ryhminä?
Mä en irvistele vaan kysyn.
Jos toinen on 1-2 arvosanan oppilas ja toinen 5 oppilas. Sitten ovat pari, niin saavat ehkä arvosanaksi 3 tai sitten parempi oppilas tekee oman osuuden lisäksi toisenkin osuuteen korjauksia ja lisäyksiä, jolloin toinen saa "lahjaksi" arvosanan.
Tuo ryhmätyö helpottaa vaan tarkastajan hommaa.
En sitä väheksy, mutta minusta se on outoa. Tiedän että täälläkin mm sosiaali- ja terveysala tekee paritöitä aina. Onneksi me ei.

Miks sä kysyt multa tuota etkä kouluttajilta? Kyllä mä tajuan mitä sä tarkootat, mutta enhän mä tuolle mitää voi. Epäreilua tuo on jos laitetaan pariksi laitetaan huono ja hyvä oppilas koska huono oppilas hyötyy toisen osaamisesta ja hyvä oppilas kärsii toisen takia.

Mä itte halusin tehdä työn yksin kahdesta syystä. Mä asun 80km:n pääs toisista joten se vaikeuttaa asioota. Lisäksi osa porukasta sellaasia joiden tekemiseen ei voi niin luottaa ja sais miettiä pitääkö aikataulut.

Silloon ku mä tein cateringalan opinnäytteen toiminnallista osuutta niin arvostelutilaisuudes sanottiin siitä ku en antanu erään suoraan sanottuna tunarin tehdä liian vastuullisia hommia. Ku en uskaltanu kuulemma ottaa riskiä. No joo en todellakaa uskaltanu ottaa riskiä vaan halusin, että homma toimii ravintolakeittiöllä ja jaoin hommat sen mukaan mihin tiesin kenenki pystyvän. Kyse kuitenkin mun opinnäytteestä ja halusin ruuan olevan aijoos ja oikianlaasena asiakkaan edes.

Miks sä kysyt multa tuota etkä kouluttajilta? Kyllä mä tajuan mitä sä tarkootat, mutta enhän mä tuolle mitää voi. Epäreilua tuo on jos laitetaan pariksi laitetaan huono ja hyvä oppilas koska huono oppilas hyötyy toisen osaamisesta ja hyvä oppilas kärsii toisen takia.

Mä itte halusin tehdä työn yksin kahdesta syystä. Mä asun 80km:n pääs toisista joten se vaikeuttaa asioota. Lisäksi osa porukasta sellaasia joiden tekemiseen ei voi niin luottaa ja sais miettiä pitääkö aikataulut.

Silloon ku mä tein cateringalan opinnäytteen toiminnallista osuutta niin arvostelutilaisuudes sanottiin siitä ku en antanu erään suoraan sanottuna tunarin tehdä liian vastuullisia hommia. Ku en uskaltanu kuulemma ottaa riskiä. No joo en todellakaa uskaltanu ottaa riskiä vaan halusin, että homma toimii ravintolakeittiöllä ja jaoin hommat sen mukaan mihin tiesin kenenki pystyvän. Kyse kuitenkin mun opinnäytteestä ja halusin ruuan olevan aijoos ja oikianlaasena asiakkaan edes.

meidän työ on sellsinen että sen kumpikin osa melkein yhtä hyvin ja tää kaveri on luotettava, mutta sillehän et mitän voi jos OIKEASTI sairastuu. Sillä on ihan sairaslomatodistus, ei sitä viikkoa kylä ihan helposti saikkua saa. Ei pysty edes koneella kaua istumaan. hiihtoloma sattuu just ens viikolle,sairaudet ei kato sitä aikaa.

En kysynyt erikoisesti keneltäkään. Vaan ajattelin, että jokso joku täällä osaisi vasta miksi näin on? Ajatukseni lähti vain sinun kommentistasi.

Tottahan tuo on mitä kirjootit, että ei palvele yksilön osaamista ja oppimista.

Mä oon sellaanen, että teen erittään mieluusti tehtävät yms. yksin ku ei tarvi miettiä kuinka toiset osallistuu.

meidän työ on sellsinen että sen kumpikin osa melkein yhtä hyvin ja tää kaveri on luotettava, mutta sillehän et mitän voi jos OIKEASTI sairastuu. Sillä on ihan sairaslomatodistus, ei sitä viikkoa kylä ihan helposti saikkua saa. Ei pysty edes koneella kaua istumaan. hiihtoloma sattuu just ens viikolle,sairaudet ei kato sitä aikaa.

En mä tuota sun luokkakaverin tilannetta kommentoonukkaa vaan muistu vain mieleen tuo oma kokemus. Sairastuminen on valitettavaa eikä sille mitää voi.

Meidän kans olis pitäny tehdä säästösyistä koko 8hengen luokka yhdessä, mut sit saatiin lupa kahteen 4hengen ryhmään. Olis tullu opettajalle liikaa ylitöitä jos olis jokaista ohjannut henk.koht. kun noidenkin ryhmien kans oli hankalaa saada aikaa opelta ohjaukseen riittävän usein

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28117574:
Olen hyvinkin tietoinen, että joillain aloilla oppari tehdään pareittain. Liiketalouden alalla se on kuitenkin harvinaista. Ainakin luulen merkonomeja opettavana olemaan pätevä analysoimaan tätä faktaa. Missä vaiheessa olen irvistellyt kenellekään, kun totean, että Rovaniemellä on näköjään eri meininki kuin täällä Etelä-Suomessa??? Eikö niin saa sanoa?!
Eihän Rollo yksin pärjäis, eikä pystyis kyhäämään minkään valtakunnan "opinnäytettä".

Yhteistyössä