12-vuotias tyttö laittaa joka toinen päivä ,et haluaa kuolla ja joka toinen päivä uuden kuvn itsestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidin tuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28213893]Ojoi, nyt jäit kiinni provosta. Miten teillä on miehen kanssa yhteinen lapsi, jos ootte korkeintaan kolme kuukautta vasta tuntenu? :D Vähän tarkuutta näihin juttuihin ens kerralla.[/QUOTE]

Tämä ei ole provo 2006 olen aloittanut yhteisasumisen ensimmäisen avomiheni kanssa ja 2007 tämän nykyisen.

[QUOTE="vieras";28213932]Miten se äskön oli 2013? :D[/QUOTE]

Olen laittanut ihan vahingossa tuon 2013 vuosiluvun, ihan varmaan siski on siihen tullut kun nyt on 2013 ja sitä joudun usein kirjoittelemaan.

Tähän ei nyt kannata takertua koksa uudet ja oikeat vuosiluvut jo tuli esille.

Ei nuo sun vuosiluvut nyt edelleenkään oikein täsmää. Jos 2006 asuit edellisen miehen kanssa ja siitä vuoden päässä tämän uuden miehen kanssa ja te asuitte kolme vuotta Keski-Suomessa niin ollaan vasta vuodessa 2010, mutta te muutitte nyt pk-seudulle. Vuoder 2011 ja 2012 ovat siis kadonneet teidän elämästä kuin tuhka tuuleen :D

Jos tää oli provo niin tätäkö hait: alle 13-vuotiaan paikka ei vielä ole facebookissa! Toisaalta nyt hyvä, että kirjoittelee tuollasia sinne, niin tulee ajatukset esiin, jos nyt siis on tosissaan eikä liioittele. Tästä nyt kuitenkin näkee sen, että 12-vuotiaskin on vielä liian nuori faceen. Ei siellä noin käyttäydytä, jos ei olla tosissaan. Ja jos ollaan tosissaan niin silloin puhutaan aikuiselle eikä kirjoitella nettiin.

[QUOTE="vieras";28213976]Ei nuo sun vuosiluvut nyt edelleenkään oikein täsmää. Jos 2006 asuit edellisen miehen kanssa ja siitä vuoden päässä tämän uuden miehen kanssa ja te asuitte kolme vuotta Keski-Suomessa niin ollaan vasta vuodessa 2010, mutta te muutitte nyt pk-seudulle. Vuoder 2011 ja 2012 ovat siis kadonneet teidän elämästä kuin tuhka tuuleen :D[/QUOTE]

kesällä 2006 erottu miehen kanssa
syksyllä 2007 lapset muutti minun kanssa pääkaupunkiseudulle
joulun alla 2008 muutimme keksi-suomeen
kesällä 2012 muutimme pääkaupunkiseudulle takaisin

Mun on kyllä nyt pakko kysyä, että miksi tyttäresi on facebookissa? Sen ikärajahan on 13-vuotta.. Ja toisekseen, jos tollaisia päivityksiä sinne laittaa, mikset sulje tiliä ja ota tietokonetta pois tms?

Mun on kyllä nyt pakko kysyä, että miksi tyttäresi on facebookissa? Sen ikärajahan on 13-vuotta.. Ja toisekseen, jos tollaisia päivityksiä sinne laittaa, mikset sulje tiliä ja ota tietokonetta pois tms?

En tiedä siitä ikärajasta mikä seon, olen luullut etttä se on 12-vuotta.
Tätä kautta saan edes tietää mitä se tyyö ajattelee kun ei suostu puhumaan mitään. Hän ei puhu isosiskollekkaan mitään.
ja mtäs e hyödyttää se tilin sulkeminen.

Toivon sydämestäni ettei tämä ole totta.

Hengaat siis mieluummin anoppisi nurkissa kuin vietät aikaasi oman lapsesi kanssa, joka selkeästi tarvitsee apua :O Ja työaikalakikin tulee jossain kohti vastaan, eli et siellä töissä varmaan kaikkea aikaasi vietä. Ei ainakaan pitäisi.

Elämä on valintoja ja itse haluat mennä siitä mistä aita on matalin. Ei saa valittaa jos ei ole valmis tekemään asian eteen jotain. Kuvitteletko että itkemällä täällä lapsesi asiat parantuisivat?

Me olemme siellä anoppilassa koko perhe. Meidän täytyy elääkkin ja siksi on tehtävä töitä. Miehellä on paljon velkaa mitä pitää lyhentää ja hän ei voi sitä itse nyt lyhentää kun hoitaa lastamme ja tulot on pienet.

En tiedä miten muka menen sieltä mistä aita on matalin.

Puhut niin kuin sulla ei ois mitään valtaa sun elämässä. Ihan huonosta tuurista johtuu, että lapsi joutu vaihtamaan koulua, ei äidin huonoista valinnoista. Lapsi on facebookissa, koska eihän äiti sitä voi kieltää. Ei ole aikaa olla lapsen kanssa, koska mies haluaa mummolaan. Sulla on ihan päätösvalta omassa elämässäsi, sinä päätät missä asut, mitä teet ja kuinka tärkeä lapsesi sulle on.

Tän on pakko olla provo.

Kirjoitit että sulla ja lasten isällä oli 10 km välimatkaa, joten tapasit lapsia vain joka toinen kk. Jos vaikka sulla oiskin tullut tuohon virhe ja välimatkaa 100km, ei se silti ole mikään pitkä välimatka etteikö lapsiaan ehtisi tapaamaan useammin. Mäkin olen eronnut, välimatkaa lasten isän kanssa se sata kilsaa ja silti lapset on kulkeneet isänsä luona joka toinen vkl. Alkuun isänsä haki, mutta nyt jo ovat vuosia kulkeneet itsenäisesti matkan bussilla. Kyllä 11-vuotiaskin osaa bussilla matkustaa, kun joku vie bussiin ja joku on vastassa, ei tuolle matkalle edes bussinvaihtoja osu.

Ja sitten sä sanoit, että "lapset muutti minun luokse kun sain avomiheni kanssa isomman asunnon.

Siellä asuimme vuoden verran kun muutimme keski-suomeen uuden avomieheni luokse.
Siellä asuimme kolme vuotta ja nyt muutimme takaisin pääkaupunkiseudulle." Eli siis onko sulla menossa kierroksessa jo toinen mies eron jälkeen? Molempien kanssa oot asunut yhdessä? Tähän päälle vielä jatkuvat koulun vaihdot, ei ihmekään että lapsellasi on paha olla!

Mä niin toivon että sä oot provo, jos oot todellinen niin sääliksi käy lastasi. Et tunnu välittävän hänestä yhtään. Sitäpaitsi sun pitäis olla aikuinen eikä vaan lammasmaisesti levitellä käsiäs ja olla tekemättä mitään. Ja sitäpaitsi, alle 12-v lapsi ei voi itse päättää meneekö etävanhemmalleen vai ei. Kyllä se on vanhempien tehtävä huolehtia asiat niin, että lapset tapaavat toistakin vanhempaa erosta huolimatta.

[QUOTE="huhhuh";28214113]Tän on pakko olla provo.

Kirjoitit että sulla ja lasten isällä oli 10 km välimatkaa, joten tapasit lapsia vain joka toinen kk. Jos vaikka sulla oiskin tullut tuohon virhe ja välimatkaa 100km, ei se silti ole mikään pitkä välimatka etteikö lapsiaan ehtisi tapaamaan useammin. Mäkin olen eronnut, välimatkaa lasten isän kanssa se sata kilsaa ja silti lapset on kulkeneet isänsä luona joka toinen vkl. Alkuun isänsä haki, mutta nyt jo ovat vuosia kulkeneet itsenäisesti matkan bussilla. Kyllä 11-vuotiaskin osaa bussilla matkustaa, kun joku vie bussiin ja joku on vastassa, ei tuolle matkalle edes bussinvaihtoja osu.

Ja sitten sä sanoit, että "lapset muutti minun luokse kun sain avomiheni kanssa isomman asunnon.

Siellä asuimme vuoden verran kun muutimme keski-suomeen uuden avomieheni luokse.
Siellä asuimme kolme vuotta ja nyt muutimme takaisin pääkaupunkiseudulle." Eli siis onko sulla menossa kierroksessa jo toinen mies eron jälkeen? Molempien kanssa oot asunut yhdessä? Tähän päälle vielä jatkuvat koulun vaihdot, ei ihmekään että lapsellasi on paha olla!

Mä niin toivon että sä oot provo, jos oot todellinen niin sääliksi käy lastasi. Et tunnu välittävän hänestä yhtään. Sitäpaitsi sun pitäis olla aikuinen eikä vaan lammasmaisesti levitellä käsiäs ja olla tekemättä mitään. Ja sitäpaitsi, alle 12-v lapsi ei voi itse päättää meneekö etävanhemmalleen vai ei. Kyllä se on vanhempien tehtävä huolehtia asiat niin, että lapset tapaavat toistakin vanhempaa erosta huolimatta.[/QUOTE]

matkaa on tosiaan tuo 100km. Anteeksi nämä virheet, teen töitä tässä samlaa ja ajatus katkeaa tämän osalta aina välillä ja tulee virheitä.

isänsä hakisi kyllä mutta tyttö ei siis jaksa lähteä, haluaa olla kotona. En halua laittaa pakolla lasta junaan tai busiiin kun en voi luottaa miten se homma luonnistuisi.
Bussilla kävi keksi-suomesta isällään silloin kun kävi,mutta tilanne oli silloin toinen.
En voi lapsta lkaa pakottaman kun joutuisin väksiin hänet viemään.

Joo minulla on siis toienn mies eroni jälkeen, toinen oli vain avomies ,mut tää toinen on jo aviomies.
Meillä on ihan hyvä liitto

[QUOTE="vieras";28214108]Puhut niin kuin sulla ei ois mitään valtaa sun elämässä. Ihan huonosta tuurista johtuu, että lapsi joutu vaihtamaan koulua, ei äidin huonoista valinnoista. Lapsi on facebookissa, koska eihän äiti sitä voi kieltää. Ei ole aikaa olla lapsen kanssa, koska mies haluaa mummolaan. Sulla on ihan päätösvalta omassa elämässäsi, sinä päätät missä asut, mitä teet ja kuinka tärkeä lapsesi sulle on.[/QUOTE]

Olen hyvin kiltti ihminen ja paljon meillä asioista määrää mies.

Alkuperäinen kirjoittaja äidin tuska;28214065:
En tiedä siitä ikärajasta mikä seon, olen luullut etttä se on 12-vuotta.
Tätä kautta saan edes tietää mitä se tyyö ajattelee kun ei suostu puhumaan mitään. Hän ei puhu isosiskollekkaan mitään.
ja mtäs e hyödyttää se tilin sulkeminen.

No ehkä olet eri mieltä, mutta minä en ainakaan haluaisi, että lapseni vaan laittelee päivityksiä "tapan itseni" vaan eka tietenkin keskustelisin asiasta ja jos ei halua keskustella, kuten omasi niin minulle ainakin tuli mieleen, että lapsi hakee tällä tavalla vain huomiota ja ei halua keskustella asioista. Netti on etuoikeus, ei pakollinen tarve ja jos omani joskus temppuilee noin niin nettiyhteys lähtee veks, ellei jopa koko kone. Täytyy osata kommunikoida ja kertoa mistä kiikastaa, eikä suuttua siitä, että vanhempi haluaa keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja äidin tuska;28213755:
Anteeksi siis jäi sanomatta että laittaa facebookiin näitä kuvia ja että haluaa kuolla.
Olen itse yrittänyt keskustellut tytön kanssa ja sanonut,että jos menisi juttelemaan jonkun kanssa niin saa mahdottomat raivarit. Hänen asiansa ei kuulemma kuulu kenellekkään.

Muuta kuin koko maailmalle Facebookin kautta...

En muista että kukaan murrosikäinen haluaisi kuolla ellei kyseessä joku mielenhäiriö. Ihan ehdottomasti asia kannattaa selvittää.
Ei kukaan huvikseen sano haluavansa kuolla ( niin usein ).
Asia lähtee etenemään terveydenhuollon kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja äidin tuska;28214100:
Me olemme siellä anoppilassa koko perhe. Meidän täytyy elääkkin ja siksi on tehtävä töitä. Miehellä on paljon velkaa mitä pitää lyhentää ja hän ei voi sitä itse nyt lyhentää kun hoitaa lastamme ja tulot on pienet.

En tiedä miten muka menen sieltä mistä aita on matalin.

Se, että anoppilassa on koko perhe ei ole mikään syy sille, että siellä pitää olla koko perhe. Sulla ei ole aikaa mennä anoppilaan niin et sitten mene. Käyt siellä kerran viikossa tai kerran kuussa, jos ei kerran aika riitä mihinkään muuhun kuin töihin ja anoppilaan. Sun lapsi on nyt tärkeintä. Tajuatko sä ollenkaan, että sun lapsi kärsii, sillä on paha olla, se voi joutua vielä vaikka kuinka pahoihin ongelmiin, jos sinä et tajua tehdä asialle jotain.

Yhteys perheneuvolaan tai koulun terveydenhoitajaan/kuraattoriin heti! Tytölläsi ei ole asiat kunnossa ja perheenne tarvitsee tukea kasvatusasioissa. Tytöllä on tosi paha olla enkä ollenkaan ihmettele, kun luin hänen elämäänsä koskeneet muutokset muutaman vuoden ajalta. Olen muiden kirjottajien kanssa samaa mieltä, että sinulla on kasvatusvastuu osittain hukassa. Et saa olla liian "kiltti" ja mennä uusimman miehesi mielen mukaan ja unohtaa lapsesi tarpeet. Facen ikäraja on 13 v. on hyvä, että pääset lukemaan päivityksiä sentään. Ne ovat hätähuutoja. Jäin miettimään, että tytölläsi ei ilmeisesti ole kavereita, lieneekö koulussakaan. Ainakaan harrastuksia ei ilmeisesti ole. Sinä olet äiti ja vastuussa lapsestasi. Ota yhteyttä ammattilaisiin oli tyttäresi siiitä mitä mieltä tahansa. Se on lapsesi ja koko perheen etu.

Olen ostellut muutamia väestöliiton kirjoja ja tuossa muutama (vahva vanhemmuus ja murkkumaniaa (äh,en enään muista sen ekana olleen kirjan nimee)) ihan hyviä..siis tueksi ja avuksi..

http://www.vaestoliitto.fi/nettikauppa/vanhemmuus/

Nyt otat aikaa tyttösi kanssa ja jätät yhden mummolareissun väliin. Rakas tyttösi ei saa riittävää huomiota teidän kaoottisessa perhekuviossa. Tyttösi on surullinen ja masentunut tilanteesta. Isällä on varmasti kova ikävä tyttöään. Miksi ei tule hakemaan tyttyö ja tapaamaan vaikka teille tai johonkin kahvilaan? Miksi hän ei voi ajaa sitä 100 km. Jotenkin käy sääliksi tyttösi ja tytön isä. Olet myös säälittävä, koska olet hankiknut jättimäisen uusioperheen ja olet sotkeutunut sen pyörittämiseen niin paljon, että oma herkässä iässä oleva tyttäreisi oireilee. Lisää rakkautta ja huomiota, siitä hän oireilee. Voimia ja päättäväisyyttä saada asiat kuntoon.

Yhteistyössä