Pistää vihaksi nämä "tuomiot" hyväksikäytöistä! 10 vuotta hyväksikäyttöä ja EHDOLLISTA? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä kettua? :O

En todellakaan näe. Näen, että siinä on lapsen elämältä viety tietty pohja pois, ja se elämän rakentaminen on tämän takia muita hankalampaa. Toki kaikilla on omat ristinsä kannettavana, mutta tosiasia on että kaikki eivät joudu uhreiksi, ja heihin tavallaan verrataan sitten. Heidän tavalliseen elämäänsä ja tavalliseen kasvuun lapsesta nuoreksi ja nuoresta aikuiseksi. En usko, että kukaan näkee lapsiuhria tai muitakaan uhreja, ei naisia eikä miehiä, minään saastaisina olentoina.

Todella kuvottavasti ajateltu, ja todella paljon aliarvioitu meitä muita.

Suurinosa ei varmasti näekään. Itse olen saanut tämän takia myös ikävää kohtelua. Silloin kun olin nuorempi, oli se että olen hyväksikäytetty julkista tietoa. Juttu levisi, koska tuli huostaanotto, lastenkoti, psykiatrinen osasto, poissaolot koulusta, kuulustelut ja oikeudenkäynti.

Suurin osa ihmisistä suhtautui hyvin, mutta aina sen huomasi ihmisten käytöksestä, jos olivat kuulleet jotain huhuja. He kohtelivat minua eri tavalla kun aiemmin. Siksi en enää kerro ikinä kenellekään, eikä nykyisestä sosiaalisesta ympäristöstäni monikaan tiedä siitä mitään. En halua että minua kohdellaan hauraana uhrina.

Elämäni ei ole pilalla, vaikka olen ollut osastohoidossa yli 20 kertaa, käyn terapiassa, näen painajaisia ja saan ahdistuskohtauksia. Ei, vaikka peroonani on palasina (dissosiaatiohäiriö, josta tytti puhui). Joskus uskoin itsekin tuon sonnan, enää en. Silti aina vituttaa nähdä tuo "elämä pilalla" -lause jossain.

Tää ei Phoebsi ollut mitenkään erityisesti sulle, en yleisesti halveksu ihmisiä ja kuvittele heidän kuvittelevan jotain. Kaikki eivät silti käyttäydy kovinkaan tahdikkaasti traumatisoituneita kohtaan, pahimmat kokemukset minulla on hoitajista, vaikka niissäkin on aarteita joukossa.

Suurinosa ei varmasti näekään. Itse olen saanut tämän takia myös ikävää kohtelua. Silloin kun olin nuorempi, oli se että olen hyväksikäytetty julkista tietoa. Juttu levisi, koska tuli huostaanotto, lastenkoti, psykiatrinen osasto, poissaolot koulusta, kuulustelut ja oikeudenkäynti.

Suurin osa ihmisistä suhtautui hyvin, mutta aina sen huomasi ihmisten käytöksestä, jos olivat kuulleet jotain huhuja. He kohtelivat minua eri tavalla kun aiemmin. Siksi en enää kerro ikinä kenellekään, eikä nykyisestä sosiaalisesta ympäristöstäni monikaan tiedä siitä mitään. En halua että minua kohdellaan hauraana uhrina.

Elämäni ei ole pilalla, vaikka olen ollut osastohoidossa yli 20 kertaa, käyn terapiassa, näen painajaisia ja saan ahdistuskohtauksia. Ei, vaikka peroonani on palasina (dissosiaatiohäiriö, josta tytti puhui). Joskus uskoin itsekin tuon sonnan, enää en. Silti aina vituttaa nähdä tuo "elämä pilalla" -lause jossain.

Tää ei Phoebsi ollut mitenkään erityisesti sulle, en yleisesti halveksu ihmisiä ja kuvittele heidän kuvittelevan jotain. Kaikki eivät silti käyttäydy kovinkaan tahdikkaasti traumatisoituneita kohtaan, pahimmat kokemukset minulla on hoitajista, vaikka niissäkin on aarteita joukossa.

Kyllä minä nyt ymmärrän, kun sinä ja tuo toinen niin hyvin selititte, miksi se tuntuu pahalta. Kiitos, kun kerroitte oman näkemyksenne :)

Ymmärrän hyvin tuon, että ei halua kertoa jotain itseä koskevaa muille, koska se aiheuttaa tiettyjä katseita, tietynlaisen suhtautumisen. En ole uhri, mutta traumatisoitu kyllä tietyiltä elämänalueilta, eikä sen tarvinnut olla edes iso juttu, kun sai karsastusta osakseen - ihan aikuisilta, vaikka itse oli lapsi.

Mitä tulee tuohon elämä pilalla, niin en tarkoittanut sanoa etteikö siitä voisi koskaan nousta. Ajattelin jotenkin, että se ei ole helppoa eikä siihen aina saa sitä apua, minkä ansaitsisi saada. Että siihen verrattuna joku naurettava tuomio on todellakin naurettavan helppo rangaistus. Vaikka sillä tekijälläkin on kuitenkin jollain tasolla myös "elämä pilalla".

• Tykkää
Reactions: pookypooh
eikä siihen aina saa sitä apua, minkä ansaitsisi saada.

Apua? Henkilöiltä, jotka eivät tiedä mitä auttaminen, elämä, ihmisyys, inhimillisyys, empatia tai apu tarkottaa. Kelpaat viranomaisille niin kauan kun huolit sen avun. Niin kauan kun olet niiden kättä nuoleva koira. Kun teet jotain itse ne palauttavat sinut ruotuun ja antavat rangastuksen. Kelpaat niin kauan kun ne saavat itsensä työllistettyä sinulla.

Enempää apua, mitä tässä maassa saa ei kestä kenenkään pää.

Mitä tulee tuohon elämä pilalla, niin en tarkoittanut sanoa etteikö siitä voisi koskaan nousta. Ajattelin jotenkin, että se ei ole helppoa eikä siihen aina saa sitä apua, minkä ansaitsisi saada. Että siihen verrattuna joku naurettava tuomio on todellakin naurettavan helppo rangaistus. Vaikka sillä tekijälläkin on kuitenkin jollain tasolla myös "elämä pilalla".

No hard fiilings <3
Ei munkaan ollut tarkoitus käyttäytyä kuin mikäkin ammattimielensäpahoittaja. Elämä on ehkä hankalampaa kuin monella muulla, mutta silti elämisen arvoista.

Apua? Henkilöiltä, jotka eivät tiedä mitä auttaminen, elämä, ihmisyys, inhimillisyys, empatia tai apu tarkottaa. Kelpaat viranomaisille niin kauan kun huolit sen avun. Niin kauan kun olet niiden kättä nuoleva koira. Kun teet jotain itse ne palauttavat sinut ruotuun ja antavat rangastuksen. Kelpaat niin kauan kun ne saavat itsensä työllistettyä sinulla.

Enempää apua, mitä tässä maassa saa ei kestä kenenkään pää.

Tuota noin. Se on niiden työtä, siis niiden ketkä on viranomaisten palveluksessa. Turha siitä on ketään syyttää. Toisekseen, apua saa myös järjestöiltä, seurakunnilta jopa. Kaikki eivät vain löydä sinun luoksesi vaan sinun on löydettävä heidät.

Olen pahoillani, jos et ole saanut sellaista apua mitä koit tarvitsevasi. Ja olen pahoillani asenteesi puolesta.

Tuota noin. Se on niiden työtä, siis niiden ketkä on viranomaisten palveluksessa. Turha siitä on ketään syyttää. Toisekseen, apua saa myös järjestöiltä, seurakunnilta jopa. Kaikki eivät vain löydä sinun luoksesi vaan sinun on löydettävä heidät.

Olen pahoillani, jos et ole saanut sellaista apua mitä koit tarvitsevasi. Ja olen pahoillani asenteesi puolesta.

Juuri niin. Ei ne itse voi päättää millaisia ihmisiä he ovat ja mitä he tekevät kun se on vain työtä. jokaisen auttamistyötä tekevän tulisi pitää eichmannin puolustuspuhetta kehystettynä seinällään. Ettei olisi kasvanut sellaiseksi.

JMutta tuo isä. Eikö ehdonalaisessa käydä normaalisti töissä? Elellä normaalisti omassa kotona? Käydä normaalisti kaupassa ja syödään mitä huvittaa, käydään punttiksella ja vittu kalassa ja kaikki on hyvin ja aurinko paistaa? Mitä nyt et saa maistaa poistua (?). Vai saako senkin jo tehdä? Siinähän voi jatkaa tätä omaa kivaakin vaikka miten, kunhan ei jää kiinni?

Noinhan se toimii. Ja häkki heilahtaa vain jos tekee samantasoisen rikoksen kuin sen, josta on ehdonalaisen saanut. Eli tuo sairas paska voi ajella ylinopeutta vaikka joka päivä huutaen samalla rasistisia solvauksia auton ikkunasta toinen käsi housuissa ja tähtäimessään tietä ylittävä mummo. Kunhan ei jää kiinni muiden lapsien raiskauksesta, se on vapaa mies.

Juuri niin. Ei ne itse voi päättää millaisia ihmisiä he ovat ja mitä he tekevät kun se on vain työtä. jokaisen auttamistyötä tekevän tulisi pitää eichmannin puolustuspuhetta kehystettynä seinällään. Ettei olisi kasvanut sellaiseksi.

Eivät he jumalia ole, mutta sinulla on kyllä oikeus vaihtaa terapeuttia jos yhden kanssa ei kemiat kohtaa. Tavallaan ymmärrän katkeruutesi mutta tavallaan taas en. Apua saa, sitä saa vaatiakin muualtakin kuin viranomaisilta. Mutta se pitää myös ottaa vastaan. Ei kukaan voi auttaa sinua, jos sinä et anna.

Joutui 4v hyväksikäytetyksi. Nyt kun tyttö jo 20 niin asia paljastui. Kuitenkin rikos on vanhentunut, joten asialle ei mitään tehdä. Tytön elämä pilalla, niin pahasti jo masentunut ja päihdeongelmainen että ei varmasti normaalia elämää elä koskaan. Kyse oli kuitenkin ihan kunnon hyväksikäytöstä, ei mistään pelkästä koskettelusta. Tekijänä ei onneksi kukaan sukulainen, edes se helpottaa. Onhan Suomessa tuomiot yleensäkkin liian lieviä, mutta varsinkin lapsiin kohdistuvissa rikoksissa pitäis tosiaan olla todella kovat rangaistukset ja eihän tuollainen rikos voi vanhentua!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tä;28247997:
Joutui 4v hyväksikäytetyksi. Nyt kun tyttö jo 20 niin asia paljastui. Kuitenkin rikos on vanhentunut, joten asialle ei mitään tehdä. Tytön elämä pilalla, niin pahasti jo masentunut ja päihdeongelmainen että ei varmasti normaalia elämää elä koskaan. Kyse oli kuitenkin ihan kunnon hyväksikäytöstä, ei mistään pelkästä koskettelusta. Tekijänä ei onneksi kukaan sukulainen, edes se helpottaa. Onhan Suomessa tuomiot yleensäkkin liian lieviä, mutta varsinkin lapsiin kohdistuvissa rikoksissa pitäis tosiaan olla todella kovat rangaistukset ja eihän tuollainen rikos voi vanhentua!!!

ei vanhene rikos vielä kahdeksaan vuoteen. Kaverisi vanhenee kyllä

[QUOTE="Vieras";28247691]Tuomiot kertovat minkä arvoisia lapset ja naiset Suomessa ovat.[/QUOTE]

Länsimaisessa siviatysvaltiossa on mahdollisimman vähän vankeja, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä, että pedofiilit juoksentelee vapaana.

[QUOTE="Vieras";28247492]
Heilahtaako häkki yleensä edes aikuisen raiskaamisesta?[/QUOTE]

Aikuiseksi kasvaneen ihmisen raiskaaminen on tuohon verrattuna mitätön pikkujuttu. Normaalin, täysipäisen, aikuisen ihmisen pää on hyvä sietämään paskaa kunhan sen saa käsiteltyä ja pystyy käsittelemään

Tuo lehtijutun tapaus oli kai tapahtunut edellisen lain aikaan ja siihen myös viitattiin tekstissä? Kyl tekijän ois saanut lain mukaan maksimirangaistusta käyttäen ihan varmasti tiilenpäitä lukemaan. Miksi oikeus ei käytä oikeuttaan? Eri hovioikeudet antavat erilaisia tuomioita samoista rikoksista eli laki ei ole sama kaikille... Tuommoinen lasten hyväksikäyttäjä pitäs laittaa lukkojen taa loppuiäkseen.

Eivät he jumalia ole, mutta sinulla on kyllä oikeus vaihtaa terapeuttia jos yhden kanssa ei kemiat kohtaa. Tavallaan ymmärrän katkeruutesi mutta tavallaan taas en. Apua saa, sitä saa vaatiakin muualtakin kuin viranomaisilta. Mutta se pitää myös ottaa vastaan. Ei kukaan voi auttaa sinua, jos sinä et anna.

Anteeksi teidän armollisuutenne. Täytän kyllä kaikki kriteerinne, kaavakkeenne ja oikkunne. Suostun syljettäväksenne ja olen jatkossakin ovimattonne. Olen pahoillani, jos aiheutan ikäviä katkoksia työhönne ja voitte edelleen tehdä työtä minulla minulle siitä kertomatta. Voin tuoda tullessani pullaa, jos se auttaa teidän oloanne ja voin toimia teille esimerkkinä siitä ihmisestä, jolla menee vielä huonommin kuin teillä.

[QUOTE="Mamma italiana";28247663]En epàile etetkò olisi oikeassa. Mutta jos lasta kàytettààn hyvàksi jo 1-vuotiaasta làhtien ilman vàkivaltaa (no hyvàksikàyttò on jo sinàllàààn vàkivaltaa), luulisi ettà lapsi kasvaa niin ettà luulee kaiken olevan normaalia. "Normaaleja" asioita lapsi ei osaa pyyhkià pois mielestààn tai piilotella ja noiden "leikkien" nàyttàmienen/piirtàminen yms esim pàivàkodissa, koulussa, sukulaiskylàilyllà, naapurinlapsien luona ja muuaalla on kai aika automaattista. Lapsethan leikkivàt usien esim kotia tai piirtàvàt piirrustuksen vaikka siità mità viikonloppuna tehtiin.[/QUOTE]

Kyllä jotkut lapset kertookin. Jossain vaiheessa tajuavat jotenkin, että muilla ei tehdä näin, tai että näistä ei saa puhua.

Kirjoitin tästä jo eilenkin, mutta: toi professori on oikeassa, on aivan naurettavaa että tuomio on matala ensikertalaisuuden perusteella. Jatkunut melkein kymmenen vuotta, useita lapsia.. Todella ensikertalainen juu! Ei se ole mitään ensikertalaisuutta, jos ei ole sattunut kymmeneen vuoteen jäämään kiinni!

Anteeksi, minäkin olen käyttänyt tuota sanontaa.

En enää käytä, lupaan sen. En ole käyttänyt sitä mitenkään halveksuvassa mielessä. Olen vaan niin raivoa täynnä, ymmärrätkö?

Mun mielestä silti, tuollaiset paskasäkit jotka tahallisesti aiheuttavat toisille traumoja ja vaikeuttavat toisten elämää, saisi viedä saunan taakse ja ampua.

Kaikkea hyvää sulle.

Yhteistyössä