E
eskee
Vieras
Mitä kettua? :O
En todellakaan näe. Näen, että siinä on lapsen elämältä viety tietty pohja pois, ja se elämän rakentaminen on tämän takia muita hankalampaa. Toki kaikilla on omat ristinsä kannettavana, mutta tosiasia on että kaikki eivät joudu uhreiksi, ja heihin tavallaan verrataan sitten. Heidän tavalliseen elämäänsä ja tavalliseen kasvuun lapsesta nuoreksi ja nuoresta aikuiseksi. En usko, että kukaan näkee lapsiuhria tai muitakaan uhreja, ei naisia eikä miehiä, minään saastaisina olentoina.
Todella kuvottavasti ajateltu, ja todella paljon aliarvioitu meitä muita.
Suurinosa ei varmasti näekään. Itse olen saanut tämän takia myös ikävää kohtelua. Silloin kun olin nuorempi, oli se että olen hyväksikäytetty julkista tietoa. Juttu levisi, koska tuli huostaanotto, lastenkoti, psykiatrinen osasto, poissaolot koulusta, kuulustelut ja oikeudenkäynti.
Suurin osa ihmisistä suhtautui hyvin, mutta aina sen huomasi ihmisten käytöksestä, jos olivat kuulleet jotain huhuja. He kohtelivat minua eri tavalla kun aiemmin. Siksi en enää kerro ikinä kenellekään, eikä nykyisestä sosiaalisesta ympäristöstäni monikaan tiedä siitä mitään. En halua että minua kohdellaan hauraana uhrina.
Elämäni ei ole pilalla, vaikka olen ollut osastohoidossa yli 20 kertaa, käyn terapiassa, näen painajaisia ja saan ahdistuskohtauksia. Ei, vaikka peroonani on palasina (dissosiaatiohäiriö, josta tytti puhui). Joskus uskoin itsekin tuon sonnan, enää en. Silti aina vituttaa nähdä tuo "elämä pilalla" -lause jossain.
Tää ei Phoebsi ollut mitenkään erityisesti sulle, en yleisesti halveksu ihmisiä ja kuvittele heidän kuvittelevan jotain. Kaikki eivät silti käyttäydy kovinkaan tahdikkaasti traumatisoituneita kohtaan, pahimmat kokemukset minulla on hoitajista, vaikka niissäkin on aarteita joukossa.