Päivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...??...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...??...

Vieras
Voisiko joku selittää mulle silleen, että näin tyhmäkin ymmärtää? Ja turha on sitten syyllistää yhtään. Pakko mennä töihin.

Eli äitiysloman jälkeen olis mentävä töihin. Ajatuksena olisi se, että tekisin iltapainoitteisesti töitä eli esim. 14-21. Mies on kotona klo 15.30. Mielestäni ei ole mitään järkeä laittaa lasta hoitoon (vielä), kun itse pystyn olemaan aamut kotona ja mies illat. Mutta miten järjestää tuo parin tunnin pätkä, mikä maksimissaan on 4 krt/vko? Ja tällä hetkellä ainakin nukkuu tuohon aikaan, mutta sehän saattaa muuttua. Osa-aikainen hoito? Miten maksut sitten määräytyy?

No ei päikkäriaikaan voi ainakaan päiväkotiin viedä. Ymmärtääkseni siellä tulisi olla lounaasta (käytännössä jo aikaisemmin) välipalan jälkeiseen ulkoiluun, jotta edes jonkinlainen rytmi säilyisi. Osapäivähoito päiväkotiin?

Yrittäisin saada jonkun opiskelijan, mummun tm teille kotiin tuoksi pariksi tunniksi päivässä.

Jos ei onnistu, niin sit päiväkotiin, mutta järkevintä lieneis sit osa-aikahoito esim. klo. 10 tai 11 - 15.30. Lapsi ehtii tuossa sopeutua siihen ryhmään vähäsen, aamulla leikkii/ulkoilee, syö, menee päiväunille, syö välipalan ja sit isi hakee. Maksatte silloin osa-aikahoidon mukaan.. On myös niitä päivärajoituksia mutta en muista miten ne menee (tyyliin max 12 päivää /kk tai max. 20/pvä /kk), jolloin maksu on pienempi tietysti.

hoito esim. 13.30-15.30 kai onnistuu myös jos niin haluatte, mutta tuolle välille ei kyllä ajoitu päiväunet. Ja en sit tiedä sopeutuuko lapsi hyvin tuollaiseen, kun hyppää ihan outoon aikaan päivästä kelkkaan mukaan. Päiväkodissa siis usein päiväunet loppuu klo. 14, syödään välipala ja lähdetään ulos.

Hoitoon en tahtois laittaa ollenkaan. Eikä siinä tosiaan ole järkeä, että vien lapsen hoitoon ja tulen itse kotiin odottelemaan töihin lähtöä. Eikä liiemmin siinäkään, että pariksi tunniksi joutuu jonnekin, kun on niin pieni vielä. Muutoin olen sitä mieltä, että hoidosta on hyötyäkin lapsen kehitykselle.

Täytynee keskustella anopin kanssa, jos vain päästään kasvatuksellisista erimielisyyksistä yhteisymmärrykseen. :) Jos hän tulisi sitten poitsua hoitamaan siksi aikaa. En pysty kovin kauan tekemään iltapainotteista työtä, mutta näin päästäisiin siihen, että on edes vuoden ikäinen ennen ulkopuolista hoitoa.

Ole yhteydessä oman alueesi päivähoidosta vastaavaan henkilöön ja kysy sieltä.

Itse palkkaisin hoitajan vaikka MLL:stä noille parille tunnille. Kysyisin Kelalta, saako siihen kotihoidontukea.

missä vaiheessa lapsi täyttää sen vuoden/et enää voi tehdä iltapainotteista työtä? ajattelin vaan, että päivähoitopaikat täytetään nyt syksyä varten. olisi hyvä hakea sitä hoitopaikkaa hyvissä ajoin, useita kuukausia ennen hoidon aloittamista, että tietävät ottaa lapsesi huomioon kun miettiivät tulevaa talvea teidän kaupungin päivähoidossa.

Töihin palaan syyskuussa ja lokakuussa täyttää vuoden. Sillä mietinkin nyt, miten syksyn oikein hoitaisi, kun kohta pitää hakea hoitopaikkaa. Jos ei olla jo myöhässä.
Iltapainotteista työtä voisin tehdä niin kauan kuin haluaisin. Mutta tahtoisin myös olla joskus illallakin kotona pojan kanssa. Emmekä sitten miehen kanssa näkisi ollenkaan, jos pitkään tekisin vain iltavuoroja.

Töihin palaan syyskuussa ja lokakuussa täyttää vuoden. Sillä mietinkin nyt, miten syksyn oikein hoitaisi, kun kohta pitää hakea hoitopaikkaa. Jos ei olla jo myöhässä.
Iltapainotteista työtä voisin tehdä niin kauan kuin haluaisin. Mutta tahtoisin myös olla joskus illallakin kotona pojan kanssa. Emmekä sitten miehen kanssa näkisi ollenkaan, jos pitkään tekisin vain iltavuoroja.

Eli tarvisitte lyhyttä hoitoa vain kk tai parille? Mielestäni tuossa olisi hyvä tilaisuus lapsella tutustella ja totutella päiväkotiin lyhyiden päivien muodossa, eli veisit lapsen silloin 10 - 10:30 aikaan, ja mies hakee töiden jälkeen..

Yhteistyössä