V
"vieras"
Vieras
Mies siis valittaa, ettei koskaan saa olla rauhassa, vaikka käy omissa harrastuksissaan ja katselee rauhassa leffoja ym. Miksei miehesi mielestä sinulla olisi koskaan oikeutta omaan rauhaan/aikaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kuinkahan moni ääliö tälläkin palstalla päättää erota luettuaan tällaista täysin höyryävää naisen mielikuvituksen tuottamaa paskaa?Jos miehesikin haluaa erota, eiköhän se asia ole siinä? Kirjoitit: Olen puhunut, monet monet kerrat. Viimeksi kun puhuin siitä, että musta tuntuu pahalta niin miehen vastaus oli: "mähän oon sanonut että voidaan erota". Minusta tämä on selkeä viesti siitä, että mies haluaa erota, ei pidä teitä pätkääkään tärkeänä tai merkittävänä asiana elämässään, ja olette miehellenne täysin yhdentekeviä. Hän eroaisi itse, mutta ei voi, koska leimautuisi perheen hylkääjäksi ja huonoksi isäksi. Hän tahtoo, että sinä otat eron, ja ottamalla eron hän pääsee pälkähästä ja sinut leimataan kodinrikkojaksi. Kyllä: miehet voivat olla näin laskelmoivia (toki naisetkin).
En kehoita eroon, mutta itse en pysyisi yhdessä ihmisen kanssa, joka lähettää noin selkeän signaalin erohaluistaan. Voit yrittää korjata asian ja eihän sitä koskaan tiedä, työ voi tuottaa tulostakin, mutta silloin se merkitsisi sitä, että myös miehen pitää sitä haluta, eikä hän selkeästikään nykyään halua. Se, että sinä (syystäkin) mäkätät asiasta, ei asiaa paranna, päinvastoin. Ei tuosta ole kuin kolme ulospääsyä:
1. Eroa.
2. Jatka nykyistä (mäkätä, mökötä, pahoita mielesi, koe pahoinvointia, yritä väkisin muuttaa miehesi asennetta, joka ei marmattamalla mihinkään muutu).
3. Alistu elämään kulissiliitossa Alistu siihen, ettei miehesi osallistu, mutta yritä mököttämisen ja marttyyriuden sijaan rakentaa itsellesi erillinen elämä miehestäsi irrallaan, mutta miehesi kanssa saman katon alla. Toisin sanoen: hanki mahdollisimman mielekäs elämä, jossa ei tarvitse ottaa miehen asenteita huomioon. Asuisitte siis kulissiliitossa.
Haluan vielä lisätä, etten yleensä ole näin kärkäs ja tuomitseva, mutta joskus kieltämättä ärsyttää, kun miehiä kohdellaan kuin lapsia, eikä heiltä saisi vaatia mitään, pitäisi vain loputtomasti ymmärtää ja silittää päätä. Ei sellaisesta mitään tule. Mies ei ole lapsi vaan vastuullinen aikuinen, jolta pitää vaatia samanlaista panosta perhe-elämään kuin naiseltakin. Miehen ei koskaan pitäisi olla "yksi holhottava muiden lasten joukossa" vaan ihminen, joka jakaa vastuun myös lastenkasvatuksessa.
Kuinkahan moni ääliö tälläkin palstalla päättää erota luettuaan tällaista täysin höyryävää naisen mielikuvituksen tuottamaa paskaa?