Kaveruus/ystävyys miesten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmi"

Vieras
Miksi se on niin vaikeaa, ellei suorastaan mahdotonta? Itse tutustun suht helposti niin naisiin kuin miehiin. Tykkään jutella ja keskustella miesten kanssa erittäin paljon. Heiltä kun saa hiukan erilaista näkökulmaa elämään. Miehet muuten juoruilevat tasan yhtä paljon kuin naiset, vaikka muuta väitetään, elleivät jopa enemmän.
Mistä johtuu, ettei miesten kanssa voi muodostaa tavallista kaverisuhdetta, vaan aina jossain vaiheessa tulee paineita miehen taholta johonkin muuhun?

,kun itselläni ei tämä koskaan toimi, vaikka kuinka vihjaan ja sitten lopulta sanon suorasanallisesti, että ei nyt ole miestä "silleen" hakusessa tms.
Minulla kaverina miehiä jopa toista kymmenen vuoden takaa ja monet näistä, varsinkin kun heille tulee ero oman armaansa kanssa, ajattelevat että tuossapa sopiva nainen tilalle.

Mies voi olla kaveri sellaisen naisen kanssa, jota ei pidä seksuaalisesti viehättävänä. Tai voi hän olla seksuaalisesti viehättävänkin kaveri, mutta silloin niitä taka-ajatuksia kyllä tulee. Varmasti. Mutta tietenkin nainen voi sitten päättää missä mennään. Mutta sitten se kaveruus ei ole ihan sama, kun sillä miehellä on kumminkin se taka-ajatus siellä taustalla.

Höpö höpö. Mies ja nainen voi ihan hyvin olla ystävii. Mul on monta miestä ystävänä ja ei siin oo mitään.

Jaa-a, no itse en ole mikään erityisen kaunis, enkä edes nuorikaan, mutta silti pelkkä ystävyys tai kaveruus ei onnistu. Olisiko sitten tämä, että kun ikää enemmän ja pitempi kaveruus, niin ehtii kokea näitten mieskavereitten kohdalta enemmän?
Itse ainakin koen, että mieskaveri pitää hätävarana ja kyllä tuossa tapauksessa kaveruus tai ystävyyden tunne katoaa vähitellen omalta osaltani.
Omalla kohdallani pidän kavereina niitä miehiä, joihin ei eroottista kiinnostusta ole. Ikähaarukkakin voi tämän takia olla laaja.

Homomiesten kanssa kuulemma onnistuu ystävyys naisellakin. Ikävä kyllä omalle kohdelleni ei ole sattunut kaveriksi yhtään homoa. Toivottavasti nyt joku kuitenkin vielä jossain vaiheessa.
Itse pidän esim Cristal Snowta kivana tyyppinä ja hänen kaltaisensa persoonan kanssa viihtyisin tosi hyvin.

[QUOTE="Harmi";28280471]Homomiesten kanssa kuulemma onnistuu ystävyys naisellakin. Ikävä kyllä omalle kohdelleni ei ole sattunut kaveriksi yhtään homoa. Toivottavasti nyt joku kuitenkin vielä jossain vaiheessa.
Itse pidän esim Cristal Snowta kivana tyyppinä ja hänen kaltaisensa persoonan kanssa viihtyisin tosi hyvin.[/QUOTE]
No voi kait siihen homoonkin ihastua. Ja tiedä niistäkään onko ne aina umpihomoja. Siinä sitten kärvistelet ystävänä kun et muuta voi saada.
Mistä sä tiedät että ko. tyyppi on kiva? Mäkin ennen ajattelin (ja mähän melkeen olen ihastunutkin :O), mutta jotenkin on alkanut tuntua ettei se ehkä niin mahtava tyyppi oliskaan.

Kyllä voi olla kaveri miehen kanssa. Ei kaikki miehet mitään yritä.
Joo ei aina yritä. Mutta onko sillä väliä, jos tunteita on kuitenkin?
Jos sun miehesi olisikin todella rakastunut ystäväänsä, mutta ei vain uskalla yrittää ilmaista tunteitaan. Tai ei saa niille vastakaikua. Tuntee että voi puhua kaikesta vain ystävänsä kanssa. Purkaa riitojanne hänelle, ja ystävä tarjoaa olkapäätä (puolueellisesti, kuten ystävät yleensäkin)?
Tulella leikkiessä usein palaa näpit.

Tuo tutkimus kyllä tukee mun käsityksiä. Ja naiset just kuvittelee, että näin vois olla...

"Tutkimuksen mukaan miehet myönsivätkin hyvin usein haaveilevansa naispuolisista ystävistään ja olettavan myös näillä olevan vastaavanlaisia tunteita heitä kohtaan. Naiset sen sijaan eivät tällaisia tunteita tunteneet, eivätkä uskoneet miespuolisten ystäviensäkään niitä tuntevan."

Joko naiset on tyhmiä tai sitten nauttivat salaflirtistä. Ja sitten lopussahan tossa selviää totuus naisista...

Kyllä miehenkin kanssa voi olla ystävä, hyvänen aika - miksei muka vois :O?! Eikä siinä yhtään sen kummempia seksuaalisia värähtelyitä ole kuin naistenkaan välisessä ystävyydessä. Ystävä/kaveri on ystävä/kaveri, that's it. Ainakaan omalle kohdalle ei ole tullut sellaista tilannetta vastaan, etteikö ystävyys miehen kanssa toimisi.

Mulla on mieskavereita. Ajatuksilla ei ole merkitystä kunhan ei tuo niitä julki eikä ala yrittämään mitään. Yleensä on joku testi jossain vaiheessa, mutta kun sen huomaa ja kuittaa, niin voi jatkaa kaverina kun mies huomaa ettei muuta ei tule.
Mä olen ollut ihastunut miespuoliseen kaveriini mutta pitänyt asian visusti omana tietonani.
Kerran olen mennyt sänkyyn ja se kaveruus kyllä lopahti ja tuli nolo olo.

[QUOTE="vieras";28280557]Seksuaalinen jännitys on silti aina läsnä.[/QUOTE]

Aina? Miten tuo ilmenee sinulla? Onko kaikki ystäväsi mielestäsi seksuaalisesti puoleensavetäviä?

[QUOTE="vieras";28280632]Mulla on mieskavereita. Ajatuksilla ei ole merkitystä kunhan ei tuo niitä julki eikä ala yrittämään mitään. Yleensä on joku testi jossain vaiheessa, mutta kun sen huomaa ja kuittaa, niin voi jatkaa kaverina kun mies huomaa ettei muuta ei tule.
Mä olen ollut ihastunut miespuoliseen kaveriini mutta pitänyt asian visusti omana tietonani.
Kerran olen mennyt sänkyyn ja se kaveruus kyllä lopahti ja tuli nolo olo.[/QUOTE]

Mimmosia testejä miehet ovat sulle tehneet? Ajatteletko, että se on ok tehdä semmoinen testi.

Kyselee tässä mies, joka haluis tehdä eräälle kaverinaiselle semmoisen testin. Eli niinhän siinä kävi, että seksikin olis mielessä, mutta jos ei oo tarjolla niin en haluis menettää naista. Eli haluaisin tehdä testin niin, että asia selviäsi ja jos vastaus on "no", niin jatkettais sitten samasta missä oltiin.

Pitää muuten täysin paikkansa tuo, että yhtälailla miehet kieroilevat, puukottavat selkään ja puhuvat paskaa kuin naisetkin.
Parillakin miesvaltaisella työpaikalla olleena ja poikien kanssa kasvaneena allekirjoitan täysin.

Mun kokemuksen mukaan lapsuudentovereiden ja ystävien kumppaneiden kanssa ystävyys onnistuu ja on sellaista sisarellista, mutta muista miespuolisista kavereista ja ystävistä jokainen on ollut tai on ihastunut.
On noista lapsuudentovereistakin tosin jokainen vuorollaan ollut.

Meillä noi ihastumiset ei vain ole ikinä vaikuttanut väleihin, pojat/miehet eivät ole tyrkyttäneet itseään, enkä itse ole ahdistunut.
Ajan kanssa sitten mennyt ohi ja ystävyys jatkunut.

Sen mä kyllä tiedostan, että jokainen vapailla markkinoilla oleva miespuolinen kaveri harrastaisi kanssani seksiä, jos tilaisuus tulisi.
Ja jotkut varatutkin.
Mutta ei sekään kaveruutta häiritse.

Parisuhteessa olevien kannattaa tehdä vast. sukupuolta olevista kavereista myös puolison kavereita, niin jännitteitä ei synny. Meillä ei kumpikaan kaveeraa ilman että myös toinen tuntee kaverit.

Yhteistyössä