Miksi äidin pitää aina jaksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "arja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"arja"

Vieras
Mies saa tämänkin palstan mukaan lähteä kävelemään vaikka mistä syystä ja masentua yms mutta äidin pitää vaan jaksaa. Entäpä jos molemmat vanhemmat masentuu?

Eipä se jaksaminen ole sukupuolisidonnaista. Avopuolen tukitoimet yleensä sitten, jos kumpikaan ei kykene lasta hoitamaan ja viime kädessä sitten laitokseen se lapsi, jos kotona kukaan ei pysty hänen tarpeisiinsa vastaamaan.

[QUOTE="arja";28352969]Mies saa tämänkin palstan mukaan lähteä kävelemään vaikka mistä syystä ja masentua yms mutta äidin pitää vaan jaksaa. Entäpä jos molemmat vanhemmat masentuu?[/QUOTE]

Olen palstaillut jo monta vuotta täällä ja niin se vaan on, että miestä palvotaan ja kunnioitetaan, naisesta viis. Surullista (ja ihan älytöntäkin) mutta totta : /

Yhtälailla sitä jaksaa tai on jaksamatta riippumatta siitä onko äiti tai isä, ei kait se siitä kiinni ole. Ja hyvänen aika - saa ja voihan se nainenkin lähteä parisuhteesta jos siltä tuntuu! Ei sekään ole sukupuolesta kiinni millään muotoa.

Ja jos masennusta heittää kehiin, niin sitten kipin kapin hakemaan apua! Ajoissa kun on liikenteessä niin riittänee avopuolen tukitoimet.

Ja - saa sitä olla jaksamattakin :hug:. Mutta silloin pitää kuitenkin olla huolehdittuna, että lapsi ei siitä jaksamattomuudesta kärsi.

No niinhän se tuntuu olevan ihan yleinen vitsikin aiheesta, kuinka mies sairastaa tavis nuhakuumeen esimerkiksi verrattuna naiseen.. en mä tiedä, monesti olen miettinyt että onneksi ei ole ollut Suomen sodat ja pula-ajat näitten nykymiesten harteilla.

Kai se vaan on niin, että jotenkin naisille on vielä tänä päivänäkin suunnaattu enemmän paineita kodin ja perheen suhteen. Eli esim. jos koti on sekainen tai likainen, niin jotenkin sitä enemmin ajatellaan, että sellaisessa talossa on sitten "laiska" nainen tai äiti... yms... Valitettavaa...

Yhteistyössä